Przejdź do treści

udostępnij:

Dino Polska miało w II kw. 105,5 mln zł zysku netto wobec konsensusu 98,3 mln zł zysku

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2019 roku 105,5 mln zł wobec 70,5 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie półrocznym. Konsensus PAP Biznes zakładał 98,3 mln zł zysku netto.

EBIT wyniósł 142,2 mln zł wobec 97,7 mln zł rok wcześniej i był lekko wyższy od oczekiwanych przez rynek 136 mln zł.

Wynik EBITDA grupy wyniósł w drugim kwartale 181,2 mln zł i był wyższy rdr o ponad 45 proc. Konsensus PAP Biznes zakładał 172,9 mln zł EBITDA.

Marża EBITDA wyniosła 9,3 proc. i była o 0,5 pkt. proc. wyższa rdr.

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 467,5 mln zł (wzrost o 40,2 proc. rdr).

Przychody grupy wyniosły w II kwartale 1.939,7 mln zł, zgodnie z oczekiwaniami rynku, i były 37,6 proc. wyższe niż w II kw. 2018 r.

Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w drugim kwartale tego roku 16,6 proc. rdr. W analogicznym okresie roku 2018 wyniósł 10 proc., a w I kwartale tego roku wynosił 5 proc.

"Wysoka dynamika sprzedaży LfL w II kwartale 2019 r. w stosunku do II kw. 2018 r. wynikała z przesunięcia świąt wielkanocnych z I kwartału (w 2018 r.) do II kwartału w 2019 r." - podała spółka.

W całym pierwszym półroczu przychody grupy Dino wyniosły 3.500,1 mln zł i były o 30,5 proc. wyższe rdr. Sprzedaż LFL wzrosła o 11,1 proc.

Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 29,2 proc. do 2.649,2 mln zł.

Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły w tym czasie o 34,5 proc. do 577,1 mln zł, a koszty ogólnego zarządu o 30,3 proc., do 35,1 mln zł.

EBITDA po I półroczu wyniosła 313,2 mln zł (wzrost o 36,8 proc. rdr), a zysk netto 172,5 mln zł (wzrost o 36,4 proc. rdr).

Grupa Dino wypracowała w I połowie roku środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 257,4 mln zł. Rok wcześniej wynosiły one 211,2 mln zł.

Wskaźnik długu netto do wyniku EBITDA za ostatnie 12 miesięcy wyniósł na koniec czerwca 1,4x.

Nakłady inwestycyjne Dino w pierwszym półroczu wyniosły 434 mln zł w porównaniu do 278 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. Jak poinformowała spółka, przeważająca część środków została przeznaczona na rozwój sieci Dino o nowe markety oraz na rozwój zaplecza logistycznego. W pierwszej połowie 2019 r. spółka ukończyła budowę własnego centrum dystrybucyjnego w Wolborzu w województwie łódzkim, które zastąpi wynajmowany magazyn w Piotrkowie Trybunalskim. Spółka rozpoczęła także kolejną inwestycję w centrum dystrybucyjne w miejscowości Łobez w województwie zachodniopomorskim.

W II kw. 2019 r. uruchomionych zostało 48 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2019 r. otwartych zostało 81 nowych sklepów w stosunku do 74 w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Na dzień 30 czerwca 2019 r. sieć Dino liczyła 1.056 marketów, o 207 więcej niż przed rokiem. Ich łączna powierzchnia sali sprzedaży wyniosła 407.684 m kw. Na przestrzeni trzech lat, do 30 czerwca 2019 r., liczba sklepów w sieci Dino zwiększyła się o 499.

(PAP Biznes), #DNP

pel/ gor/

Zobacz także: Dino Polska SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: