EBITDA Eurocashu (przed MSSF 16) w III kw. wyniosła 129 mln zł, zgodnie z konsensusem (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
13 lis 2019, 06:32

EBITDA Eurocashu (przed MSSF 16) w III kw. wyniosła 129 mln zł, zgodnie z konsensusem (opis)

Zysk EBITDA grupy Eurocash (przed MSSF 16) w trzecim kwartale 2019 roku wyniósł 129 mln zł wobec 105,1 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 125,8 mln zł zysku EBITDA.

Konsensus został sporządzony na podstawie prognoz analityków, bez uwzględnienia standardu MSSF 16, w którym spółka raportuje swoje wyniki począwszy od 2019 roku. EBITDA Eurocashu po uwzględnieniu MSSF 16 wyniosła w III kwartale 219,2 mln zł.

Zysk netto (przed MSSF 16) wyniósł 41,05 mln zł wobec 45,3 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek i wobec 38,2 mln zł zysku rok wcześniej. Zgodnie z nowym standardem Eurocash miał 25,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto.

Skonsolidowana sprzedaż grupy w III kwartale 2019 r. wzrosła o 6,9 proc. rdr do 6672,9 mln zł. Konsensus wynosił 6569,6 mln zł.

Rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 12,52 proc. i spadła o 0,06 p.p. rdr.

W segmencie hurtowym grupa zanotowała w trzecim kwartale wzrost sprzedaży o blisko 7 proc. rdr do 5,09 mld zł.

EBITDA segmentu hurtowego za III kwartał wyniosła ponad 177 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 130 mln zł wobec 117 mln zł rok wcześniej.

Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła 0,68 proc. w III kwartale oraz 1,56 proc. po trzech kwartałach 2019 r.

Sprzedaż grupy Eurocash w segmencie detalicznym w trzecim kwartale sięgnęła 1,52 mld zł, czyli o 7,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Jak tłumaczy spóła, złożył się na to 6-proc. wzrost sprzedaży do franczyzowych sklepów Delikatesy Centrum oraz 8,5-proc. wzrost sprzedaży we własnych supermarketach (funkcjonujących pod szyldem Delikatesy Centrum i Mila), a także wyższa o ponad 8 proc. sprzedaż w salonach prasowych Inmedio.

EBITDA segmentu Detal wyniosła w trzecim kwartale tego roku 74 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 prawie 33 mln zł wobec niespełna 12 mln zł rok wcześniej (wzrost o 179 proc. rdr).

Sprzedaż detaliczna sklepów franczyzowych „Delikatesy Centrum” w ujęciu LFL osiągnęła poziom 4,06 proc. w III kwartale 2019 r. i 3,60 proc. za trzy kwartały 2019 r. narastająco.

Sprzedaż towarów realizowana przez segment Projekty w III kwartale 2019 r. wyniosła 27,21 mln zł w porównaniu do 12,04 mln zł rok wcześniej. Narastająco sprzedaż wyniosła 66,22 mln zł w porównaniu do 35,93 mln zł za trzy kwartały 2018 r. EBITDA segmentu Projekty wyniosła w III kwartale 2019 r. minus 9,09 mln zł. Strata EBITDA przed MSSF16 wyniosła 10,67 mln zł w porównaniu do 7,51 mln zł straty rok wcześniej.

Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Eurocash za III kwartał 2019 r. w podziale na segmenty (wg MSSF 16):

III kw. '19 (mln zł)HurtDetalProjektyInneRazem
Przychody ze sprzedaży5 086,891 523,2327,2106 637,34
EBIT109,0612,54-11,87-25,4184,32
Marża EBIT %2,14%0,82%-43,62%0,00%1,27%
EBITDA177,3173,84-9,09-22,85219,2
Marża EBITDA %3,49%4,85%-33,41%0,00%3,30%

Poniżej przedstawiamy wyniki Eurocashu w trzecim kwartale (przed MSSF 16) i ich odniesienie do konsensusu PAP (dane w mln zł).

3Q2019wynikikons.różnicar/rq/qYTD 2019rdr
Przychody6672,96569,61,6%6,9%3,6%18594,09,5%
EBITDA129,0125,82,6%22,8%2,0%289,010,4%
EBIT75,272,14,3%45,9%4,1%128,314,5%
zysk netto41,145,3-9,4%7,5%-17,4%56,92,1%
marża EBITDA1,9%1,9%0,020,25-0,031,55%0,02
marża EBIT1,1%1,1%0,030,300,000,69%0,03
marża netto0,6%0,7%-0,070,00-0,160,31%-0,03

(PAP Biznes), #EUR

pel/

Zobacz także: Eurocash SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości