Przejdź do treści

udostępnij:

Zysk EBITDA Play w II kw. wyniósł 639,9 mln zł, powyżej oczekiwań (opis)

Zysk EBITDA Play Communications w drugim kwartale wzrósł o 13,6 proc. rok do roku, do 639,9 mln zł – podała spółka w raporcie. Zysk okazał się o 6,7 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który zakładał wynik na poziomie 599,5 mln zł.

Spółka podała, że wzrost zysku to zasługa wyższych przychodów oraz spadku kosztów krajowego i międzynarodowego roamingu - koszty krajowe spadły o 34,6 proc. do 44,6 mln zł. Amortyzacja wzrosła o 12 proc. rok do roku, do 221 mln zł.

Przychody Play w okresie kwiecień-czerwiec wyniosły 1,759 mld zł i były o 1,8 proc. wyższe od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes, którzy prognozowali 1,728 mld zł przychodów.

Przychody wzrosły o 4,2 proc. rok do roku. Sprzedaż usług telekomunikacyjnych była wyższa o 4,7 proc. rok do roku i wyniosła 1,323 mld zł, przy czym przychody abonamentowe wzrosły o 5,2 proc. do 771 mln zł, a przychody z usług pre-paid były wyższe o 5,3 proc. i wyniosły 166,9 mln zł. Sprzedaż sprzętu i pozostałe przychody wzrosły o 2,8 proc. do 436,3 mln zł, przy czym koszty sprzedanego sprzętu wzrosły o 0,7 proc. do 346,5 mln zł.

Zysk netto operatora sieci komórkowej Play w drugim kwartale wyniósł 253,8 mln zł i był o 27,1 proc. wyższy niż rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał wypracowanie przez Play 230,9 mln zł zysku netto.

Koszty finansowe spadły o 14,2 proc. do 85 mln zł.

Wolne przepływy pieniężne (FCFE) wyniosły 170 mln zł, czyli spadły o 44,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku. Spadek spółka tłumaczy wyższymi wydatkami inwestycyjnymi, które (w ujęciu gotówkowym) wyniosły 197 mln zł i były o 56 proc. wyższe niż rok wcześniej. Play podał, że w drugim kwartale spółka rozbudowała sieć o 258 stacji bazowych i na koniec czerwca miała ich 7.382.

Play świadczył na koniec czerwca usługi dla 12,717 mln aktywnych klientów. W porównaniu z końcem marca roku liczba aktywnych klientów wzrosła o 50 tys. Na koniec czerwca Play miał 9,102 mln aktywnych klientów usług abonamentowych, o 49 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Liczba klientów usług przedpłaconych (prepaid) zwiększyła się o około 2 tys. do 3,615 mln.

Spółka podała, że na koniec kwartału posiadała 17,6 tys. klientów usługi TV Box, o 10,6 tys. więcej niż na koniec marca.

Średnie miesięczne przychody na użytkownika (ARPU) usług Play wyniosły w drugim kwartale 32,9 zł, o 1,1 zł więcej niż w pierwszym kwartale 2019 roku. Miesięczne przychody z usług abonamentowych wzrosły o 0,7 zł do 37,8 zł kwartał wcześniej, a ARPU w segmencie usług przedpłaconych (prepaid) wzrosło o 1,9 zł do 20,5 zł.

Poniżej przedstawiamy wyniki Play Communications w drugim kwartale 2019 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów.

2Q2019 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2019 rdr
Przychody 1759,0 1727,6 1,8% 4,2% 4,3% 3445,0 3,6%
EBITDA 639,9 599,5 6,7% 13,6% 11,5% 1213,6 13,0%
EBIT 418,6 386,8 8,2% 14,5% 17,0% 776,3 12,9%
zysk netto j.d. 253,8 230,9 9,9% 27,1% 18,8% 467,4 32,6%
marża EBITDA 36,4% 34,7% 1,68 3,00 2,35 35,23% 2,94
marża EBIT 23,8% 22,3% 1,47 2,13 2,58 22,53% 1,86
marża netto 14,4% 13,4% 1,06 2,60 1,76 13,57% 2,96

(PAP Biznes), #PLY

kuc/ osz/

Zobacz także: Play Communications SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: