Przejdź do treści

udostępnij:

Oferta pre-IPO Klabater S.A. zakończona sukcesem

Wydawca i producent gier komputerowych i konsolowych – Klabater S.A. pozyskał w ramach oferty prywatnej od inwestorów 4 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone m.in. na rozwój spółki – rozbudowę działów wydawniczego i portingu, pozyskanie IP o globalnym potencjale oraz zwiększenie zespołu deweloperskiego pracującego nad grą Crossroads Inn. Spółka w pierwszym półroczu przyszłego roku chce zadebiutować na rynku New Connect.

„To bardzo ważny moment dla naszej spółki, grono naszych akcjonariuszy poszerzyło się o 32 inwestorów indywidualnych i finansowych. Bardzo się cieszymy i dziękujemy im za zaufanie, którym nas obdarzyli. Mamy jasno sprecyzowany plan działania – wiemy gdzie chcemy być za kilka lat i czego potrzebujemy, aby osiągnąć sukces. Dołożymy wszelkich starań, aby zrealizować przyjęte cele i dowieść, że nasza strategia rozwoju spółki oparta o połączenie modelu wydawniczego z produkcyjnym jest słuszna"

informuje CEO Klabater S.A., Michał Gembicki.

Spółka w ramach pre-IPO pozyskała 4 mln zł – najwięcej – bo 1,5 mln przeznaczy na zakup IP o już ugruntowanym globalnym potencjale rynkowym i dewelopment na jego podstawie gry wideo z trybem dla graczy pojedynczych i sieciowych (multiplayer) na platformy PC i konsolowe. 1,2 mln spółka wydać chce na rozwój własnego IP i zespołu deweloperskiego, pracującego nad projektem Crossroads Inn. Pozostałe 1,3 mln zł wzmocni spółkę w obszarze portingu gier (przeniesienie istniejącego kodu gry na inną platformę) i wydawniczym.

Doradcą finansowym i doradcą ds. komunikacji spółki w procesie pre-IPO był Inner Corp. Kancelaria SSW oraz autoryzowany doradca Partners&Ventures będą odpowiadały za wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect. Debiut planowany jest w pierwszym półroczu 2019 r. Audytorem spółki jest PKF.

„Jesteśmy gotowi dołączyć do grona spółek publicznych. Będziemy się rozwijać w trzech głównych obszarach: jako globalny wydawca gier, w obszarze produkcji gier i usługach dla deweloperów. Założyliśmy, że do 2020 roku wydamy co najmniej 10-12 tytułów w modelu wydawniczym, z czego premiery czterech – zaplanowaliśmy w perspektywie najbliższych miesięcy. Docelowo chcemy zdobyć dominującą pozycję wśród wydawców w Polsce i w regionie środkowo-europejskim (CEE)"

dodaje Michał Gembicki.

Klabater chce świadczyć też usługi dla developerów gier: marketing i PR, dystrybucję, porting, doradztwo. Dodatkowo zajmie się również organizacją akcji crowdfundingowych. W tym celu, w sierpniu br. założył spółkę-córkę na rynku amerykańskim – Klabater Inc. Podmiot ten będzie kluczowym narzędziem do umacniania pozycji Klabatera w USA, wspomoże działania PR-owe i marketingowe realizowanych przez nią projektów.

O Klabater 

Klabater to polski wydawca i producent gier wideo z siedzibą w Warszawie. Spółka świadczy twórcom gier wideo (developerom) kompleksowe usługi, począwszy od finansowania produkcji przez doradztwo strategiczne i pomoc w zarządzaniu projektem i produkcją, aż po planowanie i realizację kampanii reklamowych i działań PR/Social Media. Spółka pozyskuje partnerów i projekty na rynkach lokalnych - w regione CEE, CIS i LATAM, natomiast swoja działalność wydawniczą prowadzi na rynkach globalnych, w oparciu o platformy cyfrowej dystrybucji: Steam, GOG, GreenMan Gaming czy Humble. Klabater posiada również status wydawcy konsolowego na platformach Microsoft Xbox ONE, PlayStation oraz Nintendo oraz własny zespół developerski działający pod marką Kraken Unleashed pracujący nad grą Crossroads Inn. Więcej informacji o spółce: https://klabater.com/contact/

Źródło: spółka

udostępnij: