J.W. Construction zakłada, że sprzeda w całym 2019 roku około 1.000 lokali - poinformowała PAP Biznes członek rady nadzorczej Małgorzata Szwarc-Sroka. Potencjał przekazań grupy na drugą połowę roku to ok. 1,1 tys. lokali, a marża brutto na sprzedaży może wynieść w tym okresie ponad 25 proc.
"Łącznie w 2019 roku sprzedaż może wynieść około 1.000 lokali. W sprzedaż na poziomie 1.500 lokali, a może i więcej będziemy raczej celować w kolejnych okresach” - powiedziała Małgorzata Szwarc-Sroka.
W pierwszym półroczu 2019 roku sprzedaż lokali przez J.W. Construction spadła do 488 z 758 przed rokiem. Grupa informowała wcześniej, że w kolejnych latach chce sprzedawać około 1.500 lokali rocznie.
"Duża część naszej obecnej oferty to etap D Bliskiej Woli, w którym jest zdecydowanie wyższy standard mieszkań, i co za tym idzie, zdecydowanie wyższe ceny. W związku z tym tempo sprzedaży jest mniejsze, ale wciąż wyższe od tempa zaawansowania budowy" - powiedziała Szwarc-Sroka.
"Drugim powodem spadku sprzedaży jest to, że nie wprowadziliśmy do oferty planowanych wcześniej dużych inwestycji - w Pruszkowie i w Gdańsku. Te projekty przesuwają się na początek przyszłego roku. Przedsprzedaż być może ruszy wcześniej, ale budowa rozpocznie się na początku przyszłego roku" - dodała.
Na koniec czerwca potencjał przekazań grupy lokali wynosił prawie 3.800 lokali, z czego prawie 2.450 lokali było sprzedanych. J.W. Construction szacuje, że w drugiej połowie roku może przekazać ok. 1,1 tys. lokali wobec 380 lokali w pierwszej połowie.
"Nie rozpoznaliśmy w wyniku pierwszego półrocza etapu E Bliskiej Woli, który łącznie w części mieszkaniowej i komercyjnej obejmuje aż 1.100 lokali. Prawie wszystkie są sprzedane, a ostatnio otrzymaliśmy pozwolenie na użytkowanie części komercyjnej tego etapu. Jest potencjał, by te lokale rozpoznać w wyniku za drugie półrocze" - powiedziała Szwarc-Sroka.
Wskazała, że inwestycje te charakteryzują się marżą powyżej 25 proc.
"Jest więc bardzo prawdopodobne, że marża grupy w drugim półroczu wróci do poziomu z pierwszego kwartału i wyniesie ponad 25 proc." - powiedziała Szwarc-Sroka.
Marża brutto ze sprzedaży spadła w drugim kwartale do 20,8 proc. z 25,4 proc. w kwartale pierwszym.
"Spadek marży w drugim kwartale to efekt przekazywania ostatnich mieszkań z wcześniejszych projektów, takich jak np. Zdziarska" - powiedziała Szwarc-Sroka.
J.W. Construction jest w trakcie przygotowywania kolejnych 19 inwestycji łącznie na 5.131 lokali o powierzchni ponad 417 tys. m kw., z czego powierzchnia magazynowa i komercyjna ma wynieść ponad 161 tys. m kw.
Projekty przygotowywane w Warszawie i okolicach obejmują łącznie 1.660 lokali o powierzchni użytkowej ponad 168 tys. m kw. (w tym prawie 82 tys. m kw. powierzchni magazynowo-komercyjnej). Projekty w Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie i Gdańsku, obejmują łącznie 3.471 lokali o powierzchni ponad 248 tys. m kw.
"Jeszcze w tym roku planujemy rozpocząć m. in. projekt w Myślenicach koło Krakowa, w Skórzewie koło Poznania, domy szeregowe w Ożarowie Mazowieckim oraz jeden projekt w Warszawie" - powiedziała Szwarc-Sroka.
"Przygotowujemy projekty magazynowe. Pracujemy nad komercjalizacją inwestycji w Szczecinie. Od tego też uzależniamy realizację tego projektu" - dodała.
J.W. Construction działa w branży deweloperskiej, hotelowej i aparthotelowej. Przychody grupy wzrosły w pierwszej połowie 2019 roku do 172,1 mln zł z 89,8 mln zł przed rokiem. Zysk netto wyniósł w tym okresie 1,4 mln zł wobec straty netto rok wcześniej na poziomie 21,4 mln zł. Na wynik w pierwszym półroczu 2018 roku ujemnie wpłynęła transakcja sprzedaży nieruchomości we Wrocławiu, która wygenerowała stratę w kwocie ponad 15 mln zł.
Sara Borys
(PAP Biznes), #JWCsar/ osz/