LARQ podsumowuje III kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
21 lis 2018, 13:00

LARQ podsumowuje III kw. 2018 r.

LARQ S.A., jednostka inwestycyjna posiadająca pakiety akcji i udziałów w podmiotach działających w obszarze innowacyjnych mediów, nowych technologii i infrastruktury, opublikowała wyniki finansowe za 3Q 2018 roku. 

  1. Kontynuacja wzrostu biznesów kluczowych spółek portfelowych:
    • flota Nextbike Polska na koniec 3Q 2018 roku na poziomie 15 tys. rowerów (+27% r/r); kolejne ok. 8 tys. rowerów zabezpieczone w wygranych przetargach i rozbudowach istniejących systemów o rowery miejskie i sponsorskie
    • wzrost liczby aktywnych klientów Brand24 do 2 829 na koniec 3Q 2018 – rekordowy kwartał pod względem liczby pozyskanych klientów w historii Brand24; kontynuacja ponad 50-proc. wzrostu przychodów: 8,6 mln PLN w 1-3Q 3018 (+53% r/r)
    • dalsza skuteczna komercjalizacja przez Synergic zwiększonego portfolio nośników skutkująca dwucyfrowym wzrostem przychodów i EBITDA r/r pomimo rosnącej bazy
  2. Podtrzymanie prognoz wyników spółek portfelowych na rok 2018
  3. Wartość portfela inwestycyjnego LARQ S.A. pod wpływem spadków wycen na GPW: 128 mln PLN na koniec 3Q 2018

Kluczowym czynnikiem wpływającym na osiągane przez Spółkę wyniki finansowe jest „wynik ze zbycia i przeszacowania aktywów finansowych wycenianych w wartości godziwej przez wynik finansowy”. Na koniec września 2018 roku wartość portfela inwestycji wycenianych przez wynik finansowy wyniosła 128 mln PLN. Od stycznia do września 2018 roku wartość portfela LARQ spadła o blisko 11 mln PLN, głównie za sprawą spadku wyceny Nextbike Polska na NewConnect (spółka ta „waży” najwięcej w portfelu LARQ), którego nie zrekompensowały wzrosty Brand24 i Synergic. W efekcie Spółka zakończyła okres 1-3Q 2018 stratą netto na poziomie 12 mln PLN wobec 36 mln PLN zysku rok wcześniej, kiedy to na wyniki kluczowy wpływ miała wycena Nextbike z udanego IPO. Koszty ogólnego zarządu LARQ za omawiany okres są ponad dwukrotnie niższe w ujęciu rok do roku, a po uwzględnieniu wpływu wyceny programu opcji menedżerskich dla kluczowej kadry utrzymują się na stabilnym poziomie.

„Trzeci kwartał był bardzo udany dla wszystkich naszych spółek portfelowych pod kątem rozwoju ich biznesów. Nextbike Polska intensywnie zwiększa flotę rowerów – na koniec września miał ich 15 tys., a kolejne około 8 tys. ma zabezpieczone w wygranych przetargach. Spodziewamy się więc mocnej końcówki roku w tej spółce, m.in. za sprawą uruchomienia dwóch największych zamówień, jakie były w tym roku do zdobycia w Polsce, czyli trójmiejskiego Mevo i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Brand24 ma za sobą rekordowy kwartał pod kątem wzrostu liczby klientów, dwucyfrowo zwiększa przychody i zbliża się do osiągnięcia progu rentowności na poziomie netto. Synergic osiąga bardzo dobrą sprzedaż i utrzymuje wysoki, 18-proc. poziom marży EBITDA dzięki efektywnej komercjalizacji swojego portfolio nośników, powiększonego ostatnio m.in. o biletomaty i nośniki LED w hotelach. Wyniki bieżące i perspektywy kolejnych miesięcy czwartego kwartału pozwalają nam podtrzymać prognozy wyników finansowych naszych spółek portfelowych na rok 2018. Na wartość portfela i co za tym idzie wyniki prezentowane przez LARQ bardzo istotny wpływ ma wycena naszych 2 spółek publicznych (Brand24 i Nextbike). Wycena obu tych spółek za sprawą niekorzystnej sytuacji na rynku publicznym wzmocnionej słabym sentymentem do małych i średnich spółek znalazła się w tym roku pod dużą presją. Jesteśmy przekonani, że dynamiczny rozwój naszych spółek i ich perspektywy biznesowe w połączeniu ze stabilizacją nastrojów na rynku znajdą pozytywne odzwierciedlenie w wycenie portfela i wynikach LARQ w kolejnych okresach”

mówi Mikołaj Chruszczewski, członek zarządu LARQ S.A.

Poniżej przedstawiono prognozę wyników poszczególnych spółek portfelowych LARQ na rok 2018:

Nextbike Polska S.A. - największy w Polsce dostawca i operator miejskich systemów rowerowych:

  • wzrost liczby obsługiwanych rowerów o 46% do 17,8 tys. szt. z 12,2 tys. szt. na koniec 2017 roku.
  • przychody ze sprzedaży 70,5 mln zł, wzrost o 62% z 43,5 mln zł w 2017 roku.
  • zysk EBITDA 16,4 mln zł, wzrost o 8% z 15,2 mln zł w 2017 roku.

Brand 24 S.A. - właściciel autorskiego oprogramowania do monitoringu treści w internecie, sprzedawanego w modelu SaaS (ang. Software as a Service):

  • wzrost liczby aktywnych klientów o 34% do 2 935 użytkowników z 2 196 na koniec 2017 roku.
  • przychody ze sprzedaży 10,8 mln zł, wzrost o 42% z 7,6 mln zł w 2017 roku.
  • strata EBITDA 0,9 mln zł, wobec straty 0,3 mln zł w 2017 roku.

Synergic sp. z o.o. - wiodący krajowy operator i właściciel niestandardowych nośników reklamy zewnętrznej:

  • wzrost bazy dostępnych do sprzedaży nośników reklamy o 22% do 49,3 tys. m2 z 40,4 tys. m2 na koniec 2017 roku.
  • przychody ze sprzedaży 38,0 mln zł, wzrost o 7% z 35,5 mln zł w 2017 roku.
  • zysk EBITDA (bez uwzględnienia transakcji wewnątrzgrupowych) 8,2 mln zł, wzrost o 27% z 6,5 mln zł w 2017 roku.

Youlead sp. z o.o. (spółka w procesie wydzielenia z Intelisoft sp. z o.o.) - właściciel rozbudowanego oprogramowania klasy sales & marketing automation wspierającego generowanie przychodów ze stron www, komercjalizowanego w modelu SaaS:

  • wzrost liczby aktywnych klientów o 31% do 70 z 53 na koniec 2017 roku.
  • przychody ze sprzedaży 1,8 mln zł, wzrost o 31% z 1,4 mln zł w 2017 roku.
  • strata EBITDA 0,4 mln zł, wobec zysku 0,1 mln zł w 2017 roku.

LARQ i pozostałe spółki:

  • strata EBITDA 4,9 mln zł, wobec straty 8,8 mln zł w 2017 roku (w tym koszty programu motywacyjnego prognozowany na 2018 rok 0,4 mln zł wobec 3,5 mln zł w 2017 roku oraz bez uwzględnienia zmian w wycenie aktywów wycenianych przez LARQ w wartości godziwej).

Źródło: spółka, #LRQ

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości