E-commerce będzie stanowił ponad 30 proc. przychodów CCC po '20 - prezes
CCC planuje, że po 2020 roku ponad 30 proc. przychodów grupy będzie pochodziło z kanału e-commerce - poinformował prezes Marcin Czyczerski.
Przychody CCC ze sprzedaży internetowej w II kwartale 2019 roku wyniosły 349 mln zł, czyli wzrosły 50 proc. rdr. Udział e-commerce w kwartalnych przychodach całej grupy wzrósł do 21 proc. z 18 proc.
"Chcemy, by e-commerce wzrósł do 30 proc. do końca przyszłego roku. To jest osiągalne (…) chcemy, by udział e-commercu w kolejnych latach był jeszcze większy" – powiedział Czyczerski podczas środowej konferencji.
Spółka uruchomiła pod koniec czerwca sklep internetowy marki CCC.
"Jesteśmy zadowoleni z dynamiki sprzedaży. Mamy ponad 100 tys. transakcji od startu do września" – powiedział Czyczerski.
W pięciu krajach Zatoki Perskiej CCC ma obecnie siedem sklepów. Prezes poinformował, że dzienna średnia sprzedaż tych sklepów jest wyższa niż w Polsce.
"Z tą działalnością wiążemy trochę większe nadzieje niż do tej pory, bo nie spodziewaliśmy się, że będzie się ona tak dobrze rozwijała" – powiedział Czyczerski.
Marża brutto w II kwartale 2019 roku spadła do 51,2 proc. z 53,3 proc. rok wcześniej. Prezes poinformował, że wpływ na ten spadek miała duża akcja promocyjna w czerwcu.
(PAP Biznes), #CCC
seb/ osz/