Strategiczna współpraca Movie Games z Discovery | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
25 kwi 2019, 10:38

Strategiczna współpraca Movie Games z Discovery

Polski producent gier komputerowych Movie Games, w ramach strategicznej współpracy z Discovery, produkuje gry na licencji amerykańskiego giganta. Dzięki temu gracze na całym świecie będą mogli wcielić się w twórców legendarnego programu „Pogromcy Mitów” oraz w kierowcę ciężarówki na Alasce.

– A to dopiero początek, bo naszą współpracę traktujemy długofalowo – podkreśla prezes Movie Games Mateusz Wcześniak.

Pierwszym krokiem w strategicznej współpracy Movie Games z Discovery Licensing Inc. było podpisanie umowy uruchamiającej produkcję gry „Alaskan Truck Simulator”. To pierwsza w historii spółki gra tworzona na licencji globalnego partnera. U społeczności gamingowej na całym świecie produkcja budzi duże zainteresowanie, czego dowodem jest fakt, że wishlista na Steamie przekroczyła 50 tysięcy zapisów! Z zaciekawieniem pracom przyglądają się również media i influencerzy.

– Na razie ani Movie Games, ani Discovery Licensing Inc. nie prowadziło szeroko zakrojonych działań marketingowych promujących tę produkcję, a gra organicznie staje się coraz bardziej popularna. Gracze oczekiwali produkcji, która zaadresuje brak elementów surwiwalu w symulatorach kierowcy ciężarówki, ubarwiających rozgrywkę. My chcemy to robić, a reakcja potencjalnych odbiorców to dla nas dowód, że poszliśmy w dobrym kierunku. – analizuje prezes Movie Games Mateusz Wcześniak.

Przede wszystkim kreatywność!

„Alaskan Truck Simulator” to awangardowe przedsięwzięcie, ponieważ do standardowej symulacji prowadzenia ciężarówki dodane zostaną elementy survivalu – żeby przetrwać w nieprzyjaznym, mroźnym i zaśnieżonym świecie, należy nie tylko umiejętnie kręcić kierownicą, ale też rozpalić ognisko czy upolować coś na kolację. Nad każdym projektem realizowanym we współpracy z Discovery pracuje zarówno zespół twórców, jak i osób odpowiedzialnych za marketing czy produkcję, które zastanawiają się jak można wykorzystać potencjał produkcji amerykańskiego giganta, jednocześnie dodając jej wyjątkowości w kontekście rynku gier komputerowych Ambicją Movie Games jest wytworzenie wartości dodanej, tak aby produkcje nie były wyłącznie wykorzystaniem znanych formatów, ale też pozytywnym zaskoczeniem dla fanów programów Discovery.

- Do każdego projektu podchodzimy kreatywnie. Moglibyśmy poprzestać na wykorzystaniu naszego doświadczenia w tworzeniu gier i dołożyć do tego potencjał marketingowy i umiejętności Discovery na polu szeroko pojętej rozrywki. Chcemy jednak iść o krok dalej. Nie zamierzamy tylko przenosić bezpośrednio do świata gier tego, co dzieje się na ekranie telewizyjnym. Stąd elementy survivalu, bardziej wiarygodnie naszym zdaniem odzwierciedlające realia faktycznego życia kierowcy na Alasce niż klasyczna forma gry typu symulator jazdy tirem, która ogranicza się zazwyczaj jedynie do jazdy ciężarówką. Wierzymy, że nasza koncepcja idzie w parze z ideą programów Discovery, których celem jest dokumentowanie prawdziwych historii z całego świata. Każdy projekt, który realizujemy staramy się wykonywać na swój autorski, kreatywny sposób, tak, aby pomysł z potencjałem, przekuć w wysokiej jakości grę – opowiada Mateusz Wcześniak.

Miliony potencjalnych odbiorców

Nawiązując współpracę z Discovery Licensing Inc., Movie Games otwiera się na nowych odbiorców. Gry stworzone wspólnie z globalnym partnerem będą skierowane nie tylko do wprawnych graczy, ale również do fanów programów telewizyjnych, na których oparte są wspomniane produkcje. Olbrzymi potencjał pod tym względem mają przede wszystkim „Pogromcy Mitów”, czyli drugi z programów Discovery, które polska spółka aktualnie przenosi do świata gier. Format „Mythbusters” jest marką rozpoznawalną przez miliony ludzi na całym świecie – Muszę przyznać, że to dla nas wyjątkowe przedsięwzięcie. Wymaga od nas zrozumienia potrzeb zarówno graczy, będących fanami konkretnych gatunków, jak i zwolenników programów telewizyjnych. Dla tych drugich istotniejsza może być marka, niż sam sposób prowadzenia rozgrywki. Kluczowe jest więc mądre planowanie komunikacji, w czym pomoże nam aktywna współpraca z amerykańskim gigantem – przyznaje Jakub Trzebiński, przewodniczący rady nadzorczej Movie Games.

Współpraca oparta na zaufaniu

Dla Movie Games, ambitnej spółki, która w grudniu zeszłego roku zadebiutowała na rynku NewConnect, współpraca z globalną marką – jaką jest Discovery – to możliwość pozyskania zupełnie nowych odbiorców. Dodatkowo, kontynuacja wspólnych działań pozwala stwierdzić, iż Movie Games uznane zostało za wiarygodnego i rzetelnego partnera biznesowego. – Postępy prac przy „Alaskan Truck Simulatorze” udowodniły naszą rzetelność i pozwoliły zaprezentować jakość realizowanych przez nas produkcji. w konsekwencji, to Movie Games odpowiedzialne będzie za przeniesienie do świata gier jednego z flagowych produktów Discovery - serii Mythbusters czyli „Pogromcy Mitów”. Obecnie, koncentrujemy się na fazie projektowej i scenariuszu rozgrywki, jednocześnie deklarując pełną gotowość do działań przy następnych wspólnych projektach, które pozwolą fanom produkcji telewizyjnych przenieść się do wirtualnej rzeczywistości – zdradza Mateusz Wcześniak.

Źródło: Spółka, #MOV

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości