ECC Games stworzy narzędzie do produkcji zaawansowanych gier motoryzacyjnych. Spółka złożyła wniosek do NCBiR o dofinansowanie
ECC Games, notowany na NewConnect, producent gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych, rozpoczął starania o pozyskanie dofinansowania na projekt GearShift. Innowacyjne narzędzie pozwoli w efektywny sposób produkować zaawansowane gry o tematyce motoryzacyjnej. Łączny koszt projektu opiewa na blisko 7,8 mln zł. Spółka chce pozyskać z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju dotację w wysokości prawie 5,6 mln zł.
- Rozpoczęliśmy starania o uzyskanie dotacji na opracowanie innowacyjnego w globalnej skali produktu, jakim jest GearShift. To silnik zachowania pojazdów ze zintegrowanym modułem generowania tras w dynamicznym środowisku gier, szczególnie symulatorów sportów motoryzacyjnych, które są naszą specjalnością. Na rynku brak jest uniwersalnych i atrakcyjnych cenowo narzędzi pozwalających na tworzenie gier komputerowych charakteryzujących się wysoko realistycznym modelem jazdy – chcemy wypełnić tę lukę – informuje Piotr Wątrucki, prezes ECC Games.
Główna innowacja silnika będzie oparta o zaimplementowany model odwzorowania fizyki kołowych pojazdów mechanicznych w różnych warunkach środowiskowych. Spółka wdroży system sztucznej inteligencji (AI), który zbuduje na bazie pomiarów rzeczywistych parametrów pojazdu, wykonanych podczas testów telemetrycznych prowadzonych przez kierowców sportowych. Pozwoli to na zarządzanie ogólnym zachowaniem się pojazdu w zmiennym otoczeniu gry, zależnym od takich czynników jak np. pogoda, rodzaj nawierzchni, temperatura itp. Narzędzie ma sprawić, aby poziom doświadczenia graczy był porównywalny do prowadzenia pojazdu w warunkach rzeczywistych. System samodzielnie rozpozna typ auta, rodzaj zawodów – dostosuje się do konkretnych zasad danej dyscypliny, jak również będzie zarządzi poziomem trudności i realizmem odwzorowania reakcji pojazdu, w zależności od ustawienia typu rozgrywki oraz grup docelowych graczy. – GearShift ma realistycznie odzwierciedlać zachowania aut w wybranych dyscyplinach motosportu, takich jak wyścigi F1, zawody driftowe, rally cross, czy World Rally Championship. Zależy nam, żeby narzędzie było jak najbardziej uniwersalne, dlatego wybraliśmy silnik Unreal, który posiada duże możliwości graficzne oraz dobre dostosowanie dla wielu platform. Myślę, że pozwoli on na zbudowanie maksymalnie funkcjonalnego systemu przy stosunkowo umiarkowanych kosztach – dodaje Piotr Wątrucki.
ECC Games planuje produkcję co najmniej dwóch tytułów, opartych o silnik GearShift. Gry będą sprzedawane w formie cyfrowej poprzez platformy sprzedażowe: Steam, Appstore, Googleplay. – Jesteśmy przekonani, że opracowanie innowacyjnego silnika i jego skuteczne wdrożenie na rynek, w znaczący sposób przyczyni się do rozwoju naszej spółki. Chcemy przy tej okazji rozpocząć współpracę z czołowymi producentami gier, również o zasięgu światowym. Silniejsza pozycja oraz rozpoznawalność ułatwią nam pozyskiwanie klientów na nowych rynkach docelowych, a doświadczenia oraz wiedza biznesowa mogą zaprocentować, przy realizacji nowych projektów – dodaje prezes ECC Games.
O Spółce:
ECC Games SA działa w segmencie gier wideo, specjalizacją studia są symulatory sportowe. Spółka tworzy i produkuje autorskie gry oraz bierze udział w tworzeniu i produkcji gier innych producentów na wszystkie platformy. Studio koncentruje się na dwóch kluczowych rodzajach produkcji: gier z segmentu Premium opartych na autorskich pomysłach tworzonych na platformy PC, Sony PlayStation 4, Microsoft Xbox One oraz Nintendo Switch, oraz produkcji gier z segmentu Free-to-Play na platformy mobilne Android oraz iOS, opartych na sprawdzonych markach. Najważniejszym projektem studia jest tytuł Drift19 – pierwszy realistyczny symulator kierowcy driftowego. Studio ma w planach wydanie gry na PC i konsole PlayStation 4 i Xbox One w drugiej połowie 2019 r. Od lutego 2019 roku ECC Games jest notowana na NewConnect.
Źródło: Spółka, #ECC