Wina musujące i spokojne rosną coraz szybciej – raport Grupy AMBRA za I kw. r. obr. 2018/2019 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
13 lis 2018, 08:36

Wina musujące i spokojne rosną coraz szybciej – raport Grupy AMBRA za I kw. r. obr. 2018/2019

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2018/2019 sprzedaż win musujących osiągnęła bardzo wysoką dynamikę na poziomie 27,8% dzięki bardzo dobrym wynikom sezonu letniego. Tempo wzrostu najważniejszych w strukturze sprzedaży win spokojnych zwiększyło się do 7,5%. Wzrost kosztów wpłynął jednak na obniżenie zysków.

Łączne przychody ze sprzedaży Grupy AMBRA wzrosły o 7,4%, a przychody na głównych rynkach działalności Grupy, czyli w Polsce, Czechach, Słowacji i Rumunii wzrosły o 10,7%. Podobnie jak w poprzednich kwartałach najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż win musujących.

„Obserwujemy stale rosnącą popularność prosecco i innych win musujących i dzięki inwestycjom w rozwój naszych marek korzystamy z tego trendu. Tegoroczny sezon letni szczególnie sprzyjał dobrym wynikom sprzedaży produktów orzeźwiających”  

informuje Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA. 

Na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł 8,8% i był wyższy od dynamiki całego rynku. Głównym źródłem wzrostu sprzedaży były wina musujące, w szczególności CIN&CIN i DORATO oraz wina spokojne. Nadal szybko rosła sprzedaż w CENTRUM WINA – dwucyfrowe wzrosty odnotowały sprzedaż do gastronomii i sklepy specjalistyczne. W tym ostatnim kanale dystrybucji odczuwalne było jednak spowolnienie dynamiki sprzedaży ze względu na ograniczenie handlu w niedziele.

Najdynamiczniejszy wzrost przychodów na poziomie 43,3% został osiągnięty w Czechach i Słowacji w efekcie rozszerzenia dystrybucji napojów bezalkoholowych dla dzieci oraz win musujących pod marką MUCHA SEKT. Wzrost przychodów ze sprzedaży w Rumunii wyniósł 8,6%, do czego przyczyniła się dobrze rozwijająca się marka ZAREA w winach musujących i brandy

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2018/2019 Grupa odczuła wzrost kosztów zakupu wina, co pogorszyło rentowność marży ze sprzedaży. Przesunięcie wydatków marketingowych na okres letni, dalszy wzrost kosztów wynagrodzeń oraz kosztów związanych z rozbudową sieci sklepów wpłynęły na obniżenie skorygowanego zysku z działalności operacyjnej o 2,5 mln zł, czyli o 28,1% i zysku netto akcjonariuszy jednostki dominującej o 2,6 mln zł, czyli o 50,2%. W celu skompensowania negatywnego wpływu rosnących kosztów Grupa wprowadza podwyżki cen, których efekt będzie widoczny w kolejnych kwartałach. 

Konsekwentnie realizowana była polityka dywidendy. W dniu 7 listopada 2018 r. wypłacona została dywidenda w wysokości 0,68 zł na jedną akcję.

„Kontynuujemy wsparcie wartościowych kategorii alkoholi, aby nadal wzmacniać naszą pozycję w czołówce spółek dywidendowych warszawskiej GPW”

stwierdza Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

O spółce

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku. Pod marką CENTRUM WINA Grupa AMBRA prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii. 

W czerwcu 2005 r. AMBRA zadebiutowała na GPW. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest notowany na giełdzie we Frankfurcie niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG – jeden z największych światowych producentów win musujących.

Źródło: spółka, #AMB

Ostatnie wiadomości