TXM publikuje wyniki za III kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 lis 2018, 12:48

TXM publikuje wyniki za III kw. 2018 r.

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikowała wyniki za III kwartał 2018 r. Narastająco w pierwszych trzech kwartałach br. Spółce udało się poprawić wynik przy nieco niższych przychodach niż przed rokiem. To efekt szeregu działań, które poprawiły marżę handlową oraz pozwoliły na wyraźną redukcję kosztów działalności Grupy. Jednocześnie Zarząd TXM zdecydował o modyfikacji kierunków działań na najbliższe 12 miesięcy.

Od stycznia do końca września TXM osiągnął przychody na poziomie 249,6 mln zł. Marża handlowa w tym okresie wyniosła 41,0%, co oznacza wzrost o 2,4 p.p. w porównaniu do roku poprzedniego.

„Osiągane przez nas marże w III kwartale były na wyższym poziomie niż przed rokiem. W ostatnim czasie poprawiliśmy dostępność asortymentu oferowanego w sklepach stacjonarnych oraz e-commerce, jednocześnie zwiększając udział towarów z importu"

komentuje Agnieszka Smarzyńska, wiceprezes zarządu TXM.

Istotnie na wynik Grupy wpływa kontynuacja optymalizacji kosztów, która w III kwartale br. została wyraźnie pogłębiona.

„Narastająco w okresie trzech kwartałów obniżyliśmy koszty o 5,7 mln zł, przy czym w samym III kwartale zredukowaliśmy je aż o 3,2 mln zł. Na tak zadowalające rezultaty pozwoliły działania optymalizujące m.in. wydatki na logistykę oraz systemy IT. Jednocześnie spadły koszty funkcjonowania sieci sprzedaży TXM w przeliczeniu na mkw. na wszystkich rynkach, szczególnie na rynku rumuńskim i słowackim - odpowiednio o 11% i 8%"

mówi Marcin Łużniak, wiceprezes zarządu TXM.

W obliczu braku odwrócenia tendencji i dalszego spadku sprzedaży w III kwartale oraz w październiku, Zarząd Spółki podjął decyzję o pogłębieniu restrukturyzacji Grupy i dokonał modyfikacji kierunków działań na kolejne okresy. Kluczowym celem ma być stabilizacja wyników finansowych oraz przepływów pieniężnych Grupy przy aktualnie realizowanych poziomach sprzedaży.

„Konsekwentnie dążymy do osiągnięcia trwałej rentowności naszej sieci. W związku z brakiem odwrócenia tendencji i dalszym spadkiem sprzedaży postanowiliśmy pogłębić restrukturyzację Grupy. Poza dalszym intensywnym obniżaniem kosztów, zlikwidujemy nierentowne i nierokujące lokalizacje, a także poprawimy rotację towarów i sprawność operacyjną sklepów. Jesteśmy przekonani, że modyfikacja dotychczasowej strategii działania jest konieczna i zapewni stabilność Grupy także bez wzrostu sprzedaży"

mówi Bogusz Kruszyński, p.o. prezesa zarządu TXM.

Sieć TXM na koniec października składała się z 387 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,6 tys. m2. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

O spółce

TXM S.A. jest właścicielem 387 sklepów dyskontowych TXM zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz za granicą – w Rumunii i na Słowacji. Prowadzi także sprzedaż internetową przez e-sklep www.txm.pl. Sklepy TXM oferują swoim klientom szeroką gamę odzieży oraz innych artykułów tekstylnych i gospodarstwa domowego, w dobrej jakości i w konkurencyjnych cenach. TXM S.A. (wcześniej Adesso S.A.) działa na rynku od 1989 r., od samego początku swojego istnienia działa w branży tekstylnej. TXM S.A. od grudnia 2016 r. jest spółką publiczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 

Źródło: spółka, #TXM

Ostatnie wiadomości