Grupa AMBRA zwiększa sprzedaż i inwestuje – raport za pierwszy kwartał roku obrotowego 2019/2020 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
13 lis 2019, 09:28

Grupa AMBRA zwiększa sprzedaż i inwestuje – raport za pierwszy kwartał roku obrotowego 2019/2020

Pierwszy kwartał roku obrotowego 2019/2020 był dla Grupy AMBRA kolejnym okresem, w którym sprzedaż rosła szybciej niż rynek. Największy wkład we wzrost miały wina i alkohole premium, co zaowocowało dalszą poprawą wyników. Grupa przeznaczyła też 20 milionów złotych na inwestycje. 

Wzrost przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku obrotowego 2019/2020 wyniósł 11,7 mln zł, czyli 10,6% na wszystkich głównych rynkach działalności Grupy – w Polsce, Czechach, Słowacji i Rumunii. Największy wpływ na wyniki sprzedaży miały wina spokojne i musujące, ale jeszcze szybciej rosły alkohole wysokoprocentowe: brandy PLISKA i ZAREA, whisky i wódki BACZEWSKI, alkohole premium sprzedawane w sklepach DISTILLERS LIMITED. Swój wkład we wzrost przychodów miały też napoje bezalkoholowe, których sprzedaż wzrosła o 16,6%. Przychody ze sprzedaży rosły znacząco szybciej niż wolumen sprzedaży dzięki dalszemu zwiększaniu udziału produktów premium. 

Sprzedaż na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce wzrosła w pierwszym kwartale 2019/2020 roku o 8,2%. Sprzedaż na rynkach zagranicznych rosła w jeszcze szybszym tempie. W Czechach i Słowacji, gdzie głównym motorem wzrostu są wina musujące MUCHA SEKT wzrost przychodów wyniósł 33,7% (w walucie lokalnej). Przejęcie w lipcu 2019 roku marki win spokojnych SANGE DE TAUR w Rumunii zaowocowało wzrostem przychodów ze sprzedaży na tym rynku o 11,8% (w walucie lokalnej).

Nieco niższa rentowność marży ze sprzedaży i zysku brutto ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego wynikała z osłabienia złotego wobec euro. Jednakże dzięki obniżeniu dynamiki wzrostu kosztów wynagrodzeń i pozostałych kosztów działalności operacyjnej zysk z działalności operacyjnej (EBIT) osiągnął wartość 8,4 mln zł i był wyższy o 29,5% w odniesieniu do poprzedniego roku. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 1,1 mln zł do poziomu 3,7 mln zł, czyli był wyższy o 42,7%.

- Konsumenci poszukują produktów wysokiej wartości, a my kontynuujemy naszą strategię tworzenia takich propozycji. W 2019 roku wprowadziliśmy takie nowości jak: CIN&CIN Free – pierwsze w Polsce musujące wino bezalkoholowe, czy polskie wina z owoców pod marką Winiarnia Zamojska. Znacząco zwiększyliśmy też inwestycje – do kwoty 20 mln zł w pierwszym kwartale. Środki te zostały przeznaczone na dalsze zwiększanie jakości win produkowanych w naszej winiarni w Woli Dużej, na nabycie pełnych praw do marek brandy PLISKA i SLANTSCHEW BRJAG, wiodącej marki win stołowych w Rumunii SANGE DE TAUR oraz na przejęcie dystrybutora win premium w Czechach. Finansujemy te inwestycje dzięki naszej mocnej pozycji, ale również dzielimy się wypracowanymi zyskami z naszymi akcjonariuszami – już 14 listopada 2019 roku wypłacimy dywidendę w wyższej niż przed rokiem wartości: 0,70 zł na akcję – informuje Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

O Spółce:

Grupa AMBRA Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, FRESCO, PICCOLO, PLISKA, CYDR LUBELSKI, ZAREA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku. Pod marką CENTRUM WINA/DISTILLERS LIMITED Grupa AMBRA prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii. Oferta AMBRA opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii. Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej. W czerwcu 2005 r. AMBRA zadebiutowała na GPW. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest notowany na giełdzie we Frankfurcie niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG – jeden z największych światowych producentów win musujących.

Źródło: Spółka, #AMB

Zobacz także: Ambra SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości