Cloud Technologies publikuje wyniki finansowe za I kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
15 maj 2018, 08:59

Cloud Technologies publikuje wyniki finansowe za I kw. 2018 r.

Cloud Technologies, polski lider analityki Big Data i jeden z największych na świecie dostawców danych, wypracował w I kwartale 2018 r. 12,9 mln zł przychodów i 3,3 mln zł zysku netto. W kontekście ambitnych planów rozwojowych, wzrósł kluczowy wskaźnik operacyjny jakim jest liczba pozyskanych danych. Spółka przetwarza już ponad 18 mld anonimowych profili użytkowników korzystających z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych, co stanowi wzrost o 350% w stosunku do I kwartału 2017 r.

„Wyniki osiągnięte przez nas w pierwszym kwartale są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Reorganizujemy nasze działania, w celu wypracowywania modelu biznesowego, który będzie maksymalnie efektywny zarówno pod względem rentowności, jak i płynności finansowej oraz będzie odpowiadał na dynamicznie rozwijający się globalny rynek danych. Naszym celem jest pozyskiwanie jak największej ilości danych. Ich wykorzystanie przyniesie wymierne efekty w segmentach działalności, które zapewniają spółce najlepszy zwrot w długiej perspektywie"

mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

„Stopniowo rozwijamy model współpracy oparty na bezpośrednich umowach z klientami. Przejściowo ma to wpływ na nasze wyniki, ale w dłuższym terminie, powinno dać pozytywne efekty" 

dodaje prezes.

Najważniejszym segmentem z punktu widzenia sprzedaży i rentowności jest segment Performance marketing, który wypracował w I kw. 2018 r. przychody na poziomie 7 mln zł. Przychody ze sprzedaży klientom zewnętrznym w ramach działalności segmentu Data services obejmującego bezpośrednią sprzedaż danych oraz usługi w modelu Big Data as a Service np. data enrichment, crm enrichment, data consulting, czy korzystanie z Data Management Platform wyniosły 5,8 mln zł w I kwartale 2018 r. Segment ten ma strategiczne znaczenie dla działalności Grupy co potwierdza rosnący udział usług opartych na sprzedaży danych.

Cloud Technologies ze względu na wolumen analizowanych danych jest jednym z największych na świecie dostawców anonimowych danych o preferencjach i zainteresowaniach internautów, dzięki stworzonej we własnym zakresie przy użyciu autorskich technologii bazy danych. Pod koniec 2017 r. nastąpiło rozszerzenie sieci dystrybucji danych Spółki, dzięki rozpoczęciu współpracy z kolejnymi kluczowymi na rynku platformami dystrybuującymi dane: Adobe Audience Marketplace czy MediaMath. W celu zwiększenia skali działalności uruchomiony został program OnAudience.com Data Alliance, którego celem jest nawiązanie współpracy w zakresie dystrybucji danych z nowymi partnerami, a tym samym zwiększenie udziału w globalnym rynku danych. W I kwartale 2018 r. przychody spółki na rynku w USA, czyli największym światowym rynku danych wzrosły ponad 40 razy względem analogicznego okresu 2017 r.

„Międzynarodowy rynek danych dynamicznie się zmienia, dlatego dostosowujemy nasz model biznesowy do celów związanych z dalszą ekspansją międzynarodową. Szczególnie cieszy nas dynamiczny wzrost sprzedaży danych na rynku USA, gdzie sprzedaż wzrosła 40-krotnie porównując ubiegły kwartał do analogicznego okresu w 2017 r. Ten wzrost co prawda dotyczy relatywnie niskiej bazy, jednak dobrze pokazuje potencjał rynku i utwierdza nas co do kierunku rozwoju"

mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Według raportu Global Data Market Size, przygotowanego przez OnAudience.com, globalna wartość rynku danych przekroczy w tym roku 18 mld dolarów, co oznacza niemal 35% wzrost r/r, a polski rynek cyfrowych informacji wzrośnie o ponad 240% i będzie wart ponad 30 mln dolarów. Wysokiej jakości dane oraz analityka stają się podstawą wielu obszarów dzisiejszej gospodarki.

Grupa Cloud Technologies szczególną uwagę przykłada do weryfikacji jakości danych. W ostatnim kwartale dane demograficzne zostały przetestowane w badaniu Nielsen Digital Ad Ratings. Wyniki testu wykazały, że w każdym z przebadanych segmentów jakość danych Cloud Technologies znacząco przewyższa średniorynkowe rezultaty, a różnice sięgały od 20 do niemal 50 punktów procentowych. Bardzo dobre wyniki testów są potwierdzeniem, że klienci Grupy otrzymują segmenty najwyższej jakości.

W związku ze zbliżającym się terminem wejścia w życie Unijnego Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które zastąpi dotychczasowe przepisy o ochronie danych osobowych, Cloud Technologies podjęła działania mające na celu zapewnienie interesariuszy, że prowadzona przez spółkę działalność jest zgodna z nowymi wymaganiami, a bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych mają strategiczne znaczenie. W ostatnich miesiącach wdrożone zostały niezbędne restrykcyjne procedury wewnętrzne, a wiodąca kancelaria EY Law przeprowadziła na zlecenie spółki przegląd oferowanych usług i produktów, w zakresie spełnienia wymogów RODO. Surowe dane, które są przetwarzane przez Spółkę na autorskiej platformie DMP OnAudience.com są zawsze poddawane procesowi anonimizacji. Aby chronić prywatność użytkowników stosowany jest losowy, alfanumeryczny identyfikator dla każdego urządzenia, na temat którego przetwarzane są dane. Dzięki temu internauci, których dotyczą pozyskane informacje, pozostają całkowicie anonimowi, a spółka przetwarza wyłącznie nieidentyfikowalne osobowo dane.

Spółka podtrzymuje także swoje plany przejścia z NewConnect na GPW.

„Zgodnie z zapowiedziami zamierzamy w tym roku przenieść się na główny rynek GPW. Prace nad prospektem emisyjnym są mocno zaawansowane"

wyjaśnia Piotr Prajsnar.

O spółce

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Zajmuje się Big Data marketingiem i monetyzacją danych. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, zajęła 9. miejsce w rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE 2017. W prestiżowym rankingu FT1000 dotyczącym najszybciej rozwijających się firm w Europie prowadzonym przez Financial Times spółka zajęła wysoką 60 pozycję, a licząc wyłącznie polskie firmy zakwalifikowane do rankingu – 7. miejsce.

Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka opracowała innowacyjne narzędzia analityczne w zasięgu których znajduje się praktycznie każdy internauta w Europie. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Inteligence w firmach (data enrichment).

Źródło: spółka, #CLD

Ostatnie wiadomości