DRAGO entertainment z sukcesem kończy kampanię crowdfundingową. Spółka pozyskała od inwestorów ponad 1,3 mln zł | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
13 gru 2019, 12:47

DRAGO entertainment z sukcesem kończy kampanię crowdfundingową. Spółka pozyskała od inwestorów ponad 1,3 mln zł

DRAGO entertainment, producent i deweloper gier PC, zakończył kampanię crowdfundingową, w efekcie której Spółka pozyskała 1,3 mln zł, w tym 0,2 mln zł od inwestora instytucjonalnego. Środki zostaną przeznaczone m.in. na produkcje pięciu symulatorów oraz dopracowanie i wydanie gry typu FPS/survival w klimacie post-apokaliptycznym – FrostFall. W 2020 roku DRAGO entertainment planuje zadebiutować na rynku New Connect.

- 5 grudnia zakończył się drugi i ostatni etap kampanii crowdfundingowej, której celem było zebranie środków na realizację kluczowych działań zaplanowanych przez nas w 2020 roku. Już w pierwszym etapie zbiórki przekroczyliśmy cel minimum i uzyskaliśmy wynik 0,87 mln zł. W kolejnych dniach osiągnęliśmy łączną kwotę 1,3 mln zł, co jest dla nas dużym wyróżnieniem – informuje Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment. – Bardzo cieszy nas fakt, że poprzez kampanię, prowadzoną za pośrednictwem platformy Smartfunds, zdobyliśmy uwagę szerokiego grona inwestorów, którzy w nas zainwestowali. W zbiórce uczestniczył także jeden z inwestorów instytucjonalnych. To dla nas ogromy sukces, który mamy nadzieję pozwoli przyspieszyć rozwój DRAGO entertainment przed planowanym w 2020 roku debiutem na NewConnect. – dodaje Joanna Tynor.

Wśród głównych celów kampanii DRAGO entertainment było pozyskanie środków na produkcję pięciu gier z gatunku symulatorów: Gas Station Simulator, Food Truck Simulator, Airport Contraband, Detective Simulator i Paparazzi Simulator. Premiery tytułów planowane są w 2020 roku.

W pierwszej kolejności do sprzedaży trafi Gas Station Simulator – W niecałe dwa miesiące od umieszczenia zapowiedzi w sklepie Steam tytuł zgromadził ponad 10 tys. użytkowników, którzy zadeklarowali chęć zakupu gry, po jej premierze. Już w pierwszym miesiącu obecności na platformie Gas Station Simulator znalazł się na Global Top Wishlist. To doskonały wynik, który jest dla nas potwierdzeniem, że zainteresowanie graczy naszym symulatorem jest ogromne, a przyjęta przez nas strategia produkcji tego typu gier jest strzałem w dziesiątkę. – informuje Lucjan Mikociak, szef studia i współzałożyciel DRAGO enterianment.

Pozyskane od inwestorów środki spółka przeznaczy także na dopracowanie i wydanie swojego kluczowego projektu – gry typu FPS/survival – FrostFall. W 2020 roku tytuł zostanie udostępniony graczom w wersji Early Access – Od dłuższego czasu pracujemy nad tym projektem. FrostFall to gra z głęboką historią i dużym, otwartym światem w klimacie post-apokaliptycznym. To, co może spodobać się graczom to na pewno dojrzała, nieoczywista i wielowątkowa fabuła. W kwestiach technicznych, zdecydowaliśmy się na rozwiązania, które według mojej wiedzy nie pojawiły się jak dotąd w żadnej innej grze. Jednym z nich będzie dynamiczny system pogody – dla przykładu, jeśli w grze spadł śnieg, a następnie wyszło słońce, gracz będzie mógł zaobserwować roztapianie się śniegu – dodaje Lucjan Mikociak.

DRAGO entertainment, jako developer gier, doświadczenie w branży zdobywało realizując gry na zlecenie. W ubiegłym roku spółka podjęła decyzję o zamiarze tworzenia własnych gier, co było głównym powodem rozpoczęcia kampanii crowdfundingowej. Zbiórka została przeprowadzona na platformie Smartfunds.

– SmartFunds stworzyliśmy na wzór rozwiązań i dobrych praktyk z rynku zachodniego, szczególnie z rynku brytyjskiego. Trwająca dwa miesiące kampania DRAGO entertainment była pierwszą przeprowadzaną na naszej platformie zbiórką. Tym bardziej cieszy nas uzyskany wynik, który pokazuje olbrzymi potencjał zarówno naszej pracy, jak również całego crowdfundingu, który dynamicznie się rozwija się w naszym kraju. Gratulujemy DRAGO entertainment osiągniętego wyniku, który mamy nadzieję w realny sposób przyczyni się do rozwoju spółki. – mówi Paweł Biedrzycki, założyciel platformy Smartfunds.

Przebieg kampanii oraz jej szczegóły dostępne są na https://drago.smartfunds.pl/

O Spółce:

DRAGO entertainment, powstała w 1998 roku w Krakowie. Przez pierwsze lata działalności spółka koncentrowała się na tworzeniu innowacyjnych projektów na zlecenie, które w większości finansowane były przez międzynarodowych wydawców gier. Spółka wzmacniała kompetencje zespołu i budowała profesjonalny team oraz opracowywała własne tytuły, by w 2018 roku podjąć decyzję o przyjęciu nowej strategii i skoncentrowaniu się na produkcji własnych gier. W ten sposób, w grudniu 2018 roku na rynku światowym zadebiutowała gra spółki – Treasure Hunter Simulator. Wydawcą tytułu jest notowana na NewConnect spółka Movie Games. Koszty produkcji, zwróciły się w pierwszej dobie po premierze gry.

Obecnie DRAGO entertainment pracuje nad pięcioma własnymi symulatorami oraz jedną grą średniobudżetową.

O platformie SmartFunds:

Smartfunds to platforma crowdfundingu udziałowego, której celem jest łączenie inwestorów indywidualnych, z perspektywicznymi spółkami, poszukującymi kapitału na rozwój i wzrost rzędu 1-2 mln zł. Platforma powstała na wzór rozwiązań i dobrych praktyk z rynków zachodnich. Proces jest prosty i przejrzysty dla obu stron. Inwestorzy mają możliwość angażowania się w dotychczas niedostępne dla nich projekty, wykorzystując stosunkowo niedużą ilość kapitału. Spółki, pojawiające się na Smartfunds mogą natomiast, zdobyć potrzebne środki na rozwój i dołączyć do grona swoich udziałowców rozproszoną grupę inwestorów indywidualnych.

Źródło: Spółka

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości