Redan miał 7,89 mln zł straty netto w I połowie 2018 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
25 wrz 2018, 11:32

Redan miał 7,89 mln zł straty netto w I połowie 2018

Redan odnotował 7,89 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I połowie 2018 r., wobec 9,5 mln zł straty rok wcześniej.

Strata operacyjna spółki Redan wyniosła 11,12 mln zł wobec 16,24 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody operacyjne sięgnęły 278,85 mln zł w I poł. 2018 r. wobec 284,99 mln zł rok wcześniej.

"W pierwszym półroczu 2018 r. Grupa Redan poniosła stratę na sprzedaży w wysokości -12 mln zł, co oznacza poprawę wyniku w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 6,1 mln zł. Jest to efektem lepszych wyników w obu segmentach - zmniejszenia straty w części dyskontowej (o 4,4 mln zł) oraz wzrostu zysku części modowej (o +1,8 mln zł)" - czytamy w raporcie.

W I półroczu 2018 roku segment modowy znacząco poprawił wynik na sprzedaży o 1,8 mln zł, a tym samym wypracował zysk w wysokości 2,2 mln zł. Przełożyło się to także bezpośrednio na zysk z działalności operacyjnej (2,5 mln zł, wzrost o 2,1 mln zł r/r). Kluczowe znaczenie dla wzrostu zysku miało zwiększenie wolumenu marży handlowej o 5 mln zł (+10%) r/r, pomimo spadku sprzedaży oraz niższa dynamika wzrostu kosztów bieżących (+3,1 mln zł i +6% r/r). Nieznaczny spadek sprzedaży w pierwszym półroczu o 3,6 mln zł (-3,2%) jest efektem dwóch przeciwstawnych tendencji: (i) wzrostu sprzedaży w Polsce (+1,2 mln zł) i (ii) zmniejszenia odnotowanego na rynkach zagranicznych (-4,9 mln zł), wyjaśnia spółka.

Natomiast segment dyskontowy na poziomie wyniku na sprzedaży zanotował poprawę o 4,5 mln zł, co jest pochodną lepszego wyniku w drugim kwartale 2018, podano także.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2018 r. wyniosła 1,34 mln zł wobec 0,88 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.

(ISBnews), #RDN

Ostatnie wiadomości