Triggo zapowiada IPO na NewConnect i kończy prace nad przedprodukcyjnym prototypem pojazdu | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
14 cze 2018, 16:14

Triggo zapowiada IPO na NewConnect i kończy prace nad przedprodukcyjnym prototypem pojazdu

Zarząd Triggo S.A., spółki opracowującej unikatowy w globalnej skali pojazd elektryczny dedykowany rynkom car-sharing, planuje na przełomie 2018 i 2019 r. pozyskać środki w drodze oferty publicznej i zadebiutować na NewConnect. Spółka kończy prace nad prototypem PB3 i przygotowuje się do zamówienia w III kwartale pierwszej pilotażowej serii pojazdów, na które już dziś istnieje zapotrzebowanie ze strony instytucji publicznych i partnerów handlowych.

Triggo S.A. od 8 lat rozwija unikatową technologię w pełni elektrycznego polskiego pojazdu łączącego cechy jednośladów i samochodów, którego ochrona patentowa obejmuje obszar Europy, Azji i Ameryki Północnej. Projekt dedykowany jest głównie klientom car-sharing i wpisuje się w globalne trendy w zakresie rozwoju elektromobilności. Kluczową cechą Triggo jest zmienna geometria podwozia, pozwalająca poruszać się w dwóch trybach: drogowym i manewrowym (różnice w prędkości, szerokości pojazdu i jego specyfikacji). Ponadto pojazd jest przyjazny dla środowiska.

„Wraz z kolejnymi etapami rozwoju pojazdu Triggo nabieramy pewności co do osiągnięcia w perspektywie lat globalnego sukcesu naszego projektu. Podjęliśmy ważną decyzję w zakresie wejścia na NewConnect wraz z pozyskaniem do 10 mln zł środków przeznaczonych finansowaniu badań R&D i rozpoczęciu prac nad wdrożeniem produkcji. Jednocześnie zbliżamy się do zakończenia budowy prototypu PB3, czyli I wersji w pełni mobilnego, sprawnego pojazdu, która będzie bazą do produkcji serii pilotażowej. Jej dostawy spodziewamy się w 2019 r. i już widzimy duży popyt na ten produkt"

powiedział Rafał Budweil, prezes zarządu i założyciel Triggo S.A.

Model biznesowy spółki zakłada koncentrację na polskim i europejskim rynku car sharing. Spółka dostrzega rosnący popyt ze strony potencjalnych partnerów biznesowych na tego typu rozwiązania, zwłaszcza wpisujące się w ideę przyjaznych dla środowiska aut elektrycznych.

„Dokładnie śledzimy trendy w światowej branży usług car sharingu. Na wielu rynkach takie usługi dopiero raczkują i dostrzegamy tu bardzo duże możliwości wzrostu zainteresowania wśród klientów. Co więcej, sprzyjającym aspektem są globalne trendy w zakresie rosnącej popularności aut elektrycznych. Już dziś można zaobserwować wycofywanie się światowych koncernów z produkcji aut z silnikami diesla, a stawianie na rozwój pojazdów przyjaznych środowisku. Takim pojazdem jest Triggo"

dodał Rafał Budweil.

Według raportu Keralla Research oraz danych Frost&Sullivan, ilość użytkowników korzystających z usług car sharing na świecie wzrośnie z 7 mln osób w 2015 r. do 36 mln w 2025 r. Jednocześnie w analogicznym okresie flota pojazdów będzie wyższa o 280 proc. (wzrost ze 112 do 427 tys. szt.).

Triggo S.A. w I kwartale pozyskała finansowanie w drodze emisji prywatnej, dedykowane dalszym badaniom. Spółka korzysta także z modelu dotacyjnego NCBiR (programy Innomoto), PAPR (Inteligentny Rozwój). Sprzyjającym czynnikiem jest otoczenie legislacyjne (Ustawy o elektromobilności, innowacyjności itd.).

O spółce

Triggo stanowi unikatowy w globalnej skali w pełni elektryczny pojazd, łączący najlepsze cechy jednośladów i niewielkich samochodów miejskich, który od podstaw jest realizowany przez polską myśl techniczną. Założenia i koncepcje Triggo są chronione międzynarodowymi patentami obejmującymi obszar zamieszkały przez blisko 2,4 mld osób.

Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie usług car-sharingu i elektromobilności na największych światowych rynkach europejskich, azjatyckich i amerykańskich. Potencjał Triggo wynika ze sprzedaży zarówno produktu, jak i licencji.

Kluczową cechą Triggo jest podwozie o zmiennej geometrii, które umożliwia zwężenie się auta do szerokości motocykla. Taka konfiguracja gwarantuje swobodną jazdę w korkach między samochodami oraz zajmowanie mniejszej ilości przestrzeni parkingowej. Obecnie projekt znajduje się w fazie PB3, tj. opracowania pierwszej wersji przedprodukcyjnej.

Źródło: spółka

Ostatnie wiadomości