Przejdź do treści

udostępnij:

DRAGO entertainment szykuje wysyp premier własnych gier. Spółka wprowadzi do końca roku pięć tytułów na platformę Steam

DRAGO entertainment zgodnie z nową strategią rozpoczęła produkcję własnych tytułów. Spółka, która przez ostatnie lata działalności produkowała projekty na zlecenie zagranicznych wydawców, w najbliższych tygodniach zapowie pięć autorskich gier. O kolejności produkcji poszczególnych projektów zdecydują gracze. Spółka równolegle pracuje nad dużym, nieogłoszonym jeszcze tytułem.

- Przez ostatnie lata DRAGO entertainment kojarzone było z produkcją gier na zlecenie zagranicznych wydawców. Były to gry typu MMORPG, których w tamtym czasie w Polsce nie robiło żadne inne studio. Pozwoliło nam to rozwinąć umiejętności zespołu oraz zdobyć środki na rozwój. Teraz przyszedł wreszcie czas, by móc inwestować we własne gry. Za nami bardzo udana premiera Treasure Hunter Simulator, gry, która pozwala wcielić się w dzierżącego wykrywacz metali poszukiwacza skarbów. Wydawcą tytułu jest notowana na NewConnect spółka Movie Games. Koszty produkcji gry zwróciły nam się w dobę po premierze. Dało nam to solidne potwierdzenie, że jesteśmy gotowi, aby zaoferować graczom własne projekty – informuje Joanna Tynor, CEO DRAGO entertainment.

Przez pięć lat DRAGO entertainment współpracowało z jednym z większych europejskich wydawców. Krakowska spółka wyprodukowała wówczas grę z gatunku MMORPG, w klimacie postapokaliptycznym: Grimlands. Następnie zespół przejął produkcję gry Otherland, opartą o serię książek autorstwa Tada Williamsa. – Autor książek osobiście zaangażował się w powstawianie Otherland. Nasza współpraca rozpoczęła się w 2011 roku i trwa do dziś z perspektywą dużych, pozytywnych zmian w nadchodzących miesiącach, co bardzo nas cieszy. Na tym etapie nie chcemy zdradzać szczegółów – dodaje Joanna Tynor.

Aktualnie DRAGO entertainment przygotowuje pięć własnych projektów, których zapowiedzi będą systematycznie (co kilka tygodni) publikowane na platformie Steam. – Pierwszą grę, którą zaprezentujemy będzie Gas Station Simulator. Zadaniem gracza będzie odbudowanie zdezelowanej stacji benzynowej, która wymaga kapitalnego remontu budynku, dojazdu i terenu wokół. Gracz będzie musiał wyposażyć ją w niezbędne urządzenia, wprowadzić sprzedaż podstawowych towarów potrzebnych kierowcom oraz kontynuować rozbudowę stacji o dalsze usługi i towary zwiększające zyski i atrakcyjność stacji. Wszystkie projekty są symulatorami, a więc wpisują się w bardzo popularny rodzaj gier na rynku globalnym. Traktujemy je na równi, a upublicznienie ich zapowiedzi na platformie Steam i badanie zainteresowania graczy, pokaże nam potencjał każdej z nich i pozwoli podjąć decyzję o kolejności ich realizacji. – mówi Lucjan Mikociak, współzałożyciel DRAGO entertainment.

Spółka równocześnie pracuje nad dużym, nieogłoszonym jeszcze tytułem. Wkrótce przekaże więcej informacji na jego temat.

Zgodnie z przyjętą strategią, działalność DRAGO entertainment będzie zdywersyfikowana i oparta na dwóch filarach: produkcji jednego własnego średniobudżetowego tytułu oraz pięciu własnych niskobudżetowych projektów rocznie. Przy komercjalizacji mniejszych projektów spółka będzie współpracować z Movie Games S.A., spółką notowaną na NewConnect, która jest udziałowcem DRAGO entertainment i jednocześnie wydawcą gier, odnoszących sukcesy na globalnym rynku.

O spółce:

DRAGO entertainment, powstała w 1998 roku w Krakowie. Przez pierwsze lata działalności spółka koncentrowała się na tworzeniu innowacyjnych projektów na zlecenie, które w większości finansowane były przez międzynarodowych wydawców gier. W tym czasie zespół DRAGO entertainment wyprodukował i opublikował znane bestsellery, takie jak Oil Tycoon 2, Cold Zero: The Last Stand czy Vulture. Spółka wzmacniała kompetencje zespołu i budowała profesjonalny team oraz opracowywała własne tytuły. W 2018 roku DRAGO enterainment powitała na pokładzie legendy polskiej społeczności twórców gier, a także profesjonalistów z dziedziny finansów i zarządzania: Aleksego Uchańskiego, Macieja Miąsika, Jakuba Trzebińskiego i Mateusza Wcześniaka. Wtedy też firma podjęła decyzję o przyjęciu nowej strategii i skoncentrowaniu się na produkcji własnych gier. W ten sposób, w grudniu 2018 roku na rynku światowym zadebiutowała gra spółki – Treasure Hunter. Wydawcą tytułu jest notowana na NewConnect spółka Movie Games. Koszty produkcji, zwróciły się w pierwszej dobie po premierze gry.

Źródło: Spółka

udostępnij: