Eurocash chce się mocniej skupić na rozwoju technologii niż na kolejnych przejęciach - prezes
Grupa Eurocash chce się obecnie mocniej skupić na rozwoju technologii niż na kolejnych przejęciach - poinformował PAP Biznes Luis Amaral, prezes Eurocash.
"Akwizycje mogą się zdarzyć, ale nie skupiamy się teraz na tym. Potrzebowaliśmy przejęć, by zbudować skalę i zapewnić przewagę konkurencyjną dla niezależnego handlu. Teraz chcemy się skoncentrować na nowych technologiach" - powiedział PAP Biznes Luis Amaral.
Jak poinformował prezes na poniedziałkowej konferencji, Eurocash już od kilku lat dużo inwestuje w nowe technologie, aby dać swoim klientom narzędzia, które pozwolą im wyróżnić się na rynku, a nie tylko konkurować ceną.
"Zamiast rozglądać się za kolejnymi firmami do przejęcia, stworzyliśmy platformę marketplace" - powiedział Luis Amaral.
Platforma marketplace - eurocash. pl Market, która rusza we wrześniu, połączy bezpośrednio producentów towarów i produktów z ok. 10 tys. klientów grupy Eurocash (docelowo 80 tys.). Z platformy będą mogli też korzystać klienci niezrzeszeni, którzy kupują towar w hurtowniach grupy. Poza bieżącą ofertą hurtową klienci będą mieli dostęp np. do produktów lokalnych, ekologicznych, czy importowanych.
W ubiegłym roku Eurocash uruchomił eurocash. pl, platformę e-commerce B2B, która dała przedsiębiorcom prowadzącym niezależne sklepy możliwość zamawiania towarów i dostęp m.in. do informacji o lokalnym rynku. Obecnie korzysta z niej ok. 10 tys. przedsiębiorców.
Grupa Eurocash w ostatnich latach zainwestowała w transformację cyfrową kilkadziesiąt mln zł. W najbliższych latach może wydawać na ten cel 20-30 mln zł rocznie.
Jak powiedział PAP Biznes prezes Amaral, rozwój technologii może być też odpowiedzią na sytuację na rynku pracy. Pytany, jaki będzie wpływ planowanego podniesienia płacy minimalnej, odpowiedział: "Podniesienie płacy minimalnej mocno dotknie małych producentów i małych detalistów, dużo bardziej niż duże sieci handlowe, w tym dyskonty, które z zasady są bardziej efektywne. Dlatego technologia jest tak ważna".
Prezes poinformował, że proces integracji w segmencie detalicznym przebiega zgodnie z planem. Podtrzymał, że Eurocash będzie chciał wypłacić dywidendę za 2019 rok w wysokości co najmniej 50 proc. skonsolidowanego zysku netto.
"Nasza polityka dywidendowa się nie zmienia" - powiedział.
Grupa Eurocash zajmuje się hurtową dystrybucją produktów FMCG, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Dodatkowo grupa rozwija sieć własnych sklepów detalicznych.
(PAP Biznes), #EURpel/ asa/