Carbon Studio pracuje nad grą na podstawie umowy franczyzowej ze znanym Uniwersum Warhammer
Carbon Studio, jeden z wiodących polskich producentów gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość), z początkiem września podpisał umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Produkcja rozpocznie się w ostatnim kwartale 2019 r.
- Warhammer: Age of Sigmar to wyjątkowo popularny świat fantasy, o globalnej rozpoznawalności marki. Bardzo nas cieszy możliwość stworzenia tytułu osadzonego w szeroko znanym uniwersum, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych – to imponujący wynik – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.
Produkcja tytułu osadzona w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar rozpocznie się w IV kwartale 2019 roku. Środki na jego realizację studio pozyskało z przeprowadzonej w maju br. pierwszej oferty publicznej (IPO). – Otrzymaliśmy od inwestorów 2,7 mln zł, z czego zdecydowana większość zostanie przeznaczona na produkcję wspomnianej gry VR Fantasy, wraz z działaniami marketingowymi oraz promocją. Chcemy, aby tytuł zadebiutował na wszystkich głównych platformach VR-owych. – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Z pozyskanych od inwestorów środków Carbon Studio rozpoczęło produkcję rozszerzenia do swojego najbardziej znanego tytułu z serii The Wizards, pod nazwą The Wizards - Dark Times. O zaprezentowanej na tegorocznych targach Gamescom wersji demo gry Spółka zebrała bardzo pozytywne opinie. – W Kolonii mieliśmy okazję gościć przedstawicieli prasy ze Stanów Zjednoczonych, krajów Europy, a także Ameryki Południowej. The Wizards - Dark Times wywołało bardzo pozytywne reakcje wśród odwiedzających, gdzie najwięcej pochwał przyznano szczegółowej i dopracowanej oprawie graficznej oraz intuicyjnemu i immersyjnemu systemowi rzucania zaklęć, opartego o używanie gestów rąk. Kilkukrotnie wybrzmiał komentarz, że The Wizards - Dark Times to najładniejsza gra VR na targach Gamescom 2019, co jej dla nas dodatkowym wyróżnieniem. Samodzielny dodatek zostanie wydany w I kwartale 2020 roku. – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.
Zamknięte pokazy dla ponad 30 przedstawicieli prasy odbyły się w ramach VR Games Showcase, organizowanego przez szwedzkie studio Fast Travel Games. Tegoroczne targi Gamescom w Kolonii odwiedziło ponad 370 tys. osób.
O Carbon Studio:
Carbon Studio to działające od 2015 roku, niezależne studio deweloperskie z siedzibą w Chorzowie. Zespół koncentruje się na tworzeniu innowacyjnych gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość) na komputery osobiste i urządzenia mobilne. Celem spółki jest spełnienie wymagań użytkowników i zbudowanie godnej zaufania marki na dynamicznie rozwijającym się rynku VR. Najważniejsze autorskie projekty spółki to ALICE VR – gra zainspirowana Alicją w Krainie Czarów oraz The Wizards, przygodowa gra akcji, w której gracz wciela się w postać potężnego czarodzieja walczącego ze złem za pomocą magii. Spółka z sukcesem tworzy także aplikacje szkoleniowe VR, wizualizacje architektoniczne i inne projekty wykorzystujące tę technologię.
O Games Workshop®:
Games Workshop® Group PLC z siedzibą w Nottigham w Zjednoczonym Królestwie, wytwarza najlepsze miniaturki fantasy na świecie. Games Workshop projektuje, tworzy, sprzedaje i dystrybuuje całą gamę gier, figurek wojowników, książek i zestawów modeli Warhammer®: Age of Sigmar® i Warhammer® 40,000® poprzez sieć ponad 517 sklepów firmowych (oznakowanych logiem Games Workshop® lub Warhammer®), sklep online www.games-workshop.com, oraz niezależne kanały sprzedaży w ponad 50 krajach na całym świecie.
O The Wizards – Dark Times:
The Wizards – Dark Times to samodzielny dodatek do przygodowej gry akcji o rzucaniu zaklęć, The Wizards – Enhanced Edition, zaprojektowany specjalnie dla technologii wirtualnej rzeczywistości. Akcja dodatku dzieje się w świecie fantasy znanym z The Wizards, dekady po wydarzeniach z podstawowej wersji gry. Mechanika przywoływania czarów opiera się na gestach rąk znanych z The Wizards, jednak została przebudowana tak, by zastąpić tradycyjne “ulepszanie” mocy intuicyjnym systemem manipulowania zaklęciami używając kontrolerów ruchowych. Otoczenie w grze zostało zaprojektowane z większym naciskiem na interakcję z graczem. Dodatek pojawi się na wiodących platformach VR w pierwszym kwartale 2020.
Źródło: Spółka