Zysk netto CD Projektu w II kw. wyniósł 33,9 mln zł, powyżej konsensusu (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 sie 2019, 18:48

Zysk netto CD Projektu w II kw. wyniósł 33,9 mln zł, powyżej konsensusu (opis)

Zysk netto CD Projektu w drugim kwartale 2019 roku wyniósł 33,9 mln zł i był o 82,6 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Rozliczenia międzyokresowe przychodów grupy wzrosły w pierwszym półroczu o 57,7 mln zł, głównie za sprawą startu przedsprzedaży gry "Cyberpunk 2077" na cyfrowych platformach dystrybucji gier PC.

Oczekiwania ośmiu biur maklerskich ankietowanych przez PAP Biznes wahały się od 14,2 mln zł do 23,5 mln zł zysku netto. W porównaniu z ubiegłym rokiem zysk wzrósł o 14,7 proc.

Grupa wypracowała 133,5 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 94 mln zł. Sprzedaż wzrosła o 43,5 proc. wobec analogicznego okresu 2018 roku.

Jak podano w raporcie, przychody ze sprzedaży usług spółki w drugim kwartale wyniosły 31,7 mln zł wobec 20 tys. zł przed rokiem - w ramach realizowanej kampanii promocyjnej gry "Cyberpunk 2077" spółka nawiązała ścisłą współpracę z wybranymi partnerami wydawniczymi wiążącą się m.in. z partycypacją w kosztach prowadzonej kampanii marketingowej gry.

"W efekcie w sprawozdaniu za pierwsze półrocze 2019 r. nastąpił znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży usług nie mający odzwierciedlenia w danych porównawczych z poprzednich okresów" - napisano w raporcie.

Grupa podała, że w pierwszym półroczu pozycja bilansowa "rozliczenia międzyokresowe przychodów" wzrosła o 57,7 mln zł, czyli o 220,4 proc., głównie za sprawą "bardzo udanego startu akcji preorderowej gry "Cyberpunk 2077" na cyfrowych platformach dystrybucji gier PC". W raporcie podano, że pozycja ta dotyczy głównie gry "Cyberpunk 2077" oraz w mniejszym stopniu gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" na platformę przenośną Nintendo Switch, a także rozliczeń z tytułu dotacji.

Przedsprzedaż gry Cyberpunk 2077 na wszystkie platformy ruszyła po czerwcowej prezentacji gry na targach E3. W lipcu spółka podała, że co trzecia kopia gry zamawiana jest w ramach przedsprzedaży w dystrybucji cyfrowej za pośrednictwem sklepu GOG, którego właścicielem jest CD Projekt. Do grupy trafia 100 proc. przychodów ze sprzedaży gry na GOG - w przypadku zewnętrznych platform CD Projekt płaci prowizję za dystrybucję gry.

Rozliczenia międzyokresowe przychodów segmentu GOG wzrosły w drugim kwartale o 10,8 mln zł do 14,9 mln zł.

Wynik EBITDA CD Projektu w drugim kwartale - według wyliczeń PAP Biznes - sięgnął 47,7 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 37,9 proc. Konsensus PAP Biznes wskazywał na wynik w wysokości 28,1 mln zł.

Przepływy operacyjne netto grupy w drugim kwartale były dodatnie i wyniosły 46,9 mln zł, wobec ujemnych przepływów na poziomie 12,1 mln zł rok wcześniej.

Z końcem czerwca grupa miała dostęp łącznie do 529,6 mln zł gotówki oraz lokat bankowych powyżej trzech miesięcy, o 129,3 mln zł mniej niż na koniec marca. Głównym czynnikiem, który spowodował zmniejszenie łącznej wysokości środków pieniężnych i lokat w grupie była wypłata 13 czerwca dywidendy za rok 2018 (100,9 mln zł).

Nakłady na prace rozwojowe w drugim kwartale wyniosły 34,6 mln zł, wobec 25,2 mln zł kwartał wcześniej. Łączne nakłady wykazane w bilansie spółki wzrosły na koniec czerwca do 291,8 mln zł z 264,4 mln zł na koniec marca.

Segment CD Projekt Red, zajmujący się produkcją gier komputerowych, wypracował w drugim kwartale - według wyliczeń PAP Biznes - 91,6 mln zł przychodów do zewnętrznych klientów, o 52 proc. więcej rok do roku. Zysk netto wyniósł 31,7 mln zł, czyli wzrósł rdr o 6,5 proc.

W komunikacie prasowym spółka podała, że w pierwszym półroczu tego roku sprzedała więcej kopii gry "Wiedźmin 3" niż w analogicznym okresie 2018 roku.

Przychody drugiego segmentu grupy - dystrybutora cyfrowych wersji gier komputerowych GOG - wzrosły rok do roku o 21,9 proc. do 47,3 mln zł. Zysk netto sięgnął 2,1 mln zł wobec straty 0,3 mln zł rok wcześniej.

Spółka od początku 2019 roku publikuje wyniki z uwzględnieniem standardu rachunkowego MSSF 16. Historyczne dane nie zostały przekształcone.

(PAP Biznes), #CDR

kuc/ gor/

Zobacz także: CD Projekt SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości