Grupa Otmuchów z pozyskała 25 mln zł na dalszy rozwój z publicznej oferty akcji | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
13 lip 2018, 09:19

Grupa Otmuchów z pozyskała 25 mln zł na dalszy rozwój z publicznej oferty akcji

Inwestorzy objęli wszystkie oferowane przez ZPC Otmuchów akcje nowej emisji z zachowaniem prawa poboru. Dzięki udanej ofercie publicznej, producent słodyczy i produktów śniadaniowych pozyska środki w kwocie 25 mln zł, które przeznaczy na budowę nowoczesnej fabryki słodyczy.

„Pragnę podziękować wszystkim inwestorom, którzy zdecydowali się zainwestować w akcje Otmuchowa. Jesteśmy zadowoleni z zainteresowania, jakim cieszyły się nasze akcje oraz z przebiegu całej oferty publicznej. Dzięki pozyskanym środkom grupa Otmuchów będzie mogła dynamiczniej się rozwijać, co będzie determinowało szybszy wzrost wartości dla akcjonariuszy. Okazane zaufanie to dla nas duże wyróżnienie, a zarazem mobilizacja do realizacji zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju"

powiedział Bogusław Szladewski, prezes zarządu ZPC Otmuchów S.A.

Oferta publiczna ZPC Otmuchów S.A. obejmowała 12.748.250 akcji serii E, po cenie 2 zł za jedną akcję. W trakcie subskrypcji inwestorzy złożyli zapisy na wszystkie oferowane przez spółkę akcje.

Otmuchów zamierza przeznaczyć pozyskane środki na budowę nowoczesnej fabryki słodyczy. Dzięki tej inwestycji, grupa umocni swoją pozycję rynkową w strategicznym segmencie asortymentowym, oferując produkty wyróżniające się przede wszystkim jakością. Nowoczesna technologia produkcji pozwoli spółce znacząco zwiększyć konkurencyjność oferty i przez to rozszerzyć współpracę handlową z dotychczasowymi kontrahentami oraz pozyskać nowych klientów. Zapewnienie automatyzacji i standaryzacji procesów produkcyjnych w nowym zakładzie pozwoli też zwiększyć efektywność i wydajność produkcji. Wartość planowanych w l. 2018-2020 nakładów inwestycyjnych związanych z budową zakładu wynosi 23 - 24,5 mln zł. Pozostała kwota pozyskana z emisji zostanie wykorzystana na wsparcie marketingowe brandów ODRA oraz FREEYU.

Strategia rozwoju przyjęta w listopadzie 2016 r., którą realizuje grupa Otmuchów, zakłada m.in. zwiększenie inwestycji w dwóch podstawowych segmentach - słodyczy oraz produktów śniadaniowych i zbożowych. W ramach realizowanej strategii grupa stawia na rozwój własnych marek producenckich, przede wszystkim marki ODRA oraz nowej marki FREEYU. Intencją grupy jest też stały rozwój współpracy z dotychczasowymi kontrahentami oraz pozyskanie nowych klientów w obszarze sprzedaży private label oraz B2B.

Oferującym był Vestor Dom Maklerski S.A. Za obsługę prawną oferty odpowiadała kancelaria prawna Spaczyński Szczepaniak i Wspólnicy Sp.k. Wsparcie komunikacyjne zapewniła agencja InnerValue.

O grupie Otmuchów

Grupa Otmuchów jest wiodącym polskim producentem słodyczy oraz produktów zbożowych, w skład których wchodzą produkty śniadaniowe i batony. Specjalizuje się w produkcji wyrobów dla największych krajowych i międzynarodowych sieci handlowych w obszarze private label i B2B. Grupa posiada również marki własne producenckie, które niejednokrotnie zostały wyróżnione przez konsumentów. W 2018 r. grupa została wyróżniona Hermesem 25-lecia „Poradnika Handlowca” za Chałwę Odra w ramach ogólnopolskiego głosowania detalistów – handlowców branży FMCG.

Grupa kapitałowa Otmuchów składa się z silnych i mocno wyspecjalizowanych firm produkcyjnych (ZPC Otmuchów S.A., PWC Odra S.A., Aero Snack Sp. z o.o.) wspieranych operacyjnie przez spółkę Otmuchów Logistyka Sp. z o.o., realizującą procesy logistyczne i transportowe. Strategicznym celem spółki jest ciągły rozwój grupy kapitałowej poprzez wzrost i dywersyfikację sprzedaży w obszarze private label i B2B, na rynku krajowym i zagranicznym. Kluczowym założeniem grupy jest nieustanne zwiększanie poziomu innowacyjności wyrobów i dostosowanie oferty produktowej do nowych trendów żywieniowych.

Spółka ZPC Otmuchów S.A. od września 2010 r. notowana jest na głównym rynku GPW.

Źródło: spółka, #OTM

Ostatnie wiadomości