Przejdź do treści

udostępnij:

Starward Industries będzie tworzyć gry na podstawie powieści Stanisława Lema. Spółka planuje debiut na NewConnect

Starward Industries to niezależne studio tworzące gry komputerowe Premium Indie, które powstało w wyniku spotkania doświadczonej grupy developerów z prywatnymi inwestorami skupionymi wokół forów inwestycyjnych poświęconych sektorowi game-dev. Inwestorzy poza organizacją pierwszych rund finansowania wnieśli doświadczenie rynkowe i wiedzę biznesową oraz podzielili pasję zespołu twórczego.

Pomysłodawcą firmy, prezesem oraz szefem pierwszego projektu jest Marek Markuszewski – w przeszłości m.in. Senior Producer w CD Projekt RED oraz współzałożyciel krakowskiego oddziału tej firmy.

W skład zespołu produkcyjnego wchodzą bardzo doświadczeni twórcy, którzy odegrali istotną rolę przy produkcjach takich firm jak CD Projekt RED, Reality Pump, Bloober Team czy Techland.

Studio formalnie założone zostało we wrześniu 2018 roku, jego siedziba znajduje się na krakowskim Zabłociu. Było to poprzedzone 17-miesięcznym okresem przygotowań, podczas którego wizja spółki rozwijała się wielowątkowo. Przede wszystkim rozwijano koncept ambitnej gry Premium Indie, prowadzono analizę konkurencyjnych tytułów oraz kształtowano pozycjonowanie tytułu na rynku. Kolejnym procesem było zbudowanie trzonu zespołu produkcyjnego. Ważnym elementem było także opracowanie modelu długoterminowego finansowania studia oraz zabudżetowanie jego pierwszej produkcji.

Władze firmy realizują plan przekształcenia spółki w publiczną oraz dążą do debiutu giełdowego. Chcą przy tym osiągnąć wysoki stopień przejrzystości oraz przyjazności dla inwestorów indywidualnych.

Pierwsza gra

Studio jest w trakcie produkcji gry fabularnej opartej na jednej z najbardziej znanych i świetnie sprzedających się powieści autorstwa Stanisława Lema. Opowiada ona o losach astronautów, którzy podczas misji badawczej natrafiają na nieoczekiwane zagrożenie. Poza wciągającym śledztwem, które przeradza się w walkę o przetrwanie, fabuła gry porusza również problemy całego gatunku ludzkiego i jego miejsca we wszechświecie. Wymagający, poważny klimat zbalansowany jest lżejszymi, przygodowymi motywami. Gracze dokonują ważnych wyborów, które doprowadzają do odmiennych przebiegów i zakończeń historii.

Świat gry przedstawiony jest w oprawie retro-futurystycznej, nawiązującej do lat ‘50 i ‘60 ubiegłego wieku, co znajduje odbicie m.in. w kształtach, kolorach, dialogach, tle politycznym (zimna wojna), motywacji bohaterów i innych elementach budujących atmosferę gry.

PromoArt

 

Gra należy do gatunku Atompunk. Oferuje rozgrywkę dla jednego gracza. Jej świat przedstawiony jest w perspektywie pierwszoosobowej (FPP). Technologia oparta jest o Unreal Engine 4, a gra skierowana jest na komputery osobiste oraz konsole obecnej i nowej generacji. Planowana jest jednoczesna premiera na wiodących platformach sprzętowych.

Stanisław Lem

Stanisław Lem był polskim pisarzem science fiction, krytykiem i filozofem. Jego dzieła okazują się ponadczasowe, ze względu na zawarte w nich odniesienia do stanu współczesnego społeczeństwa, refleksje naukowo-filozoficzne, krytykę ustrojów politycznych oraz przemyślenia dotyczące natury ludzkiej. Jego twórczość obiegła cały świat – książki Lema zostały przetłumaczone na ponad 40 języków i osiągnęły łączny nakład ponad 30 milionów egzemplarzy.

Lem przedstawiał wizje trudne do pojęcia w czasach, w których pisał. Poruszał tematy, które do powszechnej świadomości przeszły dopiero po kilku dekadach, stając się kanonem fantastyki:

  • Sztuczna Inteligencja (“Summa technologiae” 1964, “The Invincible” 1964),
  • Internet (“The Astronauts” 1953, “Dialogs” 1957, “137 Seconds” 1975),
  • Czytniki E-Booków (“Return from the stars” 1961),
  • Wirtualna rzeczywistość (“Summa technologiae” 1964),
  • Nanotechnologia (“The Invincible” 1964),
  • Matrix (“Summa technologiae” 1964),
  • Inżynieria genetyczna (“Eden” 1959).

Dzieła Lema były chętnie ekranizowane. Powstało ponad 20 ekranizacji jego książek, w tym hollywoodzka adaptacja powieści “Solaris” z Georgem Clooneyem. Starward Industries jako pierwsza firma w historii podejmuje się adaptacji książki Stanisława Lema w formie gry komputerowej.

Misja Spółki

Misją spółki jest dostarczanie rozrywki wysokiej jakości dla szerokiej grupy graczy, na całym świecie oraz na wszystkich wiodących platformach sprzętowych.

Współzałożyciele Starward Industries SA: Marek Markuszewski oraz Kamil Klinowski

Starward Industries - współzłożyciele


Domeną produkcji Starward Industries ma być wyjątkowe przeżywanie uczestnictwa w fabule gry poprzez oryginalną historię, nowatorską formułę, charakterystyczną oprawę graficzną. Tworzone dzieła pozycjonowane będą na pograniczu rozrywki, kultury i sztuki. Pozwolą one odbiorcom wcielać się w role i przeżywać przygody, których nie mieli okazji dotąd doświadczyć sięgając po konkurencyjne tytuły.

Spółka zamierza tworzyć i rozwijać produkty w modelu GDaaS (Game Development as a Service). W tym celu planuje mocne angażowanie społeczności fanów już na wczesnych etapach produkcji oraz wejście w interakcje z graczami poprzez zaangażowanie ich w proces twórczy (Community Driven Development). Już w tym momencie studio przeprowadza pokazy gry dla różnych grup - innych twórców, przedstawicieli mediów, inwestorów, konsultantów. Poza budowaniem zainteresowania pierwszym produktem, spółka chce długofalowo rozwijać franczyzową linię produktów, a także budować markę samego studia.

Źródło: Spółka

udostępnij: