Grupa Grodno po raz kolejny poprawia sprzedaż i wyniki
Od kwietnia do września przychody Grupy Grodno wzrosły o 23% rdr, natomiast zysk netto o 29% rdr. Było to najlepsze sprzedażowo I półrocze w historii firmy.
Wzrost przychodów Grupy o 23% rdr był w dużej części rezultatem konsolidacji danych spółki zależnej Magma, przejętej w grudniu 2018 r. Ponadto samo Grodno S.A. jednostkowo wykazało wzrost przychodów o 20%, który zawdzięcza konsekwentnej rozbudowie oferty produktowej i usługowej, a także utrzymującej się w analizowanym okresie korzystnej koniunktury w branży budowlano-montażowej.
Wzrost sprzedaży Grupy umożliwił poprawę pozycji wynikowych. W I półroczu roku obrotowego 2019/20 zysk operacyjny wzrósł o 33% rdr do wartości 4,2 mln zł, natomiast zysk netto o 29% rdr do kwoty 2,4 mln zł. Na poziomie jednostkowym, Grodno S.A. odnotowało jednak spadek wyniku netto o 13% rdr, co było rezultatem przede wszystkim wzrostu pozostałych kosztów operacyjnych (i zaksięgowania w tej pozycji nieściągalnych należności).
- Bardzo dobrze oceniam I półrocze. Wzrost Grupy jest rezultatem konsekwentnej realizacji strategii, której bardzo istotnym elementem są udane akwizycje. Na ostatnie wyniki duży wpływ miała konsolidacja danych finansowych sieci hurtowni Magma, którą zakupiliśmy w blisko rok temu, a w ostatnich miesiącach dużo uwagi poświęciliśmy jej integracji w naszych strukturach. Zauważam, że po każdym kolejnym naszym przejęciu proces ten przebiega sprawniej, a że była to nasza ósma akwizycja – mamy w tym zakresie już naprawdę duże kompetencje – skomentował Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu.
W planach Grupy Grodno na kolejne kwartały jest dalsza realizacja strategii na lata 2017-20, zakładającej kontynuowanie rozwoju ogólnopolskiej sieci sprzedaży, a także poszerzanie oferty asortymentowej i kompleksowych usług inżynieryjnych.
- Stale pracujemy nad naszą ofertą i elastycznie reagujemy na zmiany i trendy rynkowe. Obecnie bardzo duży potencjał dostrzegamy m. in. w fotowoltaice i oświetleniu LED, dlatego zakładamy istotny wzrost znaczenia tych obszarów w naszych skonsolidowanych przychodach w horyzoncie czasowym obecnie realizowanej strategii. Generalnie, obserwując rynek i analizując sygnały płynące od naszych klientów, oczekuję że obecny rok obrotowy będzie bardzo udany dla całej Grupy Grodno – podsumowuje Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.
Informacje o Grupie Grodno:
Grodno to jeden z czołowych dostawców kompleksowych rozwiązań w obszarze elektrotechniki i oświetlenia w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów od krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Sieć dystrybucyjna Grupy Grodno obejmuje 88 punktów handlowych zlokalizowanych w całej Polsce. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska.
Ofertę Grodna wyróżnia stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący kompleksowe rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni.
Domeną Grupy Grodno jest zapewnienie inwestorowi kompleksowych rozwiązań prądowych do każdego typu obiektu budowlanego.
Źródło: Spółka, #GRN
