Klabater podsumowuje sukces Crossroads Inn. Wishlista symulatora tawerny zbliża się do 100 tys.
Klabater SA, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, prezentuje podsumowanie wyników Crossroads Inn w dwa tygodnie po premierze swojego debiutanckiego tytułu. Już w pierwszych dniach sprzedaży gra zajęła trzecie miejsce w kategorii GLOBAL TOP SELLERS na platformie Steam oraz trzy pierwsze miejsca dla wszystkich edycji w kategorii NEW & TRENDING. Na kanałach YouTube i Twitch pojawiło się ok. 300 filmów i streamów poświęconych grze, a społeczność fanów na Steamie prowadzi dyskusje w ponad 500 wątkach na temat gry. W tydzień po premierze spółka odzyskała wszystkie koszty produkcji poniesione na stworzenie tytułu. Liczba osób zainteresowanych nabyciem Crossroads Inn stale rośnie, wishlista wynosi obecnie blisko 100 tys. użytkowników.
- Nasz flagowy tytuł Crossroads Inn zadebiutował na platformie Steam oraz GOG 23 października. Od pierwszego dnia sprzedaży symulator tawerny wzbudził ogromne zainteresowanie graczy, o czym świadczy ich aktywny udział w komentowaniu gry na forum Steam, obecnie jest tam ponad 500 aktywnych wątków i 700 recenzji. W dniu premiery na wishliście mieliśmy 62 tys. zapisów, dziś liczba ta wzrosła do blisko 100 tys. – informuje Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater.
W tydzień od premiery Crossroads Inn wygenerowała przychody pozwalające na pokrycie kosztów produkcji.
- Traktujemy ten wynik w kategorii sukcesu. Nasza gra ukazała się w bardzo trudnym komercyjnie okresie czwartego kwartału, gdzie stanęła w szranki z największymi produkcjami sezonu, a bardzo szybko udało nam się osiągnąć wyniki sprzedaży gwarantujące pokrycie kosztów produkcji. – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu spółki Klabater. – Crossroads Inn to bardzo ambitny projekt, który łączy wiele bardzo różnych mechanik charakterystycznych dla gier strategicznych oraz gier fabularnych. Reakcje graczy potwierdzają, że tytuł się im podoba. W dniu premiery streamy z naszej gry na kanale Twitch oglądało jednocześnie 23 tys. widzów. Facebookowy profil Crossroads Inn zgromadził już 2,5 tys. fanów, a na Kickstarterze ma 1,3 tys. backersów. Gra od samego początku otrzymała wsparcie od Steama i trafiła na główna stronę sklepu, zajęła też miejsce w top 3 sprzedaży regionalnej, globalnej i w nadchodzących nowościach. – dodaje Robert Wesołowski.
Klabater zapowiedział długofalowe rozwijanie uniwersum stworzonego w grze. Według wcześniejszych zapowiedzi zespół będzie regularnie wspierać tytuł, poprzez wprowadzanie bezpłatnych DLC i płatnych dodatków. Studio cały czas pracuje też nad uwagami i sugestiami zmian zgłoszonymi przez graczy. –Największym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy po premierze była kwestia sporej ilości negatywnych recenzji użytkowników spowodowanych błędami w grze. Crossroads Inn to duża gra strategiczna, takie tytuły miewają podobne problemy w dniu premiery. Dzięki zdecydowanej i szybkiej reakcji udało nam się przełamać negatywny trend i już od trzeciego dnia po premierze oceny zaczęły rosnąć a gracze docenili ekspresowe tempo poprawek.. Obecnie gra ma ok 70 proc. pozytywnych ocen, co potwierdza, że udało nam się rozwiązać ten problem. – dodaje Łukasz Mach, szef działu marketingu spółki Klabater.
Bezpośredni stream z Crossroads Inn od czasu premiery łącznie trwa już: 457 godz. 40 min i 37 sekundy (wejścia live oraz powtórki z nagrań) – streamowanie gry po premierze ma niebagatelny wpływ na podtrzymanie zainteresowania grą oraz bezpośrednie wsparcie sprzedaży.
– Długotrwałe działania, które zaplanowaliśmy, mają doprowadzić do rozwoju naszego symulatora tawerny, a wraz z nim do zwiększenia zysków spółki Klabater. – dodaje Michał Gembicki.
Crossroads Inn to połączenie rozbudowanej gry z gatunku management sim z fabularnymi rozwiązaniami znanymi z gier role-playing. Gracz wciela się w postać właściciela tawerny, która znajduje się w samym sercu baśniowej krainy Delcrys. Do jego zadań należy zatrudnienie i wyszkolenie odpowiednich pracowników, zarządzanie dostawami, tworzenie nowych przepisów kucharskich oraz ustalanie menu dopasowanego do przybywających gości.
O Spółce:
Klabater to polski wydawca i producent gier wideo z siedzibą w Warszawie. Spółka świadczy twórcom gier wideo (developerom) kompleksowe usługi, począwszy od finansowania produkcji przez doradztwo strategiczne i pomoc w zarządzaniu projektem i produkcją, aż po planowanie i realizację kampanii reklamowych i działań PR/Social Media. Spółka pozyskuje partnerów i projekty na rynkach lokalnych - w regione CEE, CIS i LATAM, natomiast swoja działalność wydawniczą prowadzi na rynkach globalnych, w oparciu o platformy cyfrowej dystrybucji: Steam, GOG, GreenMan Gaming czy Humble.
Klabater posiada również status wydawcy konsolowego na platformach Microsoft Xbox, Sony PlayStation oraz Nintendo Switch oraz własny zespół developerski działający pod marką Kraken Unleashed pracujący nad grą Crossroads Inn.
Od października 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.
Źródło: Spółka, #KBT