Przejdź do treści

udostępnij:

Idea Bank wprowadzał klientów w błąd podczas sprzedaży obligacji GetBack – UOKiK

Prezes UOKiK uznał, że Idea Bank wprowadzał klientów w błąd podczas sprzedaży obligacji GetBack – podał urząd w komunikacie prasowym. Wydana decyzja częściowa ma wesprzeć poszkodowanych w dochodzeniu roszczeń.

W październiku ubiegłego roku UOKiK wszczął postępowanie, w którym postawił bankowi zarzuty stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. W tym czasie do urzędu wpłynęło ponad 520 skarg, z których wynikało, że przedstawiciele banku wprowadzali klientów w błąd, m.in. przekazując informacje, że obligacje GetBack przyniosą im gwarantowany zysk lub że dostęp do tych obligacji jest limitowany. W komunikacie podano, że sprzedawcy porównywali obligacje korporacyjne do lokat bankowych i obligacji skarbowych.

Decyzja częściowa oznacza, że postępowanie administracyjne przeciwko Idea Bankowi nie zostało zakończone. Prezes UOKiK w końcowej decyzji rozstrzygnie o pozostałych zarzutach związanych z tzw. missellingiem, czyli oferowaniem obligacji GetBack w sposób niedostosowany do ich potrzeb.

(PAP Biznes), #IDA

kuc/ asa/

Zobacz także: Idea Bank SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: