Maxcom publikuje wyniki po III kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 lis 2018, 09:02

Maxcom publikuje wyniki po III kw. 2018 r.

Maxcom, jeden z czołowych producentów i dystrybutorów telefonów komórkowych w Europie, wypracował po trzech kwartałach 2018 roku 6,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 21,1% w ujęciu rok do roku. Zysk operacyjny w analizowanym okresie zwiększył się o 29,2% do 8,3 mln zł. Zarząd Spółki spodziewa się dobrych wyników w IV kwartale.

„Wyniki odnotowane w trzecim kwartale są zgodne z naszymi założeniami. Obecnie jesteśmy w szczycie sezonu ponieważ historycznie największa sprzedaż w branży oraz naszej Spółce przypada na czwarty kwartał. Wstępna analiza wyników osiągniętych w październiku i dobiegającym końca listopadzie oraz grudniowe plany sprzedażowe, pozwalają podtrzymać prognozę na 2018 rok"

zapewnia Arkadiusz Wilusz, prezes zarządu Maxcom.

„W całym roku Grupa Kapitałowa wypracuje rezultaty znacząco wyższe od tych zanotowanych w 2017 roku"

podkreśla prezes.

Prognoza zakłada w 2018 roku osiągnięcie wyniku EBITDA na poziomie 15,7 mln zł (wzrost o ponad 30% w porównaniu do 2017 r.) oraz zysku netto na poziomie 12,5 mln zł (wzrost o ponad 38% w porównaniu do 2017 r.).

Zarząd Spółki planuje utrzymać obecną dynamikę rozwoju Grupy i zwiększać skalę działalności. Jednym z ważniejszych założeń na najbliższe kwartały jest wzmocnienie sprzedaży zagranicznej. Po trzech kwartałach 2018 roku eksport stanowi ok. 29 proc. skonsolidowanych przychodów.

Maxcom, w połowie 2018 roku został wyłącznym dystrybutorem smartfonów Meizu w Polsce. Urządzenia Meizu, uzupełniają portfolio produktów Maxcom, dzięki czemu Spółka swoją ofertę może kierować do wszystkich grup wiekowych.

„Kolejne smartfony Meizu doczekały się premiery w Polsce i znalazły się w ofercie operatorów telekomunikacyjnych oraz na rynku otwartym. Do sprzedaży trafił m.in. flagowy i najbardziej wyczekiwany smartfon Meizu, model 16th. Ponadto dostępne są również modele M6T oraz budżetowy M8c"

mówi Arkadiusz Wilusz.

Przed końcem bieżącego roku na rynek wprowadzone zostaną nowe modele marki Maxcom czyli klasyczne telefony z łącznością 4G oraz VoWiFi i VoLTE z oprogramowaniem i funkcjami smartfona. Będą mieć dostęp do aplikacji Facebook, Google Maps, Whatsapp, Games.

W IV kwartale planowane jest także rozpoczęcie sprzedaży MAXCOM MS459 HARMONY, urządzenia dedykowanego seniorom z unikalnym na rynku, dostępem do funkcji telefonu z komputera lub innego urządzenia w dowolnym czasie i miejscu.

Spółka intensywnie rozwija brandy Maxton oraz FitGo. Pod pierwszym sprzedaje głośniki bezprzewodowe wyróżniające się pod względem jakości dźwięku, designu oraz użyteczności. FitGo to z kolei produkty dla osób aktywnych: opaski sportowe (smartband), zegarki multimedialne (smartwatch) oraz hulajnogi elektryczne.

O Maxcom

Maxcom posiada ponad 17-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych: telefonów komórkowych, telefonów stacjonarnych oraz elektroniki użytkowej m.in. krótkofalówek oraz nawigacji satelitarnych. Grupa działa pod dwiema markami Maxcom oraz budżetowej Maxton.

Maxcom, jest również wyłącznym dystrybutorem smartfonów nowej technologii Meizu w Polsce.

Spółka realizuje sprzedaż poprzez zdywersyfikowane kanały dystrybucji B2B w 23 krajach Europy, w tym m.in. za pośrednictwem czterech głównych operatorów komórkowych w Polsce, kilkunastu operatorów za granicą, sieci handlowych oraz wybranych dealerów i agentów sprzedaży.

Maxcom w połowie maja został wspólnikiem w Grupie Comtel działającej w branży RTV i AGD. Maxcom kupił od dotychczasowych udziałowców 16 udziałów Comtel Sp. z o.o. stanowiących

32 proc. kapitału i 32 proc. głosów na Zgromadzeniu Wspólników, przystąpił również, w charakterze komandytariusza, do Comtel Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. i ma prawo do udziału w zyskach na poziomie 30 proc.

Źródło: spółka, #MXC

Ostatnie wiadomości