Zysk EBITDA grupy Eurocash (przed MSSF 16) w trzecim kwartale 2019 roku wyniósł 129 mln zł wobec 105,1 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 125,8 mln zł zysku EBITDA.
Konsensus został sporządzony na podstawie prognoz analityków, bez uwzględnienia standardu MSSF 16, w którym spółka raportuje swoje wyniki począwszy od 2019 roku. EBITDA Eurocashu po uwzględnieniu MSSF 16 wyniosła w III kwartale 219,2 mln zł.
Zysk netto (przed MSSF 16) wyniósł 41,05 mln zł wobec 45,3 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek i wobec 38,2 mln zł zysku rok wcześniej. Zgodnie z nowym standardem Eurocash miał 25,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Skonsolidowana sprzedaż grupy w III kwartale 2019 r. wzrosła o 6,9 proc. rdr do 6672,9 mln zł. Konsensus wynosił 6569,6 mln zł.
Rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 12,52 proc. i spadła o 0,06 p.p. rdr.
W segmencie hurtowym grupa zanotowała w trzecim kwartale wzrost sprzedaży o blisko 7 proc. rdr do 5,09 mld zł.
EBITDA segmentu hurtowego za III kwartał wyniosła ponad 177 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 130 mln zł wobec 117 mln zł rok wcześniej.
Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła 0,68 proc. w III kwartale oraz 1,56 proc. po trzech kwartałach 2019 r.
Sprzedaż grupy Eurocash w segmencie detalicznym w trzecim kwartale sięgnęła 1,52 mld zł, czyli o 7,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Jak tłumaczy spóła, złożył się na to 6-proc. wzrost sprzedaży do franczyzowych sklepów Delikatesy Centrum oraz 8,5-proc. wzrost sprzedaży we własnych supermarketach (funkcjonujących pod szyldem Delikatesy Centrum i Mila), a także wyższa o ponad 8 proc. sprzedaż w salonach prasowych Inmedio.
EBITDA segmentu Detal wyniosła w trzecim kwartale tego roku 74 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 prawie 33 mln zł wobec niespełna 12 mln zł rok wcześniej (wzrost o 179 proc. rdr).
Sprzedaż detaliczna sklepów franczyzowych „Delikatesy Centrum” w ujęciu LFL osiągnęła poziom 4,06 proc. w III kwartale 2019 r. i 3,60 proc. za trzy kwartały 2019 r. narastająco.
Sprzedaż towarów realizowana przez segment Projekty w III kwartale 2019 r. wyniosła 27,21 mln zł w porównaniu do 12,04 mln zł rok wcześniej. Narastająco sprzedaż wyniosła 66,22 mln zł w porównaniu do 35,93 mln zł za trzy kwartały 2018 r. EBITDA segmentu Projekty wyniosła w III kwartale 2019 r. minus 9,09 mln zł. Strata EBITDA przed MSSF16 wyniosła 10,67 mln zł w porównaniu do 7,51 mln zł straty rok wcześniej.
Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Eurocash za III kwartał 2019 r. w podziale na segmenty (wg MSSF 16):
III kw. '19 (mln zł) | Hurt | Detal | Projekty | Inne | Razem |
Przychody ze sprzedaży | 5 086,89 | 1 523,23 | 27,21 | 0 | 6 637,34 |
EBIT | 109,06 | 12,54 | -11,87 | -25,41 | 84,32 |
Marża EBIT % | 2,14% | 0,82% | -43,62% | 0,00% | 1,27% |
EBITDA | 177,31 | 73,84 | -9,09 | -22,85 | 219,2 |
Marża EBITDA % | 3,49% | 4,85% | -33,41% | 0,00% | 3,30% |
Poniżej przedstawiamy wyniki Eurocashu w trzecim kwartale (przed MSSF 16) i ich odniesienie do konsensusu PAP (dane w mln zł).
3Q2019 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2019 | rdr |
Przychody | 6672,9 | 6569,6 | 1,6% | 6,9% | 3,6% | 18594,0 | 9,5% |
EBITDA | 129,0 | 125,8 | 2,6% | 22,8% | 2,0% | 289,0 | 10,4% |
EBIT | 75,2 | 72,1 | 4,3% | 45,9% | 4,1% | 128,3 | 14,5% |
zysk netto | 41,1 | 45,3 | -9,4% | 7,5% | -17,4% | 56,9 | 2,1% |
marża EBITDA | 1,9% | 1,9% | 0,02 | 0,25 | -0,03 | 1,55% | 0,02 |
marża EBIT | 1,1% | 1,1% | 0,03 | 0,30 | 0,00 | 0,69% | 0,03 |
marża netto | 0,6% | 0,7% | -0,07 | 0,00 | -0,16 | 0,31% | -0,03 |
pel/