Brand24 S.A., właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, sprzedawane globalnie w modelu SaaS (software as a service), opublikowała skonsolidowany raport grupy kapitałowej za drugi kwartał 2018 roku.
- wzrost przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej Brand24 SA o 52% w ujęciu rok do roku, z 1,92 mln PLN w 2Q 2017 do 2,92 mln PLN w 2Q 2018 (+52% w 1H2018 r/r, z 3,52 mln PLN do 5,34 mln PLN)
- 2 544 aktywnych klientów na koniec 2Q 2018 wobec 1 764 na koniec 2Q 2017
- 58% wzrost miesięcznych powtarzalnych przychodów r/r (MRR* - Monthly Recurring Revenue, czyli przychody z abonamentów opłacanych cyklicznie) do 946 tys. PLN na koniec 2Q 2018
- wzrost udziału klientów zagranicznych do 47% i dalsza ekspansja zagraniczna
Przychody ze sprzedaży grupy przekroczyły w omawianym okresie 2,9 mln PLN (wzrost o 52% r/r; +52% w 1H2018 r/r, z 3,52 mln PLN do 5,34 mln PLN), a liczba aktywnych użytkowników na koniec omawianego okresu wyniosła 2 544 tys. (wzrost o 780 klientów r/r, +44%). W samym 2Q 2018 liczba klientów zwiększyła się netto o 160. Na koniec 2Q 2018 Monthly Recurring Revenue (MRR) - miesięczny powtarzalnym przychód - wyniósł 946 tys. PLN, co oznacza 58% wzrost w porównaniu do 2Q 2017.
Grupa, zgodnie z założoną strategią, inwestuje wszystkie środki pieniężne ze sprzedaży produktu w jego rozwój i zasoby dedykowane powiększaniu bazy klientów. Podział procentowy klientów na koniec 2Q 2018 to 47% klientów zagranicznych i 53% krajowych.
Brand24 miał w 2Q 2018 0,15 mln PLN straty EBITDA i 0,2 mln PLN straty netto, co wynika z inwestowania generowanych i posiadanych środków w rozwój produktu, procesów sprzedażowych i obsługi klienta – przede wszystkim poprzez zwiększanie zasobów IT oraz nakładów na pozyskanie nowych klientów, co powinno pozytywnie przełożyć się na dalszy wzrost bazy klientów i w konsekwencji – osiąganych wyników finansowych.
„Brand24 ma ponad 2,5 tys. klientów, z których już 47% to klienci zagraniczni, a MRR generowany przez tę grupę przekroczył właśnie 50% całkowitego MRR. Na koniec czerwca obsługiwaliśmy klientów z 97 krajów – obecnie liczba państw, z których rekrutują się użytkownicy naszego narzędzia, wzrosła już do 110. Udział zagranicznych klientów w portfolio Brand24 będzie rósł. W tym celu wzmacniamy zespół informatyczny, dążymy też do zwiększenia efektywności automatycznych procesów sprzedażowych i obsługi klienta. Cieszy nas nie tylko dynamiczny wzrost liczby klientów, ale także systematyczna poprawa wskaźników, takich jak ARPU (average revenue per user - średni przychód na klienta) i MRR (monthly recurring revenue) – warto wspomnieć, że wersja globalna charakteryzuje się wyższym ARPU, co tym bardziej dopinguje nas do przyspieszania ekspansji. Także tempo wzrostu przychodów rośnie bardzo dynamicznie"
„W pierwszej połowie poprzedniego roku rośliśmy średnio w tempie 20 tys. PLN miesięcznie. W tym roku średni miesięczny wzrost zwiększył się do 43 tys. PLN, a więc ponad dwukrotnie. To, że nie pokazujemy jeszcze dodatniej EBITDA i wyniku netto, jest naszą świadomą decyzją biznesową – jesteśmy teraz w fazie intensywnego wzrostu, a wyraźne wyjście na plus na poziomie netto założyliśmy sobie w programie motywacyjnym dla kluczowej kadry jako jeden z celów na 2019 rok. Patrząc na zaangażowanie naszej ekipy w rozwój Brand24 jestem spokojny o realizację celów postawionych w tym programie"
O spółce
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy Biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie.
Źródło: spółka, #B24