Wyniki finansowe grupy Mediacap za II kwartał 2019 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
02 paź 2019, 08:58

Wyniki finansowe grupy Mediacap za II kwartał 2019

Skonsolidowane przychody Grupy MEDIACAP w II kwartale 2019 wyniosły 31,3 mln PLN (wzrost o 48% r/r), zysk EBITDA w tym okresie wyniósł 3,3 mln PLN (wzrost o 154% r/r z 1,3 mln PLN rok wcześniej). EBITDA bez uwzględniania efektu MSSF 16 wyniosłaby 2,5 mln PLN w II kwartale (+96% r/r). Zysk netto Grupy MEDIACAP wyniósł w tym okresie 1,3 mln PLN wobec 0,25 mln PLN w II kwartale ubiegłego roku.

Na skokowy wzrost przychodów Grupy MEDIACAP miała wpływ konsolidacja 8,0 mln PLN przychodów przejętej w marcu br. LifeTube, pierwszej i największej w Polsce firmy influencer marketingu. Spółki TalentMedia i LifeTube osiągnęły w II kwartale 2019 łącznie przychody na poziomie 14,0 mln PLN oraz zysk EBITDA w wysokości 0,6 mln PLN.

Nasze spółki influencer marketingu osiągnęły dobre wyniki, mimo skupienia się w tym okresie na pracach związanych z integracją obu podmiotów. Pracujemy nad kolejną transakcją i skokowym wzrostem rentowności w 2020.  Od teraz influencer marketing stanowi największy strumień przychodów Grupy MEDIACAP, a uzyskana pozycja lidera polskiego rynku i liczącego się gracza w Europie w tym obszarze, przełoży się na wzrost rentowności i dynamiki całej Grupy – mówi Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP SA.

Grupa S/F w II kwartale 2019 osiągnęła przychody w wysokości 10,9 mln PLN oraz zysk EBITDA w wysokości EBITDA 0,54 mln PLN. Grupa S/F wypracowała zbliżony do zeszłorocznego poziom przychodów i EBITDA. Realizujemy duże, ciekawe projekty między innymi dla takich graczy jak Plus, Plush czy Aldi, co w skali całego roku ma przełożyć się na dwucyfrowy wzrostu przychodów i zysków, ze świadomością, iż kluczowy będzie największy sezonowo czwarty kwartał – mówi Jacek Olechowski.

Przychody IQS utrzymały się na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego (6,0 mln PLN). Większa sprzedaż bardziej marżowych produktów Opinie.pl przełożyła się jednak na wzrost EBITDA (0,9 mln PLN vs 0,7 mln PLN w II kwartale 2018).

W Plastream - zaawansowany moduł Plastream Retail dedykowany dla sieci Żabka przyczynił się do uzyskania pozytywnego wyniku EBITDA. Zarząd oczekuje, że komercjalizacja rozwiązania w branży retail nastąpi jednak dopiero w średnim okresie – dlatego rozważa pozyskanie partnera branżowego i udział w szybkiej ścieżce NCBiR.

W Gameset Grupa rozpoczęła działania w zakresie pozyskania klientów międzynarodowych i pracuje dalej nad potencjalnymi przejęciami w branży oraz równolegle uruchamia własne formaty z partnerami medialnymi.

„Miniony kwartał napawa optymizmem na drugą połowę roku. Przychody rosną skokowo, a w skali całego roku po raz pierwszy przekroczymy próg 140 mln PLN. Większa skala to pochodna nowych modeli biznesowych i innowacyjnych rozwiązań. Równocześnie zdajemy sobie sprawę z wyzwań: Grupa powiększyła zadłużenie, nadal ponosimy znaczne nakłady na rozwój, a najdynamiczniej rosną spółki, w których Mediacap ma mniej udziałów. To dlatego wzrost przychodów i rentowności EBITDA nie przełożył się na EPS. Wewnętrzne prognozy wskazują jednak na poprawę w tym zakresie w kolejnych okresach. Pracujemy także cały czas nad rozwiązaniami nakierowanych na strukturalną poprawę zysków” – podsumowuje Jacek Olechowski.

O Spółce:

MEDIACAP SA to notowana na głównym rynku GPW grupa działająca na styku technologii i marketingu. Podstawowe segmenty biznesu grupy to: influencer marketing (poprzez marki: LifeTube, TalentMedia, Glow, hubyt), planowanie i realizacja kampanii reklamowych (Grupa SF, Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, EMLAB, Booost), badania rynku i analityka danych (IQS, Opinie.pl, netdive, atenatabs, plastream) oraz marketing gamingowy (Gameset). Strategia spółki zakłada skupienie na najszybciej rosnących segmentach rynku marketingowego oraz wspieranie wzrostu przez aktywną politykę M&A. Grupa jest jednym z najbardziej aktywnych przejmujących w swojej branży. 

Źródło: Spółka, #MCP

Zobacz także: Mediacap SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości