Mediacap publikuje wstępne wyniki za II kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
09 sie 2018, 09:13

Mediacap publikuje wstępne wyniki za II kw. 2018 r.

Zarząd Mediacap SA szacuje, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży w II kwartale 2018 wyniosły 21 mln PLN (wzrost o 16% w porównaniu do II kwartału 2017), co przełoży się na około 9 % wzrostu wyniku EBITDA rok do roku.

W II kwartale 2018 dynamiczne wzrosty kontynuował przede wszystkim segment Marketing. Przychody wzrosły o 19% r/r w grupie S/F oraz o 57% r/r w Talent Media. Platforma Plastream zwiększyła sprzedaż do 200 tys. PLN i Zarząd spodziewa się, że w II kwartale 2018 r. przyniesie dodatni wynik EBITDA. Obszar badań rynku, w II kwartale 2018 r. powrócił do zeszłorocznego poziomu sprzedaży osiągając 6,1 mln PLN przychodów z czego 3,1 mln PLN stanowiły przychody z badań marketingowych oraz 3,0 mln PLN z platformy opinie.pl.

Realizacja celów operacyjnych związanych z rozwojem platform technologicznych Opinie.pl, TalentMedia i Plastream przebiegała zgodnie z założeniami Strategii 2020, a w sumie ich przychody w II kwartale 2018 wyniosły 7,6 mln PLN, co oznacza wzrost o 38% r/r.

„Drugi kwartał 2018 to kolejny wzrostowy okres dla całej grupy Mediacap. Motorem wzrostu są rozwijane przez nas nowe platformy. Osiągnięty wzrost sprzedaży cieszy mnie tym bardziej, że w drugim kwartale intensywnie rozwijaliśmy zaplecze technologiczne i przeprowadziliśmy transformację zespołów, co umożliwiło uruchomienie dwóch nowych rozwiązań technologicznych. W ramach Grupy S/F powstała platforma DMP Booost, natomiast w ramach Talent Media, pierwsza w Polsce platforma mikroinfluencerów Talent Tube, na której już w pierwszych kilku tygodniach funkcjonowania zalogowało się ponad tysiąc twórców. Kolejne kroki zbliżają nas to realizacji Strategii 2020, a Mediacap z kameralnej agencji przeistacza się w poważną firmę technologiczną”

mówi prezes zarządu Jacek Olechowski.

Mediacap SA podąża za zmianami w sposobie konsumpcji mediów przez współczesnych odbiorców i analogicznymi zmianami w alokowaniu pieniędzy przez reklamodawców. Kluczem do zdecydowanie wyższych wyników będzie rozwój technologiczny. W ogłoszonej „Strategii 2020” Mediacap SA prognozuje, że łączne przychody z należących do niej platform technologicznych wyniosą w ciągu 3 lat blisko 80 mln PLN co przełoży się na 21 mln PLN zysku EBITDA w roku 2020.

O spółce

Mediacap SA to polska niezależna grupa w branży usług marketingowych i badań rynku. Podstawowe obszary działalności grupy to (1) marketing – planowanie i realizacja wielokanałowych strategii reklamowych w mediach tradycyjnych i cyfrowych w ramach Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i EM LAB oraz (2) badania rynku, analiza danych marketingowych i sprzedażowych oraz budowa i wrażanie rozwiązań wspierających procesy biznesowe po stronie klientów głównie pod marką IQS, Quant i EDGE Technology. Spółki należące do grupy obsługują szereg prestiżowych klientów takich jak Carlsberg Polska, General Motors Poland, Google Poland, Hyundai Motor Poland, Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Nationale-Nederlanden Usługi Finansowe, Nestle Polska, PGE Obrót, Polkomtel, T-Mobile, Vectra Media. Mediacap prowadzi aktywną politykę zwiększania udziałów rynkowych poprzez wzrost organiczny oraz przemyślaną politykę przejęciową.

Źródło: spółka, #MCP

Ostatnie wiadomości