EBITDA grupy CCC w IV kw. wyniosła 298 mln zł, 3 proc. mniej rdr i gorzej od oczekiwań spółki (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
08 sty 2020, 21:31

EBITDA grupy CCC w IV kw. wyniosła 298 mln zł, 3 proc. mniej rdr i gorzej od oczekiwań spółki (opis)

Grupa CCC szacuje, że jej EBITDA w czwartym kwartale 2019 roku wyniosła 298 mln zł, co oznacza spadek rok do roku o 3 proc. - poinformowała spółka w komunikacie. Przedstawiciele zarządu oceniają, że wyniki są gorsze od ich oczekiwań, ale zapowiadają na 2020 rok monetyzację wcześniejszych inwestycji.

"Wyniki Grupy CCC w czwartym kwartale nie spotkały się z naszymi oczekiwaniami. W sieci detalicznej przychody były niższe od prognozowanych, zwłaszcza w odniesieniu do sklepów porównywalnych (LFL -9 proc.). Niezmiennie pracujemy nad rozszerzeniem oferty produktowej i dotarciem do nowych grup odbiorców, a pełne efekty tej pracy będzie można zobaczyć od kolekcji jesiennej 2020" - powiedział prezes CCC Marcin Czyczerski, cytowany w komunikacie prasowym.

„Jesteśmy zadowoleni z e-commerce, który rośnie o 41 proc., a jego głównym motorem napędowym pozostaje eobuwie.pl. Jesteśmy również bardzo usatysfakcjonowani z rozwoju e-commerce CCC. Rozwój platformy Modivo przebija nasze oczekiwania. Jasnym punktem w Grupie CCC z pewnością pozostaje również DeeZee, którego sprzedaż online podwoiła się" - dodał wiceprezes spółki Karol Półtorak.

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody grupy CCC ze sprzedaży w czwartym kwartale 2019 roku wyniosły 1,716 mld zł (wzrost rdr o 7 proc.).

CCC podało, że wyższe rdr przychody osiągnięte zostały głównie za sprawą wciąż dynamicznie rosnącego e-commerce (+41 proc.), przy nieznacznym spadku sprzedaży w sieci detalicznej spowodowanym bardzo niekorzystnymi warunkami pogodowymi (ciepła jesień, brak zimy).

W rezultacie sprzedaż stacjonarna porównywalna LFL była w czwartym kwartale niższa rdr o 9 proc.

CCC wskazuje na stale rosnące znaczenie e-commerce w Grupie CCC (ok. 27 proc. przychodów), na wzrost przychodów DeeZee o ponad 100 proc. rdr, wzrost przychodów eobuwie pl o 38 proc. oraz szybko rosnący e-commerce CCC – blisko 4 proc. sprzedaży w Polsce.

CCC podało, że wśród klientów sklepów CCC obuwie Gino Rossi zostało sprzedane w liczbie 235 tys. par, a kolekcja jesienno-zimowa marki DeeZee w liczbie 314 tys. par.

Zysk operacyjny grupy CCC w trzech ostatnich miesiącach zeszłego roku sięgnął 119 mln zł, co oznacza spadek o 20 proc. rdr.

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 889 mln zł (wzrost rdr o 9 proc.).

Marża brutto grupy CCC w czwartym kwartale była wyższa rdr o 0,9 pp, przy rosnącym udziale markowego obuwia sportowego oraz dalszym rozwoju e-commerce, kompensowanym m.in. mniejszą skalą wyprzedaży wynikającą z optymalizacji poziomu zapasów.

CCC zwraca uwagę w swoim komentarzu do wstępnych wyników na utrzymanie dyscypliny kosztowej.

"Zmiana kosztów na poziomie całej Grupy (+15 proc.) równa dynamice zmiany powierzchni, mimo dużego wzrostu skali e-commerce oraz konsolidacji przejętych spółek (Gino Rossi). Istotny spadek kosztów funkcjonowania sklepów na m2 (o 7 proc.)" - napisano w komunikacie.

Wskaźnik dług netto/EBITDA na koniec 2019 roku wzrósł do 2,9x wobec 1,2x kwartał wcześniej.

Zarząd CCC wskazuje, że niebawem przedstawi aktualizację strategii biznesowej Grupy CCC, która wskaże kierunki jej rozwoju na kolejne 3 lata.

Prezes Marcin Czyczerski ocenia, że grupa CCC ma za sobą szczytowy okres inwestycyjnego cyklu i zaczyna monetyzację efektów przedsięwzięć takich jak e-commerce CCC, Modivo, nowy CRM i nowe produkty.

O ile w roku 2019 nakłady na inwestycje sięgnęły około 700 mln zł, to w roku 2020 będzie to bliżej 200 mln zł.

"W ciągu ostatnich trzech lat powierzchnia handlowa grupy urosła o 300 tys. m2, natomiast do 2022 roku urośnie o nie więcej niż 120 tys. m2. Jednocześnie, w sposób znaczący rosnąć będzie nam biznes e-commerce: mamy ponad 30 platform pośredniczących w sprzedaży internetowej. Właśnie otworzyliśmy kolejne – w Czechach i na Słowacji, a następne są w trakcie uruchamiania. W 2019 roku wdrażaliśmy jednocześnie kilkadziesiąt projektów IT. Zmiana spowodowała, że do końca kwietnia mieliśmy problemy z właściwym zatowarowaniem sklepów. Reasumując, za nami rok ogromnej transformacji, której cenę musieliśmy zapłacić. Myślę jednak, że było warto" - powiedział Czyczerski.

w mln zł04Q201904Q2018różnica
    
Sieć detaliczna12251248-2%
CCC10591092-3%
KVAG122143-15%
Gino Rossi22--
eobuwie22137500%
    
e-commerce46332841%
eobuwie42830938%
KVAG-14-
Gino Rossi5--
DeeZee10510700%
CCC20--
    
Hurt29283%
CCC27283%
Gino Rossi2--
    
Sprzedaż171616037%

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec czwartego kwartału 2019 wynosiła 760 tys. m2 i liczyła ponad 1200 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Grupa CCC obecna była łącznie w 29 krajach (23 offline i 15 online).

Grupa CCC w czwartym kwartale zanotowała wzrost powierzchni handlowej o 15 proc. rdr, głównie za sprawą rozwoju sieci sklepów własnych (+84 tys. metrów kwadratowych rdr) oraz sieci franczyzowej (+16 tys. m2 rdr).

Sieć sprzedaży w Szwajcarii została zmniejszona o 18 sklepów Voegele. Zamknięto 7 sklepów Gino Rossi. Liczba salonów omnichannelowych eobuwie wzrosła do 19 na koniec grudnia 2019 roku.

„Mamy zbudowany potencjał do dalszego rozwoju kanału online i poprawiania dynamiki sprzedaży na metr kwadratowy. Cieszy nas, że coraz większą część kupujących stanowi młodsze grono klientów, poszukujące inspiracji modowych online, którego siła nabywcza rokrocznie wzrasta. Klientów preferujących tradycyjne zakupy przyzwyczajamy równolegle do sprzedaży mobilnej" - powiedział Karol Półtorak.

w mln zł04Q201904Q2018różnica
    
Powierzchnia (tys. m2)760660,115%
    
CCC660571,615%
KVAG81,383,2-2%
Gino Rossi6,7-100%
eobuwie11,95,3127%
    
Liczba sklepów1242112510%
    
CCC9859197%
KVAG179197-9%
Gino Rossi59-100%
eobuwie199111%

(PAP Biznes), #CCC

pr/

(PAP Biznes), #CCC

pr/ asa/

Zobacz także: CCC SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości