EBITDA Eurocashu (przed MSSF 16) w II kw. '19 wyniosła 126,5 mln zł, zgodnie z konsensusem (opis)
Zysk EBITDA grupy Eurocash (przed MSSF 16) w drugim kwartale 2019 roku wyniósł 126,5 mln zł wobec 117 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie półrocznym. Konsensus PAP zakładał 123,6 mln zł zysku EBITDA.
Konsensus został sporządzony na podstawie prognoz analityków, bez uwzględnienia standardu MSSF 16, w którym spółka raportuje swoje wyniki począwszy od 2019 roku. EBITDA Eurocashu po uwzględnieniu MSSF 16 wyniosła w II kwartale 216,2 mln zł.
Zysk netto (przed MSSF 16) wyniósł 49,7 mln zł wobec 41,7 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek i wobec 36 mln zł zysku rok wcześniej. Zgodnie z nowym standardem Eurocash miał 46,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Skonsolidowana sprzedaż grupy w II kwartale 2019 r. wzrosła o 11,8 proc. rdr do 6,438 mld zł. Konsensus wynosił 6,235 mld zł.
Rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 13,1 proc. i wzrosła o 0,85 p.p. rdr.
W segmencie hurtowym grupa zanotowała w drugim kwartale wzrost sprzedaży o ponad 6 proc. rdr do 4,89 mld zł, a w całym pierwszym półroczu sprzedaż tego segmentu sięgnęła 8,99 mld zł, czyli o ponad 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Na wzrost największy wpływ miał segment papierosów i produktów impulsowych oraz Eurocash Dystrybucja.
EBITDA segmentu hurtowego za II kwartał wyniosła 177 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 prawie 127 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 14 proc. rdr.
Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła 1,19 proc. w II kwartale oraz 2,07 proc. w I półroczu 2019 r.
W segmencie detalicznym w drugim kwartale 2019 r. grupa Eurocash osiągnęła ponad 34-proc. wzrost sprzedaży, do blisko 1,5 mld zł, a w całym pierwszym półroczu sprzedaż Detalu zwiększyła się o prawie 36 proc. rdr do 2,83 mld zł. Jak tłumaczy spółka, wzrosty te w dużej mierze wynikają z konsolidacji sieci ponad 180 supermarketów Mila oraz 25 sklepów Lewiatan (należących do spółki Partner) przejętych opoowiednio w czerwcu 2018 roku oraz marcu 2019 roku
W ujęciu LFL, wzrost sprzedaży detalicznej realizowanej przez sklepy Delikatesy Centrum wyniósł 8 proc. w II kwartale oraz 3,4 proc. w pierwszym półroczu 2019 r.
EBITDA segmentu Detal w II kwartale 2019 r. przekroczyła 77 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 wyniosła ponad 39 mln zł, co oznacza wzrost o 27 proc. rdr. EBITDA w I półroczu 2019 r. wyniosła ponad 129 mln zł, a przed MSSF 16 niemal 53 mln zł, czyli o 5 proc. więcej rdr.
Sprzedaż w segmencie Projekty w II kwartale 2019 r. przekroczyła 23 mln zł (wzrost o 97 proc. rdr), a w całym pierwszym półroczu br. wyniosła 39 mln zł (wzrost o 63 proc. rdr). Wpływ tego segmentu na skonsolidowany wynik EBITDA w pierwszym półroczu tego roku był ujemny i wyniósł minus 20 mln zł (-22 mln zł przed MSSF 16 wobec -20 mln zł przed rokiem).
Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Eurocash za II kwartał 2019 r. w podziale na segmenty (wg MSSF 16):
| II kw. '19 (mln zł) | Hurt | Detal | Projekty | Inne | Razem |
| Przychody ze sprzedaży | 4 886,50 | 1 498,51 | 23,27 | 0 | 6 408,29 |
| EBIT | 107,31 | 19,57 | -11,91 | -33,55 | 81,41 |
| Marża EBIT % | 2,20% | 1,31% | -51,19% | 0,00% | 1,27% |
| EBITDA | 177 | 77,27 | -8,81 | -29,3 | 216,16 |
| Marża EBITDA % | 3,62% | 5,16% | -37,86% | 0,00% | 3,37% |
Poniżej przedstawiamy wyniki Eurocashu w drugim kwartale (przed MSSF 16) i ich odniesienie do konsensusu PAP (dane w mln zł).
| 2Q2019 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2019 | rdr |
| Przychody | 6438,2 | 6235,4 | 3,3% | 11,8% | 17,4% | 11921,1 | 10,6% |
| EBITDA | 126,5 | 123,6 | 2,4% | 8,1% | 277,6% | 160,0 | 2,2% |
| EBIT | 72,2 | 69,4 | 4,0% | 6,8% | - | 53,2 | -12,6% |
| zysk netto j.d. | 49,7 | 41,7 | 19,0% | 38,0% | - | 15,9 | -24,9% |
| marża EBITDA | 2,0% | 2,0% | -0,02 | -0,07 | 1,35 | 1,34% | -0,11 |
| marża EBIT | 1,1% | 1,1% | 0,01 | -0,05 | 1,47 | 0,45% | -0,12 |
| marża netto | 0,8% | 0,7% | 0,10 | 0,15 | 1,39 | 0,13% | -0,06 |
pel/
