Maxcom publikuje wyniki po III kw. 2018 r.
Maxcom, jeden z czołowych producentów i dystrybutorów telefonów komórkowych w Europie, wypracował po trzech kwartałach 2018 roku 6,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 21,1% w ujęciu rok do roku. Zysk operacyjny w analizowanym okresie zwiększył się o 29,2% do 8,3 mln zł. Zarząd Spółki spodziewa się dobrych wyników w IV kwartale.
„Wyniki odnotowane w trzecim kwartale są zgodne z naszymi założeniami. Obecnie jesteśmy w szczycie sezonu ponieważ historycznie największa sprzedaż w branży oraz naszej Spółce przypada na czwarty kwartał. Wstępna analiza wyników osiągniętych w październiku i dobiegającym końca listopadzie oraz grudniowe plany sprzedażowe, pozwalają podtrzymać prognozę na 2018 rok"
„W całym roku Grupa Kapitałowa wypracuje rezultaty znacząco wyższe od tych zanotowanych w 2017 roku"
Prognoza zakłada w 2018 roku osiągnięcie wyniku EBITDA na poziomie 15,7 mln zł (wzrost o ponad 30% w porównaniu do 2017 r.) oraz zysku netto na poziomie 12,5 mln zł (wzrost o ponad 38% w porównaniu do 2017 r.).
Zarząd Spółki planuje utrzymać obecną dynamikę rozwoju Grupy i zwiększać skalę działalności. Jednym z ważniejszych założeń na najbliższe kwartały jest wzmocnienie sprzedaży zagranicznej. Po trzech kwartałach 2018 roku eksport stanowi ok. 29 proc. skonsolidowanych przychodów.
Maxcom, w połowie 2018 roku został wyłącznym dystrybutorem smartfonów Meizu w Polsce. Urządzenia Meizu, uzupełniają portfolio produktów Maxcom, dzięki czemu Spółka swoją ofertę może kierować do wszystkich grup wiekowych.
„Kolejne smartfony Meizu doczekały się premiery w Polsce i znalazły się w ofercie operatorów telekomunikacyjnych oraz na rynku otwartym. Do sprzedaży trafił m.in. flagowy i najbardziej wyczekiwany smartfon Meizu, model 16th. Ponadto dostępne są również modele M6T oraz budżetowy M8c"
Przed końcem bieżącego roku na rynek wprowadzone zostaną nowe modele marki Maxcom czyli klasyczne telefony z łącznością 4G oraz VoWiFi i VoLTE z oprogramowaniem i funkcjami smartfona. Będą mieć dostęp do aplikacji Facebook, Google Maps, Whatsapp, Games.
W IV kwartale planowane jest także rozpoczęcie sprzedaży MAXCOM MS459 HARMONY, urządzenia dedykowanego seniorom z unikalnym na rynku, dostępem do funkcji telefonu z komputera lub innego urządzenia w dowolnym czasie i miejscu.
Spółka intensywnie rozwija brandy Maxton oraz FitGo. Pod pierwszym sprzedaje głośniki bezprzewodowe wyróżniające się pod względem jakości dźwięku, designu oraz użyteczności. FitGo to z kolei produkty dla osób aktywnych: opaski sportowe (smartband), zegarki multimedialne (smartwatch) oraz hulajnogi elektryczne.
O Maxcom
Maxcom posiada ponad 17-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych: telefonów komórkowych, telefonów stacjonarnych oraz elektroniki użytkowej m.in. krótkofalówek oraz nawigacji satelitarnych. Grupa działa pod dwiema markami Maxcom oraz budżetowej Maxton.
Maxcom, jest również wyłącznym dystrybutorem smartfonów nowej technologii Meizu w Polsce.
Spółka realizuje sprzedaż poprzez zdywersyfikowane kanały dystrybucji B2B w 23 krajach Europy, w tym m.in. za pośrednictwem czterech głównych operatorów komórkowych w Polsce, kilkunastu operatorów za granicą, sieci handlowych oraz wybranych dealerów i agentów sprzedaży.
Maxcom w połowie maja został wspólnikiem w Grupie Comtel działającej w branży RTV i AGD. Maxcom kupił od dotychczasowych udziałowców 16 udziałów Comtel Sp. z o.o. stanowiących
32 proc. kapitału i 32 proc. głosów na Zgromadzeniu Wspólników, przystąpił również, w charakterze komandytariusza, do Comtel Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. i ma prawo do udziału w zyskach na poziomie 30 proc.
Źródło: spółka, #MXC