Klabater podpisał umowę z wiodącym chińskim wydawcą gier wideo
Klabater, wydawca i producent gier wideo wejdzie na rynek chiński. Spółka podpisała umowę z firmą CE-Asia Hong Kong Limited, dzięki czemu będzie mogła prowadzić sprzedaż wybranych tytułów na jednym z największych rynków gamingowych na świecie. Gry Klabatera będą dostępne na popularnej w Azji platformie SONKWO.
- Umowa podpisana z chińskim partnerem to dla nas możliwość zaistnienia na bardzo ważnym rynku gier, który ma do zaoferowania olbrzymie możliwości rozwoju. Jako jedna z niewielu polskich spółek gamingowych, wprowadzimy do Chin wybrane tytuły: Heliborne, Apocalipsis, Roarr! The Adventures of Rampage Rex, Alice VR oraz Regalia: Of Men and Monarchs. Gry z naszego portfolio będą dostępne na platformie SONKWO oferującej chińskim graczom legalne kopie popularnych zagranicznych gier. – informuje Łukasz Mach, dyrektor marketingu w spółce Klabater SA.
CE-Asia Hong Kong Limited to działająca od 20 lat chińska firma, zajmująca się wydawaniem i dystrybucją gier wideo. Zapewnia wydawcom i twórcom gier dystrybucję cyfrową na rynkach azjatyckich, marketing i promocję wybranych tytułów. – SONKWO to platforma dedykowana azjatyckim rynkom. Współpraca tu wygląda zupełnie inaczej niż w przypadku Steama lub GOG-a. W Chinach ważne jest znalezienia miejscowego partnera, który w imieniu producenta zgłosi gry do akredytacji cenzury, zanim trafią do dystrybucji. To wymagająca procedura, ale dzięki takiemu wsparciu trafimy do tysięcy graczy, którzy nie używają zachodnich kanałów sprzedażowych. – dodaje Łukasz Mach.
Rynek gier wideo warty jest ok. pół biliona złotych i z każdym rokiem rośnie. Państwami o najwyższej wartości rynku gier pozostają Chiny (34,4 mld USD) oraz Stany Zjednoczone (31,5 mld USD).
O Spółce:
Klabater to polski wydawca i producent gier wideo z siedzibą w Warszawie. Spółka świadczy twórcom gier wideo (developerom) kompleksowe usługi, począwszy od finansowania produkcji przez doradztwo strategiczne i pomoc w zarządzaniu projektem i produkcją, aż po planowanie i realizację kampanii reklamowych i działań PR/Social Media. Spółka pozyskuje partnerów i projekty na rynkach lokalnych - w regione CEE, CIS i LATAM, natomiast swoja działalność wydawniczą prowadzi na rynkach globalnych, w oparciu o platformy cyfrowej dystrybucji: Steam, GOG, GreenMan Gaming czy Humble. Klabater posiada również status wydawcy konsolowego na platformach Microsoft Xbox ONE, PlayStation oraz Nintendo oraz własny zespół developerski działający pod marką Kraken Unleashed pracujący nad grą Crossroads Inn.
Źródło: Spółka