Przejdź do treści

udostępnij:

Przychody Enter Air mogą przekroczyć 1 mld zł w 2018 r.

Enter Air planuje dalszy rozwój i ekspansję na rynki zagraniczne i liczy, że w całym 2018 r. przychody mogą przekroczyć 1 mld zł. W realizacji tych planów mają pomóc samoloty Boeing 737-8 MAX, które dołączą do floty pod koniec roku, poinformował ISBnews dyrektor generalny i członek zarządu spółki Grzegorz Polaniecki. 

"Boeingi 737-8 MAX otwierają nam zupełnie nowe możliwości. W miarę zbliżania się terminu ich dostarczenia mamy coraz więcej zapytań od touroperatorów w tym także zagranicznych, nawet takich z którymi dotychczas nie współpracowaliśmy. Unowocześnienie floty obok korzyści operacyjnych, które mieliśmy skalkulowane otworzy nam zupełnie nowe rynki co daje szansę na wejście na kolejne wysokorentowne rynki zagraniczne. Samoloty B737-8 MAX są bardziej oszczędne, dają więc przewagę w świetle rosnących cyklicznie cen paliw. Nie wykluczamy, że po sprawdzeniu sprawności operacyjnej pierwszych samolotów, zwiększymy swoje zamówienie na te maszyny" 

powiedział Polaniecki w rozmowie z ISBnews. 

Przewoźnik planuje przeprowadzenie w najbliższym czasie publicznej emisji do 2,3 mln akcji i pozyskanie ok. 60 mln zł. W kwietniu 2018 r. zgodę na emisję wyraziło walne zgromadzenie akcjonariuszy. Spółka złożyła już prospekt emisyjny i czeka na jego zatwierdzenie przez Komisję Nadzoru Finansowego. Środki z emisji zostaną przeznaczone na wkład własny do sfinansowania dwóch nowych Boeingów 737-8 MAX, które dołączą do floty w IV kw. 2018 r. 

"Pozwoli to istotnie obniżyć oprocentowanie leasingu. Poza tym wkład własny pozwoli na większą elastyczność w wyborze dodatkowych warunków finansowania"

wskazał Polaniecki.

Emisja akcji będzie przeprowadzona bez prawa poboru, ale uchwała emisyjna przewiduje preferencyjny przydział, który ma umożliwić inwestorom utrzymanie dotychczasowego udziału w akcjonariacie na zasadach analogicznych do prawa poboru.

Polaniecki zakłada, że bieżący rok przyniesie kolejny około 10% wzrost pracy przewozowej.

"Niedawno minęło 8 lat od pierwszego lotu, od tego czasu konsekwentnie rozwijamy działalność. Jesteśmy jednym z niewielu biznesów lotniczych na świecie, które trwale rosną bez względu na koniunkturę rynkową. W 2017 r. przewieźliśmy ponad 2 mln pasażerów, w tym 1,5 mln w Polsce. Dzięki temu umocniliśmy pozycję lidera rynku turystycznego z ponad 33% udziałem w rynku. Zakładamy, że bieżący rok przyniesie kolejny około 10% wzrost pracy przewozowej"

powiedział Polaniecki.

Enter Air współpracuje z największymi, biurami podróży w Polsce: TUI Poland, Rainbow Tours, Itaka Holdings z którymi podpisuje długoterminowe umowy. W 2017 r. przychody od polskich klientów stanowiły ponad 62% wszystkich przychodów Grupy.

"Podpisane już kontakty na 2018 r., na rynku polskim i za granicą, mają wartość ponad 1 mld zł, czyli więcej niż przychody wypracowane w ubiegłym roku"

zaznaczył Polaniecki.

W 2017 roku Enter Air zakończył proces wymiany floty i obecnie dysponuje 18 Boeingami 737-800. Dwa ostatnie samoloty, które sprowadzono przed rozpoczęciem sezonu letniego będą użytkowane na zasadzie leasingu operacyjnego w ramach umowy zawartej na 6 lat.

"Touroperatorzy zgłosili nam tak duży popyt, że na obecny sezon wakacyjny zdecydowaliśmy się dodatkowo wyleasingować od innych przewoźników dwa samoloty Airbus 320. Z kolei pod koniec roku dołączą do nas pierwsze samoloty 737-8 MAX, na które zamierzamy przeznaczyć środki z emisji. Poszukiwania kolejnych, dodatkowych samolotów na sezon lato 2019 zaczniemy w lipcu, tak aby zdążyć z dostawami na wiosnę 2019 r. W świetle popytu na nasze usługi w Europie, dalszy wzrost floty jest raczej nieunikniony"

wskazał Polaniecki

Równolegle ze zwiększaniem parku maszynowego, spółka zadbała o serwisowanie swojej floty. W ostatnich miesiącach Enter Air uruchomił firmę zajmującą się obsługą techniczną samolotów. Prace nad rozpoczęciem jej działalności trwały kilka miesięcy, a uruchomienie obsługi technicznej w ramach grupy przyniesie zdaniem Polanieckiego istotne oszczędności.

"To ważny krok w rozwoju naszej działalności. Dzięki skali jaką osiągnęliśmy własna obsługa techniczna była naturalnym, w pełni uzasadnionym biznesowo krokiem. Własna firma pozwoli uniezależnić się od usług zewnętrznych podmiotów, pozostawiając marżę z tej usługi wewnątrz grupy"

podkreślił Polaniecki. 

Enter Air jest notowany na GPW od grudnia 2015 roku. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie. 

Sebastian Gawłowski 

(ISBnews), #ENT

udostępnij: