Art Games Studio niedługo na NewConnect - spółka liczy na debiut jeszcze w maju | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
24 kwi 2019, 10:13

Art Games Studio niedługo na NewConnect - spółka liczy na debiut jeszcze w maju

Art Games Studio SA, warszawski producent i wydawca gier wideo, jest coraz bliżej debiutu na NewConnect. Spółka czeka na zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego, który złożyła do Giełdy Papierów Wartościowych 8 marca br. W marcu studio podpisało umowę o współpracy z rosyjskim WallRus, który pomoże jej w tworzeniu gry When I Was Young. Spółka pracuje obecnie nad ośmioma projektami.

- Początek 2019 roku był dla nas bardzo intensywny. Oprócz tworzenia i współtworzenia nowych tytułów, koncentrowaliśmy się na przygotowaniach do debiutu na NewConnect. Jesteśmy już na ostatniej prostej, czekamy na zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego przez GPW, a następnie wyznaczenie pierwszego dnia notowań. Wierzymy, że upublicznienie akcji naszej spółki wpłynie na rozpoznawalność Art Games Studio w branży i zwiększy jej wiarygodność dla potencjalnych kontrahentów – informuje Jakub Bąk, prezes Art Games Studio

W marcu spółka podpisała umowę ze studiem WallRus z Rosji, które pomoże w stworzeniu gry When I Was Young. Fabuła opowiada historię Amerykanina, który wyruszył na wojnę w Wietnamie, by odnaleźć brata. W grze przedstawiono ciekawą i ryzykowną podróż do świata pełnego niebezpieczeństw, ale też wypełnioną m.in. uroczymi uliczkami miast i kolorową dżunglą. Rozgrywka jest bardzo dynamiczna i zaskakująca. W grze zastosowaną oryginalną grafikę, której zadaniem jest podkreślenie atmosfery Ameryki z lat 60. i piękne krajobrazy Wietnamu.

– Podpisanie umowy ze studiem z Rosji to pierwszy krok w kierunku nawiązywania współpracy z zagranicznymi partnerami. Cenimy taki model prowadzenia biznesu, chcielibyśmy, do końca roku nawiązać relację z przynajmniej jeszcze jednym zespołem spoza kraju. To bardzo otwiera horyzonty i pozwala spojrzeć na niektóre projekty z nieco innej perspektywy – komentuje Jakub Bąk

Studio pracuje obecnie nad ośmioma projektami, których jest twórcą lub współtwórcą. Najbliższe premiery zaplanowano na przełomie Q2/Q3 – to Spyhack, Unlucky7 i The Worst Day Ever, które zostaną wydane na komputery stacjonarne. – Liczymy na duże zainteresowanie tymi tytułami. Każdy z nich ma w sobie ogromny potencjał i skonkretyzowaną grupę odbiorców, do której chcemy dotrzeć. Sukces tych premier pozwoli nam ugruntować pozycję w polskiej branży gamedev – dodaje Jakub Bąk

W czwartym kwartale spółka planuje pięć kolejnych premier, m.in. kontrowersyjny Faither, czyli symulator egzorcysty, który zostanie wydany na PC i konsolę Nintendo Switch, Toolboy – grę platformową o robocie, w pięknej oprawie graficznej, przygotowywana na konsolę Nintendo Switch oraz wcześniej wspomniany projekt z Rosji, When I Was Young z premierą w listopadzie.

Art Games Studio prowadzi działalność w oparciu o zespoły deweloperskie, rozmieszczone na terenie całego kraju. Spółka pracuje nad uruchomieniem stacjonarnego biura programistów w Warszawie, które będzie tworzyć największe projekty firmy. Obecnie trwa intensywny okres rekrutacji i weryfikacji potencjalnych pracowników. Pierwsze wyniki tych działań widoczne będą już na przełomie roku w postaci tworzonej preprodukcji.

O Spółce: Art Games Studio SA zostało założone w lipcu 2017 r. Prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w zakresie produkcji i dystrybucji gier na komputery stacjonarne. W swoim portfolio posiada takie gry jak: Earthworms, Bad Dream: Fever oraz Escape Doodland. Spółka współpracując z 10 zespołami deweloperskimi, pracuje nad przygotowaniem i wydaniem kolejnych kilku gier, których premiery zaplanowane są na 2019 r.

Produkty Spółki są sprzedawane na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej, głównie za pośrednictwem dedykowanej platformy dystrybucyjnej Steam oraz Nintendo Switch. W planach jest rozszerzenie wydawania gier o IOS, Android i pozostałe typy konsol.

Głównym założeniem prowadzonej działalności jest produkcja i dystrybucja kilku, nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Dzięki czemu maleje ryzyko operacyjne przy optymalnej reakcji na niespodziewane zdarzenia losowe występujące podczas produkcji projektów.

Źródło: Spółka

Ostatnie wiadomości