Cloud Technologies publikuje wyniki finansowe za II kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
14 sie 2018, 09:09

Cloud Technologies publikuje wyniki finansowe za II kw. 2018 r.

Cloud Technologies, polski lider analityki Big Data i jeden z największych na świecie dostawców anonimowych danych o użytkownikach Internetu, miał w II kwartale 2018 r. 10,2 mln zł przychodów i 0,7 mln zł zysku netto. Na wyniki i strukturę przychodów grupy wpłynęła konsekwentnie realizowana transformacja biznesu, która zakłada koncentrację na usługach opartych na danych i przyniesie pozytywne efekty w przyszłości.

„W II kwartale 2018 r. następowało dalsze ograniczenie skali działalności w zakresie segmentu Performance marketingu. Podobnie jak w pierwszych trzech miesiącach tego roku świadomie ograniczyliśmy działania, w których mieliśmy zaległości płatnicze. Chcemy podejmować realizację przede wszystkim tych projektów, które charakteryzują się krótszym okresem rozliczenia, a w konsekwencji szybszą konwersją należności w gotówkę"

mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

„Transformacja naszego biznesu krótkoterminowo ma niekorzystne przełożenie na wyniki, ale długoterminowo przyniesie pozytywne efekty. Najbardziej dotkliwe zmiany są już za nami, dlatego od kolejnego kwartału spodziewamy się pozytywnego wpływu na wyniki"

dodaje prezes.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży usług zmniejszyły się w II kwartale 2018 r. o 39,7% w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 r. W efekcie świadomej i konsekwentnie realizowanej przez grupę transformacji biznesu w stronę danych, istotnie zmieniła się także struktura przychodów. Segment Data services wypracował przychody wyższe o 74% r/r, natomiast segment Performance marketing odnotował spadek sprzedaży o 69%. Spadek przychodów w segmencie Performance marketing wynika głównie ze świadomego ograniczenia skali współpracy z głównym kontrahentem spółki.

W wyniku spłaty części zaległych należności grupa zanotowała w II kwartale 2018 r. pozytywny cash flow na poziomie 7,4 mln zł wobec negatywnych przepływów w wysokości – 6,3 mln zł w II kwartale 2017 r.

Grupa odnotowała w II kwartale 2018 r. stratę EBITDA na poziomie 0,3 mln zł, natomiast segment Data services wygenerował 0,3 mln zł zysku EBITDA (wobec 0,1 mln zł w II kwartale 2017 r.).

Pozytywnie na wyniki grupy w II kwartale i całym półroczu 2018 r. wpłynęło także osłabienie zł wobec euro, dzięki czemu grupa wykazała pozytywne różnice kursowe.

Cloud Technologies dzięki stworzonej we własnym zakresie hurtowni danych jest jednym z największych na świecie dostawców anonimowych danych o zainteresowaniach internautów. Platforma OnAudience.com przetwarza już ponad 21 mld anonimowych profili internautów korzystających z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych. Kluczową kwestią dla spółki jest nie tylko ilość przetwarzanych danych, ale również ich wysoka jakość, którą w I kwartale 2018 r. potwierdziło badanie Nielsen Digital Ad Ratings.

W II kwartale Cloud Technologies uruchomił dla swoich partnerów nową usługę – Data Stream dzięki której kontrahenci zyskują dostęp do strumienia surowych danych zawierającego informacje o tym co robią ich klienci i służy do budowy własnych narzędzi opartych na danych. Dzięki Data Stream możliwe jest stworzenie spersonalizowanego doświadczenia kontaktu klientów z marką, zbudowanie własnych systemów rekomendacji czy wdrożenie rozwiązań wykorzystujących algorytmy sztucznej inteligencji.

Według raportu Global Data Market Size, przygotowanego przez OnAudience.com, globalna wartość rynku danych przekroczy w tym roku 18 mld dolarów, a polski rynek cyfrowych informacji wzrośnie o ponad 240% i będzie wart ponad 30 mln dolarów. Z badania przeprowadzonego przez międzynarodowy serwis marketingowy WARC wynika, że w tym roku aż 59% agencji reklamowych i marketingowych oraz 55% dużych przedsiębiorstw skupi się na wdrożeniu lub rozwoju analityki Big Data.

W maju 2018 r. weszło w życie unijne ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO), które zastąpiło dotychczasowe przepisy o ochronie danych osobowych. Priorytetem Cloud Technologies jest bezpieczeństwo wszystkich interesariuszy, dlatego spółka przygotowała się na wejście przepisów w odpowiedni sposób. Wdrożone zostały niezbędne procedury wewnątrz firmy, przeprowadzone zostały również zewnętrzne analizy prawne w zakresie spełnienia wymogów RODO. Surowe dane przetwarzane przez spółkę na autorskiej platformie DMP OnAudience.com są każdorazowo poddawane procesowi anonimizacji, dlatego internauci, których dotyczą pozyskane informacje pozostają całkowicie anonimowi, a ich dane bezpieczne. Spółka wspiera inicjatywy branżowe dbające o ochronę danych oraz transparentność rynku w tym celu została partnerem projektu Transparency & Consent Framework realizowanego przez IAB Europe. Jest to wspólne przedsięwzięcie IAB Europe oraz podmiotów tworzących branżę online na rzecz realizacji wytycznych RODO.

„Pomimo licznych perturbacji na rynku związanych z wejściem w życie RODO, zasięg i ilość danych, które przetwarzamy systematycznie rośnie. Nowe przepisy, ze względu na zmianę procesów po stronie klientów, spowodowały opóźnienia we wdrożeniu niektórych nowych kontraktów, a także konieczność renegocjacji części umów z dotychczasowymi partnerami. Stan ten może się utrzymać jeszcze w III kwartale 2018 r., ale okres największej niepewności na rynku jest już za nami"

mówi Piotr Prajsnar.

O spółce

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Zajmuje się Big Data marketingiem i monetyzacją danych. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, zajęła 9. miejsce w rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE 2017. W prestiżowym rankingu FT1000 dotyczącym najszybciej rozwijających się firm w Europie prowadzonym przez Financial Times spółka zajęła wysoką 60 pozycję, a licząc wyłącznie polskie firmy zakwalifikowane do rankingu – 7. miejsce.

Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka opracowała innowacyjne narzędzia analityczne w zasięgu których znajduje się praktycznie każdy internauta w Europie. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Inteligence w firmach (data enrichment).

Źródło: spółka, #CLD

Ostatnie wiadomości