Mediacap odnotowuje 16,5 mln zł przychodów w I kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
17 maj 2018, 09:59

Mediacap odnotowuje 16,5 mln zł przychodów w I kw. 2018 r.

Mediacap SA, polska niezależna grupa działająca w branży marketingu, data i IT, osiągnęła w pierwszym kwartale 16,5 mln zł przychodów (wzrost o 38% r/r, oraz 22% like-for-like, czyli przy uwzględnieniu TalentMedia w wyniku 2017). Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami spółki mocna sprzedaż od początku roku to efekt dynamicznego przyrostu nowych platform technologicznych oraz bardzo dobrej sprzedaży biznesów konsultingowych w ramach Grupy S/F, która w tym okresie wygrała istotne zlecenia (m.in. Aldi i Euroloan).

Wynik EBITDA w pierwszym kwartale 2018 obciążony był negatywnym efektem przygotowań do regulacji RODO szacowanym na ponad 0,5 mln zł oraz inwestycją w komercjalizację platformy Plastream w kwocie około 0,5 mln zł. Dzięki solidnym wynikom wypracowanym przede wszystkim w grupie reklamowej S/F, pomimo wyżej wymienionych zdarzeń o charakterze jednorazowym Grupa zakończyła pierwszy kwartał niewielką stratą EBITDA w wysokości 0,1 mln zł (wobec -0,4 mln zł like-for-like) oraz stratą netto w wysokości -0,7 mln PLN (wobec -0,7 mln zł like-for-like).

Głównym motorem wzrostu Mediacap SA są jej skalowalne platformy technologiczne: Opinie.pl, TalentMedia i Plastream, adresujące globalne trendy technologiczne: online video, big data marketing i machine learning. Łączne przychody z tych platform wyniosły 4,5 mln zł (+27% r/r like-for-like), co przełożyło się na 0,4 mln zł straty EBITDA (wobec -0,6mln PLN like-for-like). Dwie z nich (Opinie.pl i TalentMedia) będą istotnymi kontrybutorami do zysku EBITDA w skali całego roku, natomiast Plastream pozostaje w fazie inwestycji.

„Za nami najlepszy pierwszy kwartał w historii - bardzo dynamicznie rośnie zarówno sprzedaż naszych konsultingowych usług, jak i nowych platform, co pozytywnie przełoży się na całoroczne wyniki Grupy. Obciążające wynik minionego kwartału jednorazowe zdarzenia - inwestycja w Plastream czy dostosowanie IQS i opinie.pl do nadchodzących regulacji RODO – to działania, które budują wartość naszego biznesu na przyszłość. Bardzo dobrze przebiega realizacja naszej Strategii 2020. TalentMedia podwoiła zeszłoroczny wynik. Opinie.pl w ramach przygotowań do RODO zwiększyły bazę panelistów do aż 153 tys. osób (wobec 110 tys. na koniec 2017), co daje nam bezpieczeństwo i szansę na monetyzację w skali całego roku. Dalsze inwestycje w komercjalizację Plastream obciążają wprawdzie wynik Grupy, ale pozwoliły nam przejść do kolejnej fazy jej komercjalizacji, która zaowocowała pierwszymi płatnymi testami Plastream Fashion. Patrzymy z optymizmem na resztę roku, zarówno w kontekście sprzedaży, jak i rentowności”

mówi Jacek Olechowski, prezes zarządu Mediacap SA.

Mediacap SA podąża za zmianami w sposobie konsumpcji mediów przez współczesnych odbiorców i analogicznymi zmianami w alokowaniu pieniędzy przez reklamodawców. Kluczem do zdecydowanie wyższych wyników jest rozwój technologiczny. W ogłoszonej w 2017 roku „Strategii 2020” Mediacap SA prognozuje, że łączne przychody z należących do niej platform technologicznych wyniosą w ciągu 3 lat blisko 80 mln zł co przełoży się na dodatkowe 21 mln zł zysku EBITDA w 2020. W 2017 roku firma osiągnęła 2,5 mln złotych EBITDA (like-for-like) przy 21,4 mln złotych sprzedaży z platform technologicznych. Jej całkowite przychody za zeszły rok wyniosły 75 mln złotych.

O spółce

Mediacap SA to polska niezależna grupa w branży usług marketingowych i badań rynku. Podstawowe obszary działalności grupy to (1) marketing – planowanie i realizacja wielokanałowych strategii reklamowych w mediach tradycyjnych i cyfrowych w ramach Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i EM LAB oraz (2) badania rynku, analiza danych marketingowych i sprzedażowych oraz budowa i wrażanie rozwiązań wspierających procesy biznesowe po stronie klientów głównie pod marką IQS, Quant i EDGE Technology. Spółki należące do grupy obsługują szereg prestiżowych klientów takich jak Carlsberg Polska, General Motors Poland, Google Poland, Hyundai Motor Poland, Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Nationale-Nederlanden Usługi Finansowe, Nestle Polska, PGE Obrót, Polkomtel, T-Mobile, Vectra Media. Mediacap prowadzi aktywną politykę zwiększania udziałów rynkowych poprzez wzrost organiczny oraz przemyślaną politykę przejęciową.

Źródło: spółka, #MCP

Ostatnie wiadomości