Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa Redan publikuje wyniki sprzedaży za wrzesień

Przychody Top Secret we wrześniu br. wyniosły około 17 mln zł i były nieco wyższe w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Po słabszym początku miesiąca kiedy utrzymywała się letnia pogoda, znaczna poprawa obrotów nastąpiła w ostatnim tygodniu września kiedy temperatura znacznie się obniżyła. To bardzo dobry prognostyk na kolejne okresy. Grupa Redan, uwzględniająca wyniki sieci modowej Top Secret oraz dyskontowej spółki TXM, uzyskała we wrześniu łączną sprzedaż na poziomie około 46 mln zł.

„Piękna i słoneczna pogoda we wrześniu nie zachęcała klientów do odwiedzin sklepów. Jeśli już przychodzili to wybierali więcej towarów letnich, czyli w niższych cenach i na głębszych przecenach. Dopiero ostatni tydzień minionego miesiąca był udany. To efekt znacznego obniżenia temperatury szczególnie w nocy i nad ranem, co skłoniło ich do zakupów nowej jesiennej kolekcji. Potwierdziło to również, że nasza oferta jest atrakcyjna i dobrze przygotowana,  a do wzrostu sprzedaży potrzebny jest jedynie silniejszy impuls pogodowy. To dobry prognostyk na kolejne miesiące, które pod względem sprzedażowym są w branży najważniejszym okresem w roku”

powiedział Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan SA.

W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów we wrześniu br. wyniosła ok. 17 mln zł i była o ok. 1% wyższa niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W tym okresie o 3% zmniejszyła się powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash osiągając na koniec września br. 36,4 tys. m2. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 168 mln zł i była o ok. 3% wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie we wrześniu br. wyniosły 2,7 mln zł co oznacza wzrost o 21% w stosunku do września 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż ww. sklepów internetowych Top Secret wyniosła 24,7 mln zł i była o 9% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana we wrześniu br. wyniosła ok. 29 mln zł, co oznacza spadek o 20% w ujęciu r./r. Narastająco od stycznia do września br. sprzedaż zrealizowana przez TXM wyniosła ok. 248 mln zł i zł i była niższa o ok. 6% w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec września składała się z 388 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104 tys. m2, która była o 0,8% niższa niż na koniec września 2017 r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl we wrześniu br. wyniosły ok. 0,4 mln zł co oznacza spadek o 50% w ujęciu r./r., a narastająco przez pierwszych dziewięć miesięcy roku było to ok. 4,8 mln zł, czyli o ok. 26% mniej w ujęciu r./r. 

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan we wrześniu br. osiągnęła ok. 46 mln zł przychodów, czyli o 13% mniej niż rok wcześniej. Narastająco sprzedaż wyniosła ok. 417 mln zł i była w ujęciu r./r. niższa o ok. 3%. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec września br. wyniosła 140,5 tys. m2, czyli o 1% mniej w odniesieniu do września 2017 r.

Źródło: spółka, #RDN

udostępnij: