Ten Square Games publikuje wstępne wyniki przychodów za II kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
10 lip 2018, 09:50

Ten Square Games publikuje wstępne wyniki przychodów za II kw. 2018 r.

Ten Square Games, jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych, podał szacunkowe przychody ze sprzedaży spółki osiągnięte w drugim kwartale 2018 roku. Za okres od kwietnia do końca czerwca br. przychody ze sprzedaży wyniosły 23 mln zł i były o prawie 60% wyższe od przychodów w pierwszym kwartale 2018 roku. W porównaniu do przychodów za drugi kwartał 2017 roku, wzrost przychodów w drugim kwartale br. wyniósł 360%.

Podane przez zarząd spółki Ten Square Games szacunkowe przychody ze sprzedaży w drugim kwartale br. mogą różnić się od danych ostatecznych. Ostateczna informacja o przychodach ze sprzedaży za drugi kwartał będzie opublikowana w raporcie okresowym za pierwsze półrocze.

Raport okresowy Ten Square Games za pierwsze półrocze 2018 roku, w którym przedstawione zostaną pełne wyniki za 6 miesięcy tego roku, zostanie opublikowany przez spółkę w dniu 27 sierpnia. Pierwotnie publikacja raportu półrocznego wyznaczona była na 20 września 2018 roku.

„Zdecydowaliśmy o publikowaniu co kwartał szacunków przychodów, ponieważ chcemy dostarczać inwestorom informacje o sytuacji w spółce pomiędzy okresami sprawozdawczymi. Tym samym wpisujemy się w dobrą praktykę standardów na rynków kapitałowym, dzięki której inwestorzy mają możliwość oceny potencjału rozwoju spółki na podstawie raportowanych danych sprzedaży, tuż po zakończeniu kwartału, bez konieczności czekania do publikacji raportu okresowego spółki. Bardzo dobre przychody spółki w drugim kwartale są w dużym stopniu pochodną sukcesu jaki odnosi na rynku gra Fishing Clash. W każdym miesiącu drugiego kwartału gra Fishing Clash notowała wzrost przychodów i poprawiała pozycję w rankingach popularności gier na platformach Google i Apple. W czerwcu na platformie Google Play miał miejsce kolejny globalny featuring dla Fishing Clash, czyli dodatkowe wsparcie promocyjne dla gry od Google"

mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes zarządu Ten Square Games S.A.

Niedawno na platformie Google Play nastąpiła zmiana algorytmu pod kątem wyszukiwania i polecania aplikacji oraz gier na tej platformie. Nowy algorytm zwiększa rekomendacje dla aplikacji i gier o wyższej jakości, czyli charakteryzujących się wysokim współczynnikiem retencji, niskim współczynnikiem awarii i niskim poziomem odinstalowań. W ocenie spółki, w kolejnych kwartałach, może to mieć pozytywne przełożenie na wyniki pozycjonowania i rekomendacji dla gier Ten Square Games z klasy Evergreen (Let’s Fish, Fishing Clash),
a negatywne na klasę gier Game Factory.

„W czerwcu 2018 r. przeprowadziliśmy na platformie Google Play soft launch nowej gry pod tytułem Fishing Battle. Gra obecnie jest dostępna na kilku wybranych rynkach i z uwagą obserwujemy statystyki. Równocześnie pracujemy nad kolejną, nową grą mobilną typu mini golf, której soft launch planowany jest w drugim półroczu 2018 r.”

mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes zarządu Ten Square Games S.A.

O spółce

Ten Square Games S.A. to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl).

Ten Square Games specjalizuje się w grach o tematyce hobbystycznej. Produkuje i wydaje gry w modelu free-to-play, zarabiając na mikropłatnościach (za uzyskanie odpłatnych funkcjonalności w grze) i reklamach. Od początku swojej działalności stworzyła ponad 200 gier. Najbardziej rozpoznawalną produkcją jest gra Let’s Fish, w którą zagrało już ponad 60 mln graczy. Najnowsza gra Fishing Clash, której światowa premiera (hard launch) miała miejsce w październiku 2017 r., już w kilka tygodni po globalnej premierze zdystansowała Let’s Fish, która dotychczas była najpopularniejszą na świecie grą wędkarską.

W 2017 roku spółka Ten Square Games zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 27 mln PLN, o 56% więcej w porównaniu do przychodów w 2016 roku (17,4 mln PLN). Zysk netto wyniósł w 2017 roku 8,4 mln PLN i był wyższy o 155% w porównaniu do wyniku netto w 2016 roku (3,3 mln PLN).

Ten Square Games wypracował w pierwszym kwartale 2018 roku 14,4 mln PLN skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, czyli o 178% więcej w porównaniu do pierwszego kwartału roku ubiegłego. W 1Q 2018 r. skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł 6,4 mln PLN, a zysk netto 5 mln PLN, odpowiednio o 191% i 218% więcej w porównaniu rok do roku.

W kwietniu 2018 roku spółka Ten Square Games przeprowadziła publiczną emisję akcji (IPO). Wartość oferty wyniosła ponad 94 mln PLN. W dniu 11 maja 2018 roku akcje Ten Square Games zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Źródło: spółka, #TEN

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości