Wystartowała oferta publiczna akcji Plantwear S.A. - pierwsza emisja na CrowdConnect.pl
Plantwear S.A., lider rynku lifestylowych akcesoriów z drewna w Polsce, rozpoczął emisję akcji. Oferta publiczna prezentowana jest na CrowdConnect.pl, platformie crowdinvesting, gdzie zainteresowani inwestorzy mogą zapoznać się z jej parametrami oraz dokumentem ofertowym. Emisja przeprowadzana jest w związku z zamiarem ubiegania się o wprowadzenie akcji Spółki do obrotu na rynku NewConnect w 2019 roku.
Oferta publiczna akcji serii C obejmuje 363 636 zwykłych akcji na okaziciela. Cena emisyjna została ustalona na 6,60 PLN za akcję. Zapisów można dokonywać do 10 maja 2019 roku.
Kwota emisji to 2 399 998 PLN, tym samym oferta podlega przepisom ustawy o ofercie publicznej i obrocie instrumentami finansowymi dotyczącym ofert do 1 mln euro. Nad całością czuwa Dom Maklerski INC S.A. (posiadający zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie działalności maklerskiej), będący właścicielem CrowdConnect.pl i jednocześnie oferującym akcje w ramach prezentowanych na platformie ofert publicznych.
Plantwear działa głównie w kanale e-commerce. Jak pokazują dane za rok 2018, sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego wygenerowała 95% naszego przychodu. W sieci gromadzimy też fanów marki. Media społecznościowe są głównym kanałem kontaktu z klientami - profil na Facebooku śledzi ponad 0,5 miliona osób zainteresowanych ofertą - mówi Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu Plantwear S.A. Tym samym naturalną decyzją była dla nas współpraca z CrowdConnect.pl, pozwalająca na digitalizację procesu IPO. Cieszymy się, że potencjalni akcjonariusze mają łatwy i transparentny dostęp do informacji, wszystko znajdą online i także tą drogą mogą dokonać zapisu na naszej stronie internetowej. Bardzo nam zależało na takim ułatwieniu dla inwestorów - dodaje.
Plantwear jest pierwszą Spółką, której emisja prezentowana jest na CrowdConnect.pl. To platforma crowdinvesting dedykowana emitentom z sektora małych i średnich firm, dla których docelowym kierunkiem rozwoju jest debiut na rynku kapitałowym. Na platformie prezentowane są wyłącznie oferty publiczne spółek z odpowiednią historią działalności i zmierzających do uzyskania publicznego statusu poprzez debiut na rynku NewConnect prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.
Wszystkie spółki, które prezentujemy na CrowdConnect.pl zamierzają zadebiutować na rynku giełdowym w perspektywie najbliższych dwunastu miesięcy. Tak też jest w przypadku Plantwear. Przygotowania do tego wydarzenia Spółka rozpoczęła niemal rok temu, kiedy podpisała z INC S.A. umowę na autoryzowane doradztwo przy wprowadzeniu na rynek NewConnect. Kolejnym istotnym krokiem była zmiana formy prawnej - od początku lutego br. Plantwear jest spółką akcyjną - wyjaśnia Sebastian Huczek, Wiceprezes Zarządu DM INC S.A.
Jak zostać akcjonariuszem?
Prezentacja emisji na CrowdConnect.pl zakłada całkowitą digitalizację dostępu do IPO. Wszystkie informacje o Plantwear, jej historii, bieżącej działalności, planach, zespole, produktach i strategii rozwoju, a przede wszystkim dokument ofertowy, dostępne są online na profilu informacyjnym Spółki (crowdconnect.pl/plantwear). Tam też przedstawiono historyczne dane finansowe oraz prognozy. Tym samym inwestorzy zyskują równy dostęp do danych i gwarancję ich transparentności. Na dedykowanej stronie prowadzonej przez Plantwear, także online, inwestorzy dokonują zapisu na akcje. Wystarczy wypełnić formularz, podając swoje podstawowe dane.
Na etapie składania zapisu na stronie emitenta nie jest nawet konieczne posiadanie rachunku maklerskiego. W przypadku spółek takich jak Plantwear, mających dużą liczbę fanów, którzy chętnie zaangażowaliby się w rozwój firmy, stając się jej częścią, to bardzo duże ułatwienie. Istotne zwłaszcza z punktu widzenia początkujących inwestorów, którzy wcześniej nie mieli styczności z IPO, ale teraz chętnie zainwestowali by w spółkę, której działalność znają i cenią - komentuje Piotr Zygmanowski, Prokurent DM INC S.A. Warto także podkreślić, że z puntu widzenia inwestora cały proces jest bezpłatny i nie towarzyszy mu konieczność podpisywania i wymiany fizycznej dokumentacji – dodaje.
Plantwear już dziś planuje wdrożenie programu lojalnościowego dla akcjonariuszy. Każda osoba posiadająca minimum 1000 akcji Spółki otrzyma dostęp do unikalnej linii produktów. Dokładne parametry programu zostaną podane w dniu debiutu na rynku akcji NewConnect.
Prezentując ofertę publiczną emisji na CrowdConnect.pl korzystamy z siły społeczności i skracamy dystans z inwestorami. Od samego początku zależy nam na dobrych, bliskich relacjach z nimi, takich jakie mamy z naszymi klientami. Chcielibyśmy zbudować zaangażowany i stabilny akcjonariat. Tak, aby posiadacze akcji byli aktywną częścią Planwear i stali się częścią naszej społeczności - komentuje Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu Plantwear S.A. Program lojalnościowy to wyraz długoterminowego budowania relacji, którego pierwszym krokiem są bonusy, dzięki którym inwestorzy mogą skorzystać z naszej oferty - dodaje.
Plany Plantwear
Środki pozyskane w ramach emisji zostaną przeznaczone na dalszy rozwój Spółki, zarówno pod kątem oferty, jak i wejścia na nowe rynki.
Planujemy ekspansję na cztery największe rynki Europy - Niemcy, Francja, Włochy oraz Wielka Brytania. W związku z tym niezbędne są nakłady na reklamę online, współpracę z mediami oraz influencerami, jak również udział w zagranicznych targach branżowych, którego celem będzie nawiązanie kontaktów z dystrybutorami oraz przedstawicielami handlowymi - wyjaśnia Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu, Plantwear S.A. Naszym celem jest też ulepszenie i poszerzenie istniejącej linii produktów. Chcemy tworzyć nowe modele oraz wprowadzać krótkie serie (od 100 do 1000 sztuk). Taki zabieg zgodny jest z trendami na rynku, klienci bowiem poszukują nowości i rzeczy unikatowych. Chcąc trafić do nowej grupy klientów planujemy także stworzyć kilka linii ekskluzywnych zegarków oraz nową kolekcję okularów - dodaje.
Istotnym elementem dalszego wzrostu Spółki jest debiutująca pod koniec 2018 roku marka Plantwear Home, oferująca drewniane wyroby do wyposażenia i dekoracji wnętrz. Jej rozwój wymaga stworzenia biura projektowego, wykonania projektów i prototypów, przygotowania materiałów wsparcia sprzedaży oraz uruchomienia działań promocyjnych. Również na ten cel zostaną przeznaczone środki pozyskane w ramach emisji.
Część wpływów z emisji zasili kapitał obrotowy, pozwalając przede wszystkim zwiększyć zakup surowca niezbędnego do zwiększenia produkcji, także w zakresie nowych linii produktowych.
O Spółce: Plantwear jest wiodącym producentem akcesoriów lifestylowych z drewna w Polsce. W swojej ofercie ma drewniane zegarki, okulary, etui na telefony oraz biżuterię. Spółka zajmuje się projektowaniem, wykonywaniem (posiada własny zakład produkcyjny w miejscowości Biała obok Radzynia Podlaskiego), jak i sprzedażą wyrobów drewnianych (głównie w kanale ecommerce; posiada także dwa sklepy stacjonarne). W latach 2016-2018 sprzedała 61,7 tys. produktów. W 2018 roku przychody ze sprzedaży wniosły 4,7 mln PLN, a zysk netto 510 tys. PLN. Prognozy na 2019 to odpowiednio 6,55 mln PLN i 750 tys. PLN.
Wartość Spółki po ofercie została wyceniona na 9,5 mln PLN.
Źrodło: Spółka