Sieć Dino liczy 977 sklepów. 202 nowo otwarte sklepy w 2018 r.
Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rozwijających się polskich sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi, otworzyła w 2018 r. 202 nowe markety wobec 147 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 37% rok do roku. Tym samym według stanu na 31 grudnia 2018 r. sieć Dino liczy już 977 placówek. W samym IV kwartale sieć uruchomiła 82 sklepy.
Łączna powierzchnia sali sprzedaży w marketach Dino wyniosła na koniec 2018 r. 375,7 tys. metrów kwadratowych i była o 27,3% większa niż rok wcześniej. Zwiększaniu skali działalności Spółki sprzyjała dobra sytuacja rynkowa, w tym wzrost konsumpcji.
- Rok 2018 był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju sieci Dino - otworzyliśmy rekordową w historii naszej działalności liczbę nowych sklepów, przekraczając planowany na miniony rok poziom otwarć. W ostatnich trzech latach podwoiliśmy liczbę naszych marketów. Dziś mamy blisko tysiąc sklepów Dino. Było to możliwe dzięki przemyślanej strategii ekspansji i zaufaniu, którym obdarzają nas klienci. Dostrzegamy zmiany preferencji Polaków wynikające z coraz bardziej aktywnego trybu życia i szybko na nie reagujemy umożliwiając naszym klientom codzienne, komfortowe zakupy w dobrych cenach oraz blisko miejsc zamieszkania. Dużo uwagi poświęcamy rozbudowie naszej oferty – każdego dnia urozmaicamy ją o nowe produkty i atrakcyjne promocje – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.
Ekspansji sieci marketów Dino towarzyszy rozwój zaplecza logistycznego. W 2018 r. Dino Polska uruchomiła czwarte centrum dystrybucyjne w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku, które umożliwi spółce otwieranie kolejnych sklepów.
- Rośniemy szybciej niż rynek i mamy ambitne plany dotyczące dalszego rozwoju. W 2019 r. chcemy kontynuować naszą strategię rozwoju organicznego. W 2018 r. sprzyjało nam dobre otoczenie makroekonomiczne, a w szczególności rosnący popyt konsumpcyjny wspierany przez rosnące zatrudnienie oraz dobre nastroje gospodarstw domowych. W 2019 r. spodziewamy się kontynuacji pozytywnych trendów – dodaje Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.
O Dino Polska S.A.:
Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 977 sklepów (dane na 31.12.2018 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.
Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.
Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.
Na koniec 2018 roku Grupa Dino zatrudniała 16,5 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.
Źródło: Spółka, #DNP