Przejdź do treści

udostępnij:

Rekordowe 800 mln zł obrotów TIM SA w 2019 r.

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów osiągnęły w 2019 r. najwyższy w ponad 32-letniej historii spółki poziom 799,6 mln zł, co oznacza wzrost o 6,2% w stosunku do 2018 r. Ponad 70% tej kwoty (562 mln zł, +11,8% rdr.) przyniosła sprzedaż online.

Najwyższy wolumen przychodów ze sprzedaży TIM zanotował w październiku 2019 r., gdy po raz pierwszy w historii obroty przekroczyły 80 mln zł (80,35 mln zł). Z kolei grudzień 2019 r. okazał się najlepszy pod względem miesięcznej dynamiki wzrostu obrotów rok do roku (+12,5% - z 53,82 mln zł w XII 2018 r. do 60,55 mln zł w XII 2019 r.).

- Rok 2019 to bez wątpienia czas bicia przez TIM kolejnych rekordów i osiągania tego, co jeszcze 5-10 lat temu wydawało się nieosiągalne. W aż 11 miesiącach nasze obroty przekroczyły 60 milionów złotych, zaś czwarty kwartał przyniósł zarówno miesięczny rekord wszech czasów, jak i najwyższe kwartalne przychody ze sprzedaży (ponad 211,5 mln zł) – zauważa Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM. – To efekt nieustannego doskonalenia naszego hybrydowego modelu sprzedaży. Mam na myśli zarówno technologię, dzięki której funkcjonuje kanał ecommerce, jak i cały team, pracujący z naszymi dostawcami i klientami. To wyjątkowe połączenie pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość i stawiać sobie co roku kolejne, ambitne cele – dodaje Krzysztof Folta. 

O Spółce:

TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”,  nr 11/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur  i przedstawicieli handlowych. Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych.

W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami  e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki (tj. 562 z 799,6 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online. Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.

Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z elektronarzędziami  w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce. 

Źródło: Spółka, #TIM

Zobacz także: TIM SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: