Ruszają zapisy na akcje ZPC Otmuchów w ramach wykonania prawa poboru | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
13 cze 2018, 10:15

Ruszają zapisy na akcje ZPC Otmuchów w ramach wykonania prawa poboru

W środę 13 czerwca rozpoczynają się zapisy na akcje producenta słodyczy, słonych przekąsek i produktów śniadaniowych – ZPC Otmuchów. Inwestorzy, w ramach prawa poboru i zapisów dodatkowych, będą mogli dokonywać zapisów do 26 czerwca. Cena emisyjna została ustalona na 2 zł za akcję. Z emisji nowych akcji spółka planuje pozyskać ok. 25 mln zł, które zamierza przeznaczyć na budowę nowoczesnej fabryki słodyczy. Dzięki tej inwestycji Grupa Otmuchów umocni swoją pozycję rynkową w strategicznym segmencie asortymentowym, oferując produkty wyróżniające się przede wszystkim jakością.

Oferta publiczna obejmuje nie więcej niż 12.748.250 akcji zwykłych serii E. Emisja odbywa się na zasadach prawa pierwszeństwa dotychczasowych akcjonariuszy do objęcia nowych akcji. Oferującym akcje jest Vestor Dom Maklerski S.A. Doradcą prawym spółki jest kancelaria SSW Pragmatic Solutions.

„Mamy sprecyzowany plan rozwoju Grupy i jasno przedstawiliśmy cele emisyjne. Wzrost wydajności i efektywności produkcji, ale przede wszystkim jakości naszych słodyczy osiągniemy dzięki inwestycji w automatyzację procesów produkcji w nowym zakładzie. Wierzymy, że przedstawione przez nas założenia odnośnie spodziewanych efektów, obrazujące potencjał wdrażanych rozwiązań, spotkają się z aprobatą wśród inwestorów i zachęcą do wzięcia udziału w ofercie"

powiedział Bogusław Szladewski, prezes zarządu ZPC Otmuchów S.A.

Głównym zamierzeniem spółki jest wprowadzenie automatyzacji procesów produkcji w zakładzie. Takie rozwiązanie da Grupie Otmuchów szereg korzyści m.in. wzrost jakości oferowanych produktów, zwiększenie efektywności mocy produkcyjnych, a docelowo poprawę rentowności segmentu słodyczy i dynamiki sprzedaży. Dzięki zapewnieniu standaryzacji i automatyzacji produkcji spółka może również liczyć na wypracowanie oszczędności. Wartość zaplanowanych nakładów inwestycyjnych związanych z budową zakładu wynosi 23 - 24,5 mln zł. Wstępny harmonogram realizacji projektu zakłada okres 28 miesięcy do czasu uzyskania pełnej sprawności operacyjnej zakładu.

Strategia rozwoju

Strategia rozwoju, którą Grupa Otmuchów realizuje zakłada m.in. zwiększenie inwestycji w dwóch podstawowych segmentach - słodyczy oraz produktów śniadaniowych i zbożowych.

Intencją Grupy w ramach realizowanej strategii jest rozwój własnych marek producenckich, poprzez podjęcie szeregu działań mających na celu wielowymiarowy proces budowania wartości marki ODRA. W tym celu opracowano spójną architekturę marki, określono jej kompetencje oraz pozycjonowanie. Proces rebrandingu jest połączony z wprowadzeniem nowej platformy komunikacji „Najlepiej Razem”. Platforma oparta jest na emocjach, podkreśla relacje międzyludzkie, kojarzy się jednoznacznie z przyjemnymi momentami. Na rynek wprowadzono produkty w nowej odsłonie opakowań i z nowym logiem ODRA. Do logotypu dodana została cecha pozycjonująca markę „Oryginalna od 1946”, czego zamiarem jest podkreślenie tradycji, historii i jakości niezmiennej od lat, a także powrót do symbolu marki tj. „Kotwicy”, który obecny był w logotypie ponad 55 lat. Dzięki rebrandingowi, platformie komunikacji i nowościom w portfolio marka Odra nabrała nowoczesnego wizerunku i ma szansę stać się marką o szerokiej, ogólnopolskiej rozpoznawalności.

W połowie 2017 roku została również opracowana koncepcja nowej marki FREEYU. FREEYU to marka będąca odpowiedzią na trendy oraz potrzeby konsumentów. Kierowana jest do osób świadomych, aktywnych, spragnionych czegoś nowego, smacznego i zdrowego. Słowo zaczerpnięte z języka angielskiego „free” oznacza wolność, dlatego marka kierowana jest do osób spragnionych wolności, bo to ona jest przewodnikiem do osiągnięcia dobrego samopoczucia, chęci do działania i realizacji celów. Filozofia marki stała się punktem wyjścia do zbudowania platformy komunikacji „Głodni Wolności” z hasłem wspierającym „Smakuj życie tak jak lubisz”. W ramach swojej kompetencji marka zawiera produkty takie jak batony warzywno-owocowe, owocowo-zbożowe, proteinowe, musli, a także żelki funkcjonalne. FREEYU to alternatywa dla klasycznych słodyczy. W ofercie marki znajdują się też produkty bez pszenicy oraz dedykowane dla wegan. Grupa Otmuchów planuje w 2018 r. poszerzenie oferty FREEYU o produkty śniadaniowe. Koncepcja produktów, opakowania i receptury zostały zaprojektowane w taki sposób, aby miały charakter międzynarodowy.

Zamiarem Grupy jest też stały rozwój współpracy z dotychczasowymi kontrahentami oraz pozyskanie nowych klientów w obszarze sprzedaży private label oraz B2B. Równie ważnym aspektem jest wzrost sprzedaży eksportowej poprzez rozwój dystrybucji produktów dopasowanych do potrzeb i trendów na nich panujących. Udział w krajowych i międzynarodowych targach to istotny element strategii rozwoju sprzedaży w Grupie Otmuchów.

Prospekt ZPC Otmuchów został opublikowany na stronie internetowej spółki (www.grupaotmuchow.pl), a także Vestor Domu Maklerskiego (www.vestor.pl).

Informacje o Grupie Otmuchów

Grupa Otmuchów jest wiodącym polskim producentem słodyczy, słonych przekąsek oraz produktów śniadaniowych. Specjalizuje się w produkcji wyrobów dla największych krajowych i międzynarodowych sieci handlowych w obszarze private label i B2B. Grupa posiada również marki własne producenckie, które niejednokrotnie zostały wyróżnione przez konsumentów. W 2018 r. Grupa została wyróżniona Hermesem 25-lecia „Poradnika Handlowca” za Chałwę Odra w ramach ogólnopolskiego głosowania detalistów – handlowców branży FMCG.

Grupa Kapitałowa Otmuchów składa się z silnych i mocno wyspecjalizowanych firm produkcyjnych (ZPC Otmuchów S.A., PWC Odra S.A., Aero Snack Sp. z o.o.) wspieranych operacyjnie przez spółkę Otmuchów Logistyka Sp. z o.o., realizującą procesy logistyczne i transportowe. Strategicznym celem Spółki jest ciągły rozwój Grupy Kapitałowej poprzez wzrost i dywersyfikację sprzedaży w obszarze private label i B2B, na rynku krajowym i zagranicznym. Kluczowym założeniem Grupy jest nieustanne zwiększanie poziomu innowacyjności wyrobów i dostosowanie oferty produktowej do nowych trendów żywieniowych.

Spółka ZPC Otmuchów S.A. od września 2010 r. notowana jest na głównym rynku GPW.

Źródło: spółka, #OTM

Ostatnie wiadomości