Libet rozpoczyna przegląd opcji strategicznych | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
27 lip 2018, 08:54

Libet rozpoczyna przegląd opcji strategicznych

Zarząd giełdowej spółki podjął uchwałę o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych. Libet będzie badał możliwość sprzedaży aktywów lub pozyskanie nowego inwestora. Proces zaplanowano na najbliższe miesiące.

Podczas przeglądu spółka chce skupić się na rozważeniu różnych opcji strategicznych dla swoich obszarów biznesowych. Dlatego zarząd weźmie pod uwagę zarówno sprzedaż jednego lub większości aktywów, jak i pozyskanie większościowego lub znaczącego inwestora.

„Nie wykluczamy żadnej możliwości w tym obszarze. Jesteśmy otwarci na rozwiązania dotyczące czy pozyskania dla spółki inwestora branżowego czy private equity. Na ten moment rozpoczynamy cały proces i trudno na starcie oceniać, w jakim kierunku się rozwinie, bo naszą intencją jest kompleksowy przegląd dostępnych opcji"

komentuje Thomas Lehmann, prezes zarządu Libet S.A.

Zarząd spółki zapowiada, że przegląd potrwa kilka miesięcy, a rynek na bieżąco będzie informowany o jego wynikach.

W ostatnim tygodniu grupa Libet poinformowała także o przeprowadzeniu aktualizacji wyceny majątku. Oszacowana sumaryczna wartość składników majątku trwałego wynosi niemal 315 mln zł, co świadczy o wysokiej wartości aktywów grupy. Libet prowadzi obecnie produkcję na terenie 15 zakładów rozsianych po całym kraju i umacnia swoją pozycję lidera rynku w branży materiałów nawierzchniowych.

O spółce

Libet S.A. to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz niekwestionowany lider rynku produktów Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 15 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Zakłady produkcyjne Libet S.A. wyróżniają się wysokim poziomem automatyzacji procesów produkcyjnych. Grupa prowadzi produkcję w oparciu o nowoczesne technologie, wysokiej jakości surowce oraz przy zachowaniu wyjątkowej dbałości o aspekty bezpieczeństwa pracy. Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o najbardziej rozpoznawalną wśród producentów kostki brukowej w Polsce sieć Partnerskich Punktów Sprzedaży (PPS). Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych.

Źródło: spółka, #LBT

Ostatnie wiadomości