MEDIACAP SA publikuje wyniki za I pół. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 sie 2018, 09:52

MEDIACAP SA publikuje wyniki za I pół. 2018 r.

Pierwsze półrocze 2018 ­MEDIACAP SA, polska niezależna grupa działająca na styku technologii i marketingu, zakończyła z łącznymi skonsolidowanymi przychodami na poziomie 37,6 mln PLN (25% wzrostu rok do roku). W samym drugim kwartale przychody wyniosły 21,2 mln PLN (+16% r/r) , co przełożyło się na 1,3 mln PLN wyniku EBITDA oraz 0,3 mln PLN zysku netto.

Głównym motorem wzrostu MEDIACAP SA pozostają  platformy technologiczne: TalentMedia, Opinie.pl i Plastream, których przychody w I półroczu 2018 urosły do 12,3 mln PLN (+54% r/r).

TalentMedia, platforma zrzeszająca twórców YouTube, w II kwartale osiągnęła najwyższy przychód kwartalny: 4,5 mln PLN, agregując 93 kanały mające 26 mln subskrybentów i generujące 0,5 mld minut średniomiesięcznej oglądalności. W II kwartale TalentMedia uruchomiła TalentTube – pierwszą w Polsce platformę umożliwiającą realizację kampanii branded content już na ponad 1 200 kanałach mniejszych twórców.

Dla platformy Opinie.pl II kwartał był okresem mocnej poprawy wyników. Opinie.pl w tym kwartale odrobiła straty wynikające z przygotowań do wdrożenia regulacji RODO, które obciążyły wynik poprzedniego kwartału. Ta część biznesu przyniosła w II kwartale 3 mln PLN przychodów i 0,6 mln PLN EBITDA, a jej paneliści wypełnili 140 tys. ankiet (+53% więcej niż w I kwartale).

Plastream, innowacyjna platforma analityki obrazu i video, zanotowała niemal dwukrotny wzrost przychodów w porównaniu do I kwartału 2018, z płatnych testów rozwiązania. Istotnym wydarzeniem było pozyskanie wiodącego klienta z branży retail, który prowadzi rozbudowany płatny test wykorzystania technologii Plastream dla handlu detalicznego, co jest kolejnym dowodem na szeroki potencjał naszej technologii.

„Pierwsze półrocze było bardzo mocne dla naszych spółek reklamowych: Grupa S/F i TalentMedia. W tych biznesach nie tylko skokowo rosną przychody, ale też wprowadzamy na rynek innowacje: TalentTube i Booost - biznesy, które są kluczowe dla przyszłych wzrostów wyników. Po słabszym początku roku widać też wyraźną poprawę w naszych biznesach badawczych (IQS i Opinie.pl) – o ile w I kwartale ponieśliśmy istotne koszty związane z wdrożeniem RODO, o tyle już w II kwartale byliśmy na zbliżonych poziomach do ubiegłego roku. Mocno liczymy na powrót do wzrostów już w najbliższym półroczu. W ramach Plastream cały czas pozyskujemy nowych potencjalnych klientów płacących za testy. Szczególnie cieszy mnie to, że obok wydawców pojawiają się gracze z innych branż, co ilustruje potencjał naszej platformy AI. Choć cały czas jesteśmy w cyklu inwestycji, co osłabia naszą rentowność, to widzimy jak ten wysiłek przekłada się na wzrost naszych firm i buduje fundament pod zyski w najbliższej przyszłości”

komentuje Jacek Olechowski, prezes zarządu MEDIACAP SA.

O spółce

MEDIACAP SA to polska niezależna grupa w branży usług marketingowych i badań rynku. Podstawowe obszary działalności grupy to (1) marketing – planowanie i realizacja wielokanałowych strategii reklamowych w mediach tradycyjnych i cyfrowych w ramach Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i EM LAB oraz (2) badania rynku, analiza danych marketingowych i sprzedażowych oraz budowa i wrażanie rozwiązań wspierających procesy biznesowe po stronie klientów głównie pod marką IQS. Spółki należące do grupy obsługują szereg prestiżowych klientów takich jak Carlsberg Polska, General Motors Poland, Google Poland, Hyundai Motor Poland, Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Nationale-Nederlanden Usługi Finansowe, Nestle Polska, PGE Obrót, Polkomtel, T-Mobile, Vectra Media. Mediacap prowadzi aktywną politykę zwiększania udziałów rynkowych poprzez wzrost organiczny oraz przemyślaną politykę przejęciową.

Źródło: spółka, #MCP

Ostatnie wiadomości