Spółka Tenczyńska Okovita przeprowadzi kampanię na Crowdway.pl | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
17 paź 2019, 12:23

Spółka Tenczyńska Okovita przeprowadzi kampanię na Crowdway.pl

Rozwój produkcji piw starzonych i wielki powrót staropolskiej gorzałki zapowiedział Janusz Palikot. Były inwestor Ambry i Polmosu w 2018 r. kupił od Marka Jakubiaka Browar Tenczynek. Teraz nowa spółka, Tenczyńska Okovita SA ma wyposażyć wydzieloną część browaru w nowe instalacje i uruchomić taproom. Do „oddania głosu” na ten projekt – inwestycji w spółkę – Janusz Palikot zaprasza społeczność crowdfundingową. Cel kampanii promowanej na Crowdway.pl to 4,2 mln zł. Planowany start na przełomie października-listopada.

Od 30 lat z sukcesami rozwija biznesy w branży alkoholowej. Na początku lat 90. stworzył spółkę Ambra, która do dziś produkuje wino musujące, a od kilku lat także cydr. Za pośrednictwem spółki Jabłonna SA zainwestował w lubelski Polmos. Z obu inwestycji wyszedł z zyskiem. W 2018 roku od Grupy BRJ Marka Jakubiaka odkupił historyczny browar w Małopolsce – Tenczynek.

Teraz Janusz Palikot za cel postawił sobie rozwój produkcji piw starzonych w drewnianych beczkach po mocnych alkoholach (barrel aged) oraz stworzenie rzemieślniczej destylarni alkoholi wysokoprocentowych, w tym słynnej staropolskiej gorzałki, nazywanej okowitą.

– Kraftowa rewolucja na rynku piwnym już stała się faktem, a do gry wkraczają teraz piwa leżakowane w beczkach. Browar Tenczynek ze swoimi kolekcjami – od klasycznej, po piwne sztosy i nasz RIS Barrel Aged – ma w niej swój udział. Dziedzictwo Tenczynka to także bogata historia produkcji tenczyńskiej okowity, gorzałki z różnych zbóż i owoców, która była szczególnie popularna na terenach Małopolski – powiedział Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina SA oraz Tenczyńska Okovita SA.

Rynek wódki w Polsce znajduje się w tym samym miejscu, co rynek piwa 10 lat temu. Konsumentowi trudno rozróżnić konkretne rodzaje w oparciu o smak, ponieważ są one bardzo zbliżone, a o zakupie decyduje marka i cena. – Dlatego w naszej kraftowej rewolucji chcemy pójść o krok dalej. Nie tylko chcemy rozwijać produkcję piw barrel aged, ale także jako pierwsi zaprezentujemy realnie inną wódkę, Tenczyńską Okovitę oraz piwa leżakowane w beczkach po naszej Okowicie – dodał Janusz Palikot.

Nowa spółka Tenczyńska Okovita SA wyposaży wydzieloną część Browaru Tenczynek w instalacje do destylacji słodu i zbóż do produkcji okowity wedle receptur z XIX w. Przejmie też od browaru produkcję serii piw RIS Barrel Aged, która miała premierę w ubiegłym roku oraz wprowadzi kolejne edycje piw starzonych, w tym po Okovicie. W historycznych piwnicach Browaru Tenczynek powstanie również taproom – miejsce degustacji pełnej oferty piw oraz okowity. – Planujemy rozpocząć leżakowanie piw już w 2020 roku, a w kolejnym uruchomić destylację gorzałki. Całkowitą wartość inwestycji wraz ze środkami obrotowymi na pierwszy rok działalności szacujemy na 4,2 mln zł i taki będzie cel zbiórki – dodał prezes.

Zbiórka crowdfundingowa spółki Tenczyńska Okovita, promowana na platformie Crowdway.pl ruszy na przełomie października-listopada. – Poprzeczkę w kampanii crowdfundingowej postawiliśmy wysoko, bo nasz cel to zgromadzenie kwoty pokrywającej niemal cały koszt inwestycji. Sądzę, że jest to cel realny, jednak to nie kwota jest dla mnie najistotniejsza, bo środki na wyposażenie i uruchomienie produkcji mamy. Przede wszystkim zależy mi na zgromadzeniu wokół naszego projektu społeczności miłośników piw rzemieślniczych i zachęceniu ich do skosztowania kultowej okowity, a przede wszystkim zaangażowaniu jej do wspólnego przedsięwzięcia. Dlatego pakiety inwestycyjne będą zaczynać się od niskich kwot, tak aby każdy mógł stać się wspólnikiem Palikota – podsumował prezes.

To już trzecia w ciągu roku kampania promowana na platformie Crowdway.pl, która związana jest z branżą piw rzemieślniczych. – Strategia Crowdway to mocny akcent na spółki szybkiego wzrostu, a także projekty o wysokim potencjale, o którym decyduje zarówno pomysł na biznes, jak i doświadczenie zespołu oraz potencjał społecznościowy. Możliwość wspierania kampanii Tenczyńskiej Okovity to dla nas duże wyróżnienie. Nawiązując do słów Pana Prezesa, można powiedzieć, że projekt ten to kraftowa rewolucja 2.0. – wyjątkowa fuzja tradycji z nowoczesnością. Wierzymy, że inwestorzy również docenią tę spółkę i cel zbiorki zostanie osiągnięty – powiedział Jakub Niestrój, prezes zarządu Crowd Ventures sp. z o.o. (platforma Crowdway).

O Spółce:

Browar Tenczynek został stworzony w połowie XVI wieku przez braci Tenczyńskich w małopolskiej gminie Krzeszowice. Przez setki lat doskonalono w nim receptury, co przyniosło tenczyńskiemu browarowi sławę w Europie, potwierdzoną m.in. złotym medalem na prestiżowych targach piwnych w Londynie w 1862 r. oraz w Pilznie w 1904 r. Zawirowania obu wojen światowych sprawiły, że Browar Tenczynek został częściowo zniszczony i wstrzymał produkcję piwa, a w czasach PRL-u uruchomiono tam państwową wytwórnię owoców i warzyw.

Dzięki modernizacji w 2014 r. zakład przywrócił produkcję utrzymując tradycyjne sposoby warzenia piwa w warunkach na miarę XXI wieku. W 2018 roku Janusz Palikot odkupił browar od Grupy BRJ.

O Platformie:

Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform informujących o kampaniach crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Działa od 2015 r. Na swoim koncie ma zakończone sukcesem wsparcie kampanii w ramach społecznościowego pozyskiwania kapitału na rozwój projektów start-upowych i spółek szybkiego wzrostu. Dotychczas, wraz z markami PINTA Barrel Brewing, Doctor Brew, Bivrost i Lovely pobiła rekordy polskiego crowdinvestingu. Platforma należy do Crowd Ventures Sp. z o.o. 

Źródło: Spółka

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości