Przejdź do treści

udostępnij:

Cloud Technologies publikuje wyniki finansowe za II kwartał 2019 r.

Cloud Technologies, działająca na globalnym rynku, polska spółka technologiczna będąca jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o użytkownikach internetu, miała w II kwartale 2019 r. 9,7 mln zł przychodów i odnotowała 1,6 mln zł straty netto.

– Za nami kolejny kwartał, na którego wyniki wpłynęła transformacja przeprowadzona w 2018 r. Obserwujemy rosnącą dynamikę sprzedaży danych i poprawę przychodów z najbardziej perspektywicznych i zarazem rentownych obszarów. Wpływ na mniejsze niż zakładaliśmy tempo tych zmian mają jednak w dalszym ciągu czynniki zewnętrzne, w tym przede wszystkim nowe otoczenie prawne i utrzymująca się na rynku niepewność po wprowadzeniu RODO, która w dalszym ciągu ogranicza zakup 3rd party data przez część naszych dotychczasowych partnerów – mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. – W pierwszym półroczu kontynuowaliśmy też liczne działania rozwojowe. W styczniu podpisaliśmy umowę zakupu licencji na platformę DSP, dzięki czemu z jednej strony zwiększyliśmy kontrolę nad rozwojem tego oprogramowania, a z drugiej będziemy mogli przetwarzać jeszcze większą ilość danych. W ostatnim czasie rozpoczęliśmy realizację projektów na które otrzymaliśmy dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Nasza obecność na globalnym rynku i liczba przetwarzanych danych systematycznie rośnie. Aktualnie przetwarzamy ponad 44 mld anonimowych profili użytkowników internetu, analizowane dane pochodzą z 200 rynków świata, rośnie też udział danych mobilnych – dodaje prezes.

Przychody ze sprzedaży całej Grupy w II kwartale 2019 r. wyniosły 9,7 mln zł i były wyższe o 15% w stosunku do I kwartału tego roku, ale niższe o 5% w porównaniu do analogicznego kwartału 2018 r. Na wielkość osiągniętych przychodów najistotniejszy wpływ podobnie jak w I kwartale 2019 r. miał mniejszy poziom zleceń na usługi reklamowe od klientów krajowych, w efekcie czego zmalały przychody ze sprzedaży do klientów bezpośrednich (spadek o 20,2%) oraz agencji reklamowych (spadek o 12,6%). Przychody od sieci afiliacyjnych, które w dalszym ciągu stanowią największą część wszystkich przychodów osiąganych przez Grupę zmniejszyły się o 14,1%. Zgodnie z przeprowadzoną transformacją i przyjętymi w 2018 r. zmianami w modelu funkcjonowania całej Grupy, ta część działalności traktowana jest aktualnie, przede wszystkim jako metoda pozyskiwania danych, które są następnie wykorzystywane do świadczenia usług dla pozostałych grup klientów.

Najbardziej istotnym z perspektywy Grupy jest dynamiczny wzrost kluczowego strategicznego kierunku dalszego rozwoju Grupy, czyli sprzedaży danych i technologii, która zwiększyła się o 22,7% rok do roku. Największy wpływ miał na to wzrost sprzedaży prowadzonej przez OnAudience Ltd, podmiotu dedykowanego do ekspansji segmentu danych Grupy. Sprzedaż danych i technologii jest najbardziej rentownym obszarem działalności Grupy, ze względu na relatywnie stabilną bazę kosztową. Dalszy wzrost skali przychodów powinien spowodować przyrost marżowości w kolejnych kwartałach. W II kwartale 2019 r. istotnie wzrosły też przychody ze sprzedaży do brokerów powierzchni reklamowych (wzrost o 39,2%), jednak biorąc pod uwagę niewielką marżowość tego rodzaju działalności, wzrost ten nie ma dużego znaczenia dla wyników Grupy.

W całym pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 18,1 mln zł i spadły o blisko 22% w porównaniu do analogicznego okresu 2018 r.

Grupa odnotowała w II kwartale 2019 r. 0,3 mln zł straty na poziomie EBITDA, która była nieznacznie niższa od 0,1 mln zł straty w analogicznym kwartale w 2018 r. ale jednocześnie stanowiła poprawę w porównaniu do wyniku za I kwartał 2019 roku (strata EBITDA na poziomie 0,9 mln zł). Spadek rentowności zanotowany został w segmencie Data consulting - strata EBITDA na poziomie 0,2 mln zł wobec 0,7 mln zł zysku w II kwartale 2018 r. Pozostałe segmenty - Data acquisition i Data enrichment poprawiły wynik EBITDA.

O Spółce:

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Działa w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Inteligence w firmach (data enrichment).

Źródło: Spółka, #CLD

udostępnij: