Przychody MZN Property (d. Morizon) wzrosły o ponad 25% w 2017 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
30 kwi 2018, 08:58

Przychody MZN Property (d. Morizon) wzrosły o ponad 25% w 2017 r.

W 2017 r. Grupa MZN Property (wcześniej Morizon) odnotowała przychody na poziomie 21,3 mln zł. W porównaniu z 2016 r. jest to wzrost o 25% r/r. W tym samym czasie skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł 2,0 mln zł, przy zysku netto kształtującym się na poziomie 0,9 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów Grupy jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii - zarówno w segmencie nieruchomościowym, jak i finansowym. W 2017 r. segment finansowy odnotował prawie 3-krotny wzrost i zwiększył udział w przychodach Grupy do około 25%.

Na wyniki za 2017 r. największy wpływ miał dynamiczny wzrost segmentu finansowego, który wciąż rozwijamy tworząc kompleksowe rozwiązania OneStopShop dla rynku nieruchomości i finansów. Cały czas inwestujemy w rozwój produktów finansowych, zintegrowaliśmy systemy FinPack z kolejnymi instytucjami finansowymi oraz rozwijamy platformę Lendi, która umożliwia dystrybucję kredytów gotówkowych.

komentuje Jarosław Święcicki, Prezes MZN Property.

IV kwartał Grupa zakończyła odnotowując przychody na poziomie 5,8 mln zł, co oznacza wzrost o 22% względem IV kwartału 2016 r. W rozbiciu na segmenty było to 4,3 mln zł przychodów z segmentu nieruchomościowego oraz 1,5 mln zł przychodów segmentu finansowego, co oznacza wzrost o odpowiednio 11% i 68% r/r. Wynik na działalności operacyjnej wyniósł w IV kwartale -0,4 mln zł, a wynik netto -0,3 mln zł. Raportowana strata jest konsekwencją jednorazowego rozliczenia kosztów akwizycji użytkowników i działań wzmacniających markę Morizon. W ubiegłym roku Grupa przeprowadziła intensywną kampanię, dzięki której Morizon.pl umocnił pozycję rynkową, stając się największym serwisem nieruchomościowym pod względem liczby publikowanych ogłoszeń.

Wzrost nakładów w IV kwartale miał związek z rozliczaniem działań związanych z akwizycją użytkowników i wzmocnieniem marki Morizon. Już w krótkim terminie widzimy pozytywny wpływ na rozpoznawalność marki oraz ilość sesji i generowanych leadów. Przeprowadzone działania umożliwiły przeprowadzenie zmian w cennikach dla klientów profesjonalnych, co przekłada się na solidny wzrost przychodów segmentu nieruchomościowego w ostatnich 2 miesiącach 2017 r. i w kolejnych miesiącach 2018.

mówi Jarosław Święcicki.

Grupa MZN Property intensywnie rozwija również segment finansowy. W 2017 r. pozyskała do współpracy kolejnych ekspertów kredytów hipotecznych oraz rozpoczęła budowę sieci ekspertów gotówkowych. Grupa intensywnie rozwija internetową platformę, która docelowo umożliwi dystrybucję kredytów hipotecznych i gotówkowych.

W II kwartale 2018 r. chcemy udostępnić platformę do internetowej dystrybucji kredytów hipotecznych. Będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku, które umożliwi zapoznanie się z dokładną ofertą banków, wesprze użytkownika w wyborze najlepszego dla niego rozwiązania i znacznie ułatwi złożenie wniosku kredytowego. W przyszłości będziemy rozbudowywać platformę o rozwiązania do sprzedaży kredytów gotówkowych.

dodaje Jarosław Święcicki.

W 2017 r. spółka przeprowadziła Ofertę publiczną nowych akcji i pozyskała finansowanie na realizacje strategii budowy OneStopShop dla rynku nieruchomości. Ekosystem będzie oferował kompleksowe usługi na wszystkich etapach procesu zakupu i sprzedaży nieruchomości. Emisja akcji połączona była ze zmianą rynku notowań akcji, 5 lipca spółka zadebiutowała na Głównym Rynku GPW.

O MZN Property

MZN Property jest właścicielem budowanej wokół serwisu Morizon.pl platformy nieruchomościowo-finansowej OneStopShop, która ułatwia użytkownikom proces transakcji na rynku nieruchomości. Platforma udostępnia funkcjonalności w zakresie sprzedaży oraz wyszukiwania i finansowania nieruchomości. Grupa dostarcza kompleksowe usługi i narzędzia dla pośredników finansowych, biur nieruchomości i deweloperów oraz dysponuje własną siecią profesjonalnych ekspertów kredytowych. MZN Property jest największym niezależnym wydawcą serwisów nieruchomości w Polsce. Najważniejszym i największym serwisem nieruchomościowym Grupy jest Morizon.pl.

Grupa stale współpracuje z blisko czterem tysiącami biur nieruchomości i deweloperów, rozbudowuje też własną sieć ekspertów kredytowych (Morizon Finanse). Laureat Deloitte Technology Fast 50 w latach 2012 i 2013 jako jedna z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. W kwietniu 2016 r. do Grupy dołączył FinPack – firma, która zmieniła rynek pośrednictwa finansowego w Polsce, wprowadzając nowatorskie rozwiązania dla doradców finansowych, agencji nieruchomości i klientów indywidualnych, znacznie ułatwiające i skracające procedurę wybrania i uzyskania kredytu hipotecznego.

Źródło: Spółka, #MZN

Ostatnie wiadomości