TXM poprawia wynik na sprzedaży o ponad 4,5 mln zł | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
20 wrz 2018, 11:52

TXM poprawia wynik na sprzedaży o ponad 4,5 mln zł

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikowała wyniki za I półrocze 2018 r. W omawianym okresie Zarządowi TXM udało się poprawić wynik przy przychodach pozostających na niemal niezmienionym poziomie w ujęciu rocznym, tj. 166 mln zł. Poprawę Spółka zawdzięcza wzrostowi marży handlowej oraz ograniczeniu kosztów.

Jesteśmy zadowoleni, że w II kwartale ponownie udało nam się poprawić osiąganą marżę. To efekt m.in. ciągłego zwiększania udziału importu bezpośredniego w zakupach towarów oraz zmiany w sposobie zarządzania cyklem życia produktu. Proces przebudowy asortymentu jest kontynuowany - widzimy pierwsze, pozytywne efekty

mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM S.A.

Zarząd TXM wierzy, że kolejne miesiące przyniosą poprawę sprzedaży dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji i obligacji. Niemal w całości wzmocniły one kapitał obrotowy, co pozwala Spółce systematycznie zwiększać moce zakupowe, a tym samym poprawiać swoją ofertę asortymentową.

Kapitał pozyskany pod koniec sierpnia już zaczyna pracować. Priorytetem jest poprawa dostępności asortymentu oferowanego w sklepach stacjonarnych oraz e-commerce. Jesteśmy przekonani, że zwiększymy w ten sposób sprzedaż, gdyż to właśnie utrudnienia w pozyskaniu towaru stoją za niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedaży w lipcu i sierpniu. Wchodzimy w dynamiczny okres zatowarowania atrakcyjnej oferty na IV kwartał i 2019 rok. Liczymy, że pozwoli nam to na skokową poprawę wyników

mówi Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM.

TXM konsekwentnie redukuje koszty i utrzymuje dyscyplinę w tym zakresie. Wyraźnie spadły wydatki na działanie centrali, Spółce udało się także obniżyć koszty sieci sprzedaży. W wyniku optymalizacji, przy niemal identycznym poziomie przychodów, zdecydowanej poprawie uległ wynik EBITDA, który był o 4,2 mln zł lepszy niż w I półroczu 2017 r.

Po podjęciu decyzji o wstrzymaniu rozwoju sieci, skupiliśmy się na poprawie sprzedaży, marży oraz redukcji kosztów działalności. W dwóch ostatnich elementach strategii już teraz widzimy wyraźną poprawę. Ciężko pracujemy nad naszą ofertą, by zachęcić klientów do odwiedzania naszych sklepów. Wierzymy, że IV kwartał będzie dla nas udany

mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

Sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 390 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,6 tys. m2 i była o 0,2% wyższa niż na koniec sierpnia 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

Informacje o spółce:

TXM S.A. jest właścicielem 390 sklepów dyskontowych TXM zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz za granicą – w Rumunii i na Słowacji. Prowadzi także sprzedaż internetową przez e-sklep www.txm.pl. Sklepy TXM oferują swoim klientom szeroką gamę odzieży oraz innych artykułów tekstylnych i gospodarstwa domowego, w dobrej jakości i w konkurencyjnych cenach. TXM S.A. (wcześniej Adesso S.A.) działa na rynku od 1989 r., od samego początku swojego istnienia działa w branży tekstylnej. TXM S.A. od grudnia 2016 r. jest spółką publiczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Źródło: Spółka, #TXM

Ostatnie wiadomości