Michał Kiciński zainwestował w Disco WTMH - operatora DiscoVR
Współtwórca CD Projektu Michał Kiciński zainwestował w Disco WTMH - spółkę, która stoi za największym w Polsce parkiem elektronicznej rozrywki DiscoVR, podano w komunikacie.
"Warszawski startup Disco WTMH, który stoi za największym w Polsce parkiem elektronicznej rozrywki - DiscoVR, pozyskała ważnego inwestora. Do grona udziałowców spółki kierowanej przez Bogumiła Jankiewicza dołączył współtwórca CD Projekt - Michał Kiciński" - czytamy w komunikacie.
Założona w 2016 roku przez Bogumiła Jankiewicza, czyli jednego z twórców sieci Bobby Burger, spółka Disco WTMH, to zarówno park rozrywki elektronicznej działający pod nazwą DiscoVR, jak i zespół Gamenastix, produkujący autorski hardware oraz studio deweloperskie tworzące m.in. rozwiązania wykorzystywane w lokalu, podano także.
"Bardzo mi się podoba idea łączenia elektronicznej rozrywki z aktywnością fizyczną i zabawą w grupie znajomych. To bardzo ciekawe połączenie zabawy online i offline, którego brakuje w typowych doświadczeniach z grami komputerowymi. Łatwo sobie wyobrazić, że takie elektroniczne place zabaw, jak DiscoVR mogą się stać w przyszłości miejscami tak oczywistymi, jak dziś kina, kręgielnie, parki rozrywki, czy aquaparki" - powiedział Kiciński, cytowany w komunikacie.
"Moje zaangażowanie wiąże się też z tym, że bardzo cenię determinację i rzetelną pracę wkładaną w to, co się robi. Zespół DiscoVR z jego szefem Bogumiłem Jankiewiczem wkłada naprawdę dużo pracy i serca w ten projekt, którego założenia są bardzo futurystyczne, niemalże jak żywcem wyjęte ze świata typu Cyberpunk" - dodał Kiciński.
Zespół Gamenastix, pracujący w ramach spółki, pracuje również nad udoskonaleniem prototypu flagowego osiągnięcia Disco WTMH na hardware'owym polu: pierwszej europejska wielokierunkowa bieżnia przeznaczona do wykorzystania w VR-ze. Bieżnia docelowo do sprzedaży ma trafić w 2019 roku. Ponadto z "kuźni" zespołu wyszły także symulatory rowerowe czy narciarstwa, system do walk robotów oraz kilka gier: wszystkie rozwiązania są dostępne dla gości lokalu DiscoVR, podano w materiale.
"Oczywiście, DiscoVR to bardzo odważny i - co za tym idzie - ryzykowny projekt, wymagający leczenia kompetencji budowy oprogramowania i hardware. Myślę, że po latach pracy z software właśnie ten aspekt, pracy z budową fizycznych urządzeń jest czymś, co mnie w tym projekcie zaintrygowało. Trzymam więc kciuki, aby ta rozrywka rodem z przyszłości wkrótce szerzej zagościła w naszej rzeczywistości" - stwierdził Kiciński.
Poza planami rozwoju spółki na polach hard i software'u, w najbliższym czasie Jankiewicz postawić chce przede wszystkim na otwieranie nowych lokali wzorowanych na warszawskim salonie.
"Po niemal trzech latach udoskonalania lokalu, zbierania doświadczeń i tworzenia własnych rozwiązań, jesteśmy bardzo blisko stworzenia finalnego modelu, który będziemy chcieli powielać w nowo otwieranych lokalach. Jestem przekonany, że doświadczenie Michała będzie na dla nas potężnym wsparciem, zarówno od strony biznesowej, ale również od strony samej wizji parku elektronicznej rozrywki i oferowanych w jego ramach zabaw" - skomentował Bogumił Jankiewicz.
(ISBnews)