Przejdź do treści

udostępnij:

Rozpoczyna się kampania crowdfundingowa DRAGO entertainment – spółka chce pozyskać blisko 1,6 mln zł

DRAGO entertainment, producent gier koncentrujący się na tworzeniu symulatorów oraz większej gry FPS/survival, rozpocznie oficjalną kampanię crowdfundingową, w ramach której chce pozyskać 1,6 mln zł. Zgromadzone środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie nowego modelu funkcjonowania spółki. Wśród kliku strategicznych obszarów są inwestycje w produkcję własnych tytułów – dopracowanie i wydanie pięciu symulatorów, dokończenie gry typu FPS/survival, a także skalowanie prowadzonego biznesu i rozwój zespołu deweloperskiego. Kampania prowadzona będzie za pośrednictwem platformy SmartFunds

- Celem kampanii jest pozyskanie finansowania na kwotę prawie 1,6 mln zł. Minimalny wynik, jaki chcemy osiągnąć to 0,8 mln zł, co pozwoli na częściową realizację przyjętych celów, a więc rozwój własnych produkcji. Chodzi o dopracowanie i wydanie pięciu symulatorów. Zapowiedzi trzech z nich – Gas Station Simulator, Food Truck Simulator oraz Airport Contraband – zostały już ogłoszone i są dostępne w serwisie Steam. Chcemy także dokończyć i wydać grę typu FPS/survival w klimacie post-apokaliptycznym. Tytuł zostanie zapowiedziany w IV kw. 2019. – mówi Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment.

Zobacz także: Kampania crowdfundingowa DRAGO entertainment na platformie SmartFunds

Z założeń przedstawionych przez spółkę, wynik kampanii na poziomie 1,2 mln zgromadzonego kapitału pozwoli na rozwój zespołu deweloperskiego. Zostanie także ulokowany na działania mające na celu zwiększenie rozpoznawalności marki DRAGO i tym samym zasięgu sprzedawanych tytułów, dzięki uczestnictwie w targach krajowych i zagranicznych. W przypadku zebrania kwoty maksymalnej, spółka zamierza zwiększyć liczbę portów produkowanych tytułów: XBox, PlayStation, Switch i zbudować wewnętrzny dział testowania.

- Kampania crowdfundingowa to dla nas nie tylko możliwość na rozszerzenie swoich możliwości w kontekście pozyskania finansowania na realizację własnych projektów, ale także sposobność do tego by zaprezentować te produkcje nad którymi aktualnie pracujemy. Mamy w portfolio naprawdę obiecujące tytuły – niektóre z nich gracze mogą zobaczyć już teraz na platformie Steam. – informuje Joanna Tynor.

Przez pięć lat DRAGO entertainment współpracowało z jednym z większych europejskich wydawców, jako pierwsze polskie studio na swoim autorskim silniku tworzyło grę typu MMORPG. Studio znane jest także z gry Otherland: Next oraz bestselerów takich jak Oil Tycoon 2, Cold Zero - The Last Stand, Vulture oraz wydanej w grudniu 2018 r. już na własny rachunek gry Treasure Hunter Simulator, która zwróciła się w pierwszym dniu sprzedaży. Przy komercjalizacji mniejszych projektów spółkę wesprze notowana na NewConnect spółka Movie Games, która jest udziałowcem DRAGO entertainment.

- Chcemy jak najlepiej wykorzystać wieloletnie doświadczenie członków zespołu w realizacji strategicznych obszarów. Aby spółka mogła skorzystać na wzroście rynku gier komputerowych, musi umieć tworzyć produkcje, które są unikalne. Muszą to być gry, które wyróżniają się pomysłem, mechaniką, warstwą graficzną – produkcje, które mają to coś. Z punktu widzenia inwestorów, trzeba jednak umieć zachować balans pomiędzy planami i kosztami produkcji. DRAGO entertainment ma obie te cechy, potrafi robić gry, które zwracają uwagę graczy, a jednocześnie, co ważne dla inwestorów, umie to robić efektywnie i przy rozsądnych budżetach. – mówi Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

Kampania crowdfundingowa zostanie przeprowadzona za pośrednictwem platformy SmartFunds.

- Platforma crowdfundingowa Smartfunds pozwala inwestorom angażować się w projekty z szansą na duży wzrost za stosunkowo niewielką ilość kapitału. Platforma została stworzona na wzór rozwiązań i dobrych praktyk z rynku zachodniego, szczególnie z rynku brytyjskiego. Proces jest prosty i przejrzysty. Liczymy, że zarówno inwestorzy, jak i spółki pojawiające się na platformie docenią jej zalety i spowoduje to, że będziemy mogli łączyć ich ze sobą. DRAGO enterteinment to pierwszy projekt na platformie, który cieszy się popularnością i już na etapie pre-kampanii przekonał do siebie dużą liczbę inwestorów – mówi Paweł Biedrzycki, prezes zarządu SmartFunds.

Kampania rozpocznie się 15 października i potrwa do połowy listopada.

Więcej informacji o ofercie: https://drago.smartfunds.pl/

O spółce:

DRAGO entertainment, powstała w 1998 roku w Krakowie. Przez pierwsze lata działalności spółka koncentrowała się na tworzeniu innowacyjnych projektów na zlecenie, które w większości finansowane były przez międzynarodowych wydawców gier. W tym czasie zespół DRAGO entertainment wyprodukował i opublikował znane bestsellery, takie jak Oil Tycoon 2, Cold Zero: The Last Stand czy Hell-Copter, w Polsce znany jako Vulture. Spółka wzmacniała kompetencje zespołu i budowała profesjonalny team oraz opracowywała własne tytuły, by w 2018 roku podjąć decyzję o przyjęciu nowej strategii i skoncentrowaniu się na produkcji własnych gier. W ten sposób, w grudniu 2018 roku na rynku światowym zadebiutowała gra spółki – Treasure Hunter Simulator. Wydawcą tytułu jest notowana na NewConnect spółka Movie Games. Koszty produkcji, zwróciły się w pierwszej dobie po premierze gry.

Zobacz także: Strona spółki DRAGO entertainment

O platformie SmartFunds:

Smartfunds to platforma crowdfundingu udziałowego, której celem jest łączenie inwestorów indywidualnych, z perspektywicznymi spółkami, poszukującymi kapitału na rozwój i wzrost rzędu 1-2 mln zł. Platforma powstała na wzór rozwiązań i dobrych praktyk z rynków zachodnich. Proces jest prosty i przejrzysty dla obu stron. Inwestorzy mają możliwość angażowania się w dotychczas niedostępne dla nich projekty, wykorzystując stosunkowo niedużą ilość kapitału. Spółki, pojawiające się na Smartfunds mogą natomiast, zdobyć potrzebne środki na rozwój i dołączyć do grona swoich udziałowców rozproszoną grupę inwestorów indywidualnych.

Zobacz także: Platforma SmartFunds

Źródło: Spółka

udostępnij: